ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392     |     کد : 53408

از امروز به مدت 5 روز ثبت نام نامزدهاي رياست جمهوري آغاز شد

در حالي که از روزهاي ثبت‌‌نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در دوره هاي قبل ، صف هاي طويل اشخاصي که براي حضور در عرصه انتخابات در جلوي ميزهاي ثبت نام وزارت ..


در حالي که از روزهاي ثبت‌‌نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در دوره هاي قبل ، صف هاي طويل اشخاصي که براي حضور در عرصه انتخابات در جلوي ميزهاي ثبت نام وزارت کشور صف مي کشيدند، در اذهان عمومي مانده است؛ از صبح امروز ثبت نام از داوطلبان يازدهمين دوره اين انتخابات براي شرکت در يکي از حساس‌ترين ماراتن‌‌‌هاي سياسي کشور در محل ساختمان وزارت کشور آغاز شد.
بر اساس اطلاعيه شماره 9 ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري از امروز تا روز شنبه21 ارديبهشت ماه، به مدت پنج روز از ساعت 8 الي 18 در محل وزارت کشور انجام مي پذيرد.
در همين رابطه، دبير ستاد انتخابات کشور در مورد شرايط نامزدها براي ثبت‌نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بايد طبق استناد به ماده 115 قانون اساسي داراي 5 شرط اصلي از جمله اينکه آن فرد بايد از رجال سياسي ـ مذهبي، ايراني‌الاصل، تابعيت جمهوري اسلامي ايران، مدير و مدبر، داراي حسن سابقه، امانت و تقوا، مومن و معتقد به جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور باشد.
صولت مرتضوي افزود: با توجه به شرايطي که قانون جديد وضع کرده است، تقاضا داريم افرادي که داراي چنين شرايطي هستند مراجعه کنند لذا پيش‌بيني مي‌کنيم کساني که اين ويژگي‌ها را در خود ندارند نسبت به سال‌هاي گذشته کمتر ثبت‌نام خواهند کرد.
وي در مورد زمان ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: از نامزدها درخواست داريم تا در زمان مقرر مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را به روزهاي پاياني محول نکنند تا با تراکم بيش از حد روبه رو نشويم.
دبير ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حتما مدارک کافي و لازم را که در اطلاعيه وزارت کشور آمده است همراه خود داشته باشند.
شرايط ثبت نام داوطلبان
ستاد انتخابات کشور در ادامه اطلاعيه شماره 9 آورده است؛ داوطلبان مي توانند شخصاً يا از طريق معرفي نماينده تام الاختيار خود جهت اعلام داوطلبي و تکميل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصوير کليه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4×6 جديد که در سال جاري گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در ميدان فاطمي، ابتداي خيابان شهيد گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه کنند.
26 ارديبهشت زمان
اعلام صلاحيت کانديداها
وزارت کشور پس از پايان مهلت ثبت نام نامزدها بايد مدارک داوطلبان را به دبيرخانه شوراي نگهبان تسليم کند و شوراي نگهبان بايد ظرف پنج روز از تاريخ وصول مدارک داوطلبان به صلاحيت آنان رسيدگي و نظر خود را به وزارت کشور اعلام کند و وزارت کشور موظف است پس از وصول نظريه شوراي نگهبان اسامي نامزدهاي رياست جمهوري را با استفاده از وسايل ارتباط جمعي ظرف مدت دو روز به اطلاع مردم سراسر کشور برساند.
از سوي ديگر، سخنگوي شوراي نگهبان درباره اختيارات اين شورا در تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: در انتخابات رياست جهوري از جهت قانوني کانديداها براي ثبت‌‌نام محدوديت سني ندارند ولي ممکن است در بحث توانايي‌‌هاي آنها محل بحث اعضا شوراي نگهبان قرار گيرند.
عباسعلي کدخدايي در گفت و گو با جهان در پاسخ به اين سوال که در صورت رد صلاحيت برخي نامزدها آيا رييس جمهوري يا يک مقام ديگر مي تواند به شوراي نگهبان تذکر دهد؟ اظهار کرد: هيچ کس نمي تواند به شوراي نگهبان تذکر دهد اما ممکن است کسي نسبت به صلاحيت خودش که مورد تاييد واقع نشده اعتراضي داشته باشد، قانونگذار پيش بيني کرده که مي تواند اعتراض خودش را اعلام کند و شورا هم آن را بررسي و اعلام نظر مي کند ولي نتيجه نهايي را شوراي نگهبان اعلام مي کند و نهاد و مقام ديگري حق دخالت ندارد.
وي با اشاره به فتنه 88 و نظر شوراي نگهبان در اين خصوص گفت: کساني که نقش موثري در فتنه 88 داشتند انتظار نداشته باشند که شوراي نگهبان صلاحيت آنها را تاييد کند چون مردم آنها را نخواهند بخشيد اما ممکن است کساني فريب خورده باشند و در يک زمان مناسبي متوجه شده و به آغوش نظام بازگشته اند؛ در رابطه با آنها شوراي نگهبان با رافت اسلامي رفتار و اعلام نظر مي کند، همانطور که در مجلس شوراي اسلامي هم اين اتفاق افتاد، برخي افراد که در قضيه فتنه88 متهم بودند و در بررسي ها به اين نتيجه رسيديم که به هر حال اينها نقش موثري نداشتند و اعلام برائت کردند اينها در بررسي صلاحيت ها موثر بود الان هم بر همين اساس عمل مي کنيم.


نوشته شده در   سه شنبه 17 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode