ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 ارديبهشت 1392     |     کد : 53911

تصميم تازه بانک مرکزي قيمت سکه را کاهش داد

رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد: سکه‌هاي پيش‌فروش شده را چهار ماه زودتر در اختيار خريداران قرار مي‌دهيم. محمود بهمني ديروز در حاشيه جلسه هيئت...


رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد: سکه‌هاي پيش‌فروش شده را چهار ماه زودتر در اختيار خريداران قرار مي‌دهيم.
محمود بهمني ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در اين ارتباط ادامه داد: کساني که سکه پيش‌خريد کرده‌اند در چند روز‌ آينده با مراجعه به بانکها و شعبي که ثبت‌نام کرده‌اند اين سکه‌ها را دريافت کنند.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه تحويل زودتر سکه‌هاي پيش فروش شده به بازار و از طرف ديگر کاهش قيمت جهاني طلا سبب کاهش قيمت طلا در بازار داخلي شده است در مورد قيمت ارز نيز گفت: ما مرکز مبادلات ارزي را مرتب تقويت مي‌کنيم و در يک ماه اخير 3 ميليارد دلار و براي کالاهاي اساسي نيز 2 ميليارد دلار ارز اختصاص داده‌ ايم.
بهمني در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه گفته مي‌شود ثبت‌نام برخي از کانديداها باعث ايجاد نوسانات در بازار شده و قيمت‌ها را کاهش داده است گفت: من در مورد مسائل علمي و اقتصادي صحبت مي‌کنم. البته مسائل رواني، شايعات و بعضاً يک سخنراني و يک مطلب نيز مي‌تواند روي بازار تأثير بگذارد چرا که در حال حاضر مسائل اقتصادي و مسائل ارزي ما کمي به مسائل سياسي وابسته شده ولي ما براساس اصول اقتصادي تصميم مي‌گيريم و کار مي‌کنيم.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در مورد افزايش تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران و اينکه برخي از کشورها در تلاش هستند که ايران به منابع ارزي دست پيدا نکند گفت: ما براي 15 سال طلا خريد کرده‌ايم و مشکلي در اين زمينه نداريم، در مورد مسائل ارزي بانک مرکزي تمهيدات لازم را انديشيده و مانع بروز شرايط نامطلوب خواهد شد.
وي همچنين با بيان اينکه تاکنون ارزي که براي داروها اختصاص داده شده ارز مرجع بوده است گفت: بانک مرکزي تا پايان سال گذشته براي کالاهاي اساسي نرخ مرجع اختصاص داد. البته تا قبل از شهريور ماه به کل کالاها ارز مرجع اختصاص داده مي‌شد ولي بعد از شهريورماه براي برخي کالاها نرخ مبادله‌اي اختصاص داده شد ولي براي کالاهاي اساسي نرخ مرجع بود.
او با بيان اينکه براي دارو نيز ارز به اندازه کافي اختصاص داده شده است گفت: ارزي که براي دارو داريم به مراتب بيشتر از سال گذشته بوده است و گراني آن هيچ دليل اقتصادي ندارد.
بهمني همچنين در گفت و گو با فارس در مورد مصوبات جلسه سه‌شنبه شب شوراي پول و اعتبار گفت: در اين جلسه در مورد سامانه پرداخت الکترونيکي سيار (سپاس) بحث شد و اعضاي شورا ضمن تأييد و تحسين اين سامانه، بانک مرکزي را موظف به اقدام براي اجرايي شدن اين شيوه پرداخت کردند.
بهمني افزود: با اجرايي شدن سامانه پرداخت الکترونيکي سيار، صدور و انتشار پول الکترونيکي توسط مؤسسات و نهادهاي ذيربط نظام‌مند و اجرايي خواهد شد.
سخنگوي شوراي پول و اعتبار ادامه داد: نکته مهم در مورد صدور انتشار پول الکترونيکي اين است که همانند اسکناس و مسکوک، به ازاي هر واحد پول الکترونيکي خلق شده، وجه متناظر آن در بانک مرکزي مسدود مي‌شود.
رئيس کل بانک مرکزي گفت: سامانه پرداخت الکترونيکي سيار (سپاس) از سوي بانک مرکزي به منظور کنترل و نظارت بر نحوه صدور، انتشار و گردش پول الکترونيکي در نظام بانکي و مؤسسات و نهادهاي ذيربط طراحي شده است و به زودي اجرايي خواهد شد.
سکه و ارز در سراشيبي سقوط
قيمت سکه و ارز ديروز نيز مانند روزهاي گذشته هفته جاري روند کاهشي داشت.
به گزارش خبرنگار کيهان از بازار غيررسمي سکه و ارز، ديروز هر قطعه سکه تمام طرح جديد يک ميليون و 295 هزار تومان، سکه طرح قديم يک ميليون و 270 هزار تومان، نيم سکه 678 هزار تومان و سکه گرمي 295 هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز سه‌شنبه به جز سکه تمام طرح قديم به ترتيب 10 هزار تومان، 3 هزار تومان و 5 هزار تومان کاهش قيمت داشتند.
قابل ذکر است کاهش قيمت دامنگير ربع سکه نيز شد و بعد از گذشت چند روز که ثابت بود ديروز با 3 هزار تومان کاهش 417 هزار تومان معامله شد.
بنابراين گزارش: ديروز همچنين هر دلار آمريکا 3500 تومان، يورو 4 هزار و 580 تومان و پوند 5 هزار و450 تومان فروخته مي‌شد که نسبت به روز سه شنبه 20 تومان، 35 تومان و 30 تومان کاهش قيمت داشت.


نوشته شده در   پنجشنبه 26 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode