ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 خرداد 1392     |     کد : 54574

تهديد نمايندگان افغان رفتار آمريکا تغييرنکندافغانستان را به ويتنام دوم تبديل مي‌کنيم

تعدادي از سناتورهاي افغان با ابراز پشيماني از انعقاد پيمان استراتژيک کابل - واشنگتن تهديد کردند چنانچه آمريکا سياست خود را تغيير ندهد افغانستان را به ويتنام دوم تبديل مي‌کنند.


تعدادي از سناتورهاي افغان با ابراز پشيماني از انعقاد پيمان استراتژيک کابل - واشنگتن تهديد کردند چنانچه آمريکا سياست خود را تغيير ندهد افغانستان را به ويتنام دوم تبديل مي‌کنند.
به گزارش فارس به نقل از «جمهور نيوز»،‌ تعدادي از اعضاي مجلس سناي افغانستان پيمان استراتژيک کابل-واشنگتن را به باد انتقاد گرفتند و اظهار داشتند اين پيمان تاکنون در تغيير اوضاع افغانستان بي‌تاثير بوده است.
«بلقيس روشن» يکي از اعضاي مجلس سناي افغانستان در اين باره گفت: افرادي که سال گذشته کارت‌هاي سبز را براي تصويب پيمان استراتژيک با آمريکا بلند کردند، امروز ببينند که ناامني‌ها به کجا رسيده است.
«هدايت الله رهايي» عضو ديگر مجلس سنا نيز در همين زمينه تصريح کرد که يک سال از امضاي پيمان استراتژيک با آمريکا مي‌گذرد اما تاکنون هيچ تغييري در وضعيت امنيتي و بهبود زندگي مردم به وجود نيامده و مشخص است که اين پيمان هيچ کاربردي نداشته است.
وي افزود: گزارش‌ها حاکي از اين است که پس از سال 2014، 9 پايگاه دائمي در افغانستان ايجاد خواهد شد که مردم افغانستان مخالف اين امر هستند.
«علي‌اکبر جمشيدي» نماينده مردم «دايکندي» در سنا نيز اظهار داشت: همانطور که ديده مي‌شود در هر 24 ساعت، تعداد زيادي از مردم به خاک و خون کشيده مي‌شوند و دولت توجه زيادي به وضع موجود ندارد.
«فضل‌هادي مسلميار» رئيس مجلس سناي افغانستان نيز با ابراز پشيماني از امضاي پيمان استراتژيک و انتقاد از عملکرد آمريکا در افغانستان گفت: در صورت ادامه سياست‌هاي موجود توسط دولت آمريکا، مردم افغانستان عليه نيروهاي آمريکايي دست به قيام زده و افغانستان تبديل به ويتنام دوم آمريکايي‌ها خواهد شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode