ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 بهمن 1391     |     کد : 49923

اطاعت از رهبر انقلاب را واجب شرعي و قانوني مي دانيم

265 نماينده مجلس در بيانيه اي تاكيد كردند اطاعت از بيانات رهبر معظم انقلاب را بر خود واجب شرعي و قانوني مي دانيم.

لبيك 265 نماينده مجلس به ولي امر مسلمين
اطاعت از رهبر انقلاب را واجب شرعي و قانوني مي دانيم


265 نماينده مجلس در بيانيه اي تاكيد كردند اطاعت از بيانات رهبر معظم انقلاب را بر خود واجب شرعي و قانوني مي دانيم.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بيانات الهام بخش و آموزه هاي راهگشاي، تاريخي و ماندگار مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در جمع مردم غيور آذربايجان شرقي و تبريز نقشه راه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در دو حوزه و قلمرو سياست خارجي و داخلي به شايستگي تبيين نمود و بار ديگر جايگاه بي بديل و رفيع ولايت فقيه را در ساختار سياسي نظام و هدايت و رهبري بايسته ملت و تمامي اركان حاكميت در برابر ديدگان جامعه جهاني تثبيت نمود.
نمايندگان ادامه دادند: مواضع روشن و شفاف ناخداي خدامحور نظام، تبلور وصيت امام عظيم الشأن و كلام نوراني معمار كبير انقلاب است كه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت نرسد».
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با استمداد از خداوند سبحان، گوش جان به نداي ولايي پيشواي خود سپرده و اميد آن داريم كه تقوا و صبر را سرلوحه اقدامات خويش قرار داده و در اوج همدلي و هم افزايي با وحدت و انسجام حداكثري گام برداريم و به زعم خود از آنچه كه در مجلس شوراي اسلامي در حوزه استيضاح گذشت عذرخواهي نموده و اطاعت از فرمايشات رهبر عاليقدر را بر خود واجب شرعي و قانوني مي دانيم.
نمايندگان در پايان بيانيه خود اظهار داشتند: ملت شريف و بزرگوار خلق كنندگان هوشمند و متعهد و شجاع 22 بهمن 91 مطمئن باشند كه نهاد مقتدر مجلس كه برآمده از خون مقدس شهداي عاليقدر و ايثارگران سلحشور و مقاوم است با الهام از خط روشن رهبري همچون گذشته با اقتدار در برابر زياده خواهي نظام سلطه به سركردگي آمريكاي جنايتكار خواهد ايستاد و از منافع ملي با قدرت دفاع مي كند و دانش هسته اي براي اهداف صلح آميز را حق مسلم ملت دانسته و از تمام ظرفيت خود براي تبديل تهديد غير انساني و نابخردانه تحريم به فرصتي براي پيشرفت همراه با عزت و سربلندي ايران اسلامي استفاده خواهد كرد.
مجلس از رهبر معظم انقلاب عذرخواهي مي كند
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در سخنان پيش از دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس تاكيد كرد: سخنان ارزشمند روز شنبه رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف روشنگر و فصل الخطاب بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: درست است كه در كشور ما به دليل دموكراسي اختلاف آرا وجود دارد اما در مقابل توطئه دشمن همه يكصدا با نداي رهبري هم نوا مي گردند، مجال فرصت طلبي به آنان داده نمي شود. در همين راستا تذكرات مشفقانه رهبري به قواي سه گانه خيرخواهانه، منصفانه و دلپذير بود.
لاريجاني از جانب خود و همه نمايندگان مجلس اعلام كرد: نقد رهبري را عامل اصلاح كار خويش مي دانيم و در اين بخش آنچه از اشكالات به قوه مقننه مربوط مي شود را مي پذيريم و عذرخواهي مي كنيم. ايشان را ولي امر مسلمين و نور چشم خود مي دانيم و با جان و دل تلاش مي نماييم تا نظر حضرتشان در حوزه تقنين محقق گردد.
رئيس مجلس تاكيد كرد: امروز با بيعت مجدد با آن رهبري عظيم، مجدانه همت مجلس را در جهت حل مشكلات اصلي كشور كه بهبود وضع معيشتي مردم است متمركز نموده و اميدواريم با همدلي و كوشش در بررسي بودجه سال 92 زمينه هاي رونق بخشي به توليد داخل را فراهم نماييم.
وي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي ضمن سپاسگزاري از راهنمايي هاي ارزنده رهبر معظم انقلاب اعلام مي دارد راهكار برون رفت از وضعيت اقتصادي كشور در رونق بخشي به فضاي كسب و كار و توليد داخل است و ساماندهي اين امر است كه مي تواند تغيير در رفتار خصمانه بين المللي نسبت به نظام جمهوري اسلامي را ايجاد كند.
از سوي ديگر شهروز افخمي نماينده مردم ملكان و عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان نيز گفت: اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان در جلسه روز يكشنبه خود بر مطابقت تصميمات و قوانين وضع شده در مجلس با فرمايشات و منويات مقام معظم رهبري تاكيد كردند و در همين راستا بيانيه اي از سوي فراكسيون صادر خواهد شد.
مصوبات مجلس براي اعطاي سرپرستي كودك و نوجوان
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز رسيدگي به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست اعاده شده از شوراي نگهبان را ادامه دادند.
وكلاي ملت به منظور تامين نظر شوراي نگهبان، يك تبصره به ماده 14 اين لايحه الحاق و با 167 راي موافق، 18راي مخالف و 24 راي ممتنع از 254 نماينده حاضر درجلسه، آن را تصويب كردند.
به موجب مصوبه مجلس، دادگاه در صورتي حكم سرپرستي صادر مي كند كه درخواست كننده سرپرستي بخشي از اموال يا حقوق خود را به كودك يا نوجوان تحت سرپرستي تمليك كند. تشخيص نوع و ميزان مال يا حقوق مزبور با دادگاه است. در مواردي كه دادگاه تشخيص دهد اخذ تضمين عيني از درخواست كننده ممكن يا به مصلحت نيست و سرپرستي كودك يا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد كتبي به تمليك بخشي از اموال يا حقوق در آينده را صادر و پس از قبول درخواست كننده و انجام دستور، حكم سرپرستي صادر مي كند.
بهارستان نشينان در تبصره الحاقي به اين ماده نيز مقرر كردند در صورتي كه دادگاه تشخيص دهد اعطاي سرپرستي بدون اجراي مفاد اين ماده به مصلحت كودك يا نوجوان است، به صدور حكم سرپرستي اقدام مي كند.
همچنين به موجب مصوبه مجلس، پس از صدور حكم قطعي سرپرستي، مفاد حكم از سوي دادگاه به اداره ثبت احوال ابلاغ مي شود.
مجلس، اداره ثبت احوال را مكلف كرد كه نام كودك يا نوجوان تحت سرپرستي را در اسناد سه جلدي زوجين، سرپرست وارد كنند و همچنين شناسنامه جديدي براي كودك يا نوجوان تحت سرپرستي با درج نام زوجين سرپرست و نام و نام خانوادگي سرپرست صادر كند.
طبق مصوبه مجلس در ماده 15، درخواست كننده منحصر يا درخواست كنندگان سرپرستي بايد متعهد شوند كه تمامي هزينه هاي مربوط به نگهداري و تربيت و تحصيل افراد تحت سرپرستي را تامين نمايند.
وكلاي ملت در ماده 16 اين لايحه نيز مقرر كردند اموالي كه در مالكيت فقير تحت سرپرستي قرار دارد، در صورتي اداره آن به سرپرست موضوع اين قانون سپرده مي شود كه طفل فاقد ولي قهري باشد و همچنين ولي قهري وي براي اداره اموال او شخصي را تعيين نكرده باشد و مرجع صالح قضايي قيموميت طفل را برعهده سرپرست قرار داده باشد.
همچنين طبق مصوبه مجلس در ماده 26 اين لايحه حكم سرپرستي پس از اخذ نظر كارشناسي سازمان در صورتي كه هر يك از شرايط مقرر در ماده 6 اين قانون منتفي شود، تقاضاي سرپرست منحصر يا سرپرستان در صورتي كه سوء رفتار كودك يا نوجوان براي هر يك از آنان غيرقابل تحمل باشد، طفل پس از رشد با سرپرست منحصر يا سرپرستان توافق كند و مشخص شدن پدر يا مادر كودك يا نوجوان در صورتي كه صلاحيت لازم براي سرپرستي را ولو با ضمن امين يا ناظر از سوي دادگاه دارا باشند فسخ مي شود.
همچنين براساس مصوبه مجلس كودك تحت سرپرستي براي سفر حج تمتع به موافقت سرپرست نياز ندارد.
مخالفت با بررسي فوريتي دو طرح
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز خود بررسي طرح فوريتي ارتقاي ايمني كنترل ترافيك هوايي (مراقبت پرواز) را در دستور كار قرار داده و با فوريت آن مخالفت كردند.
نمايندگان همچنين 2 فوريت طرح كاهش آلودگي هواي كشور را مورد بحث و بررسي قرار داده و با 107 راي موافق، 60 راي مخالف و 25 راي ممتنع از 217 نماينده حاضر در جلسه به تصويب نرساندند.
ماموريت كميسيون كشاورزي در مورد پسته
در ادامه جلسه ديروز مجلس در پاسخ به تذكر شهباز حسن پور نماينده سيرجان ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از آقاي رجايي رئيس كميسيون كشاورزي مي خواهيم كه موضوع پسته را در دستور كار كميسيون قرار دهد تا به نحوي كه مصالح توليدكنندگان و مردم شريف ايجاب مي كند در راستاي افزايش توليد تصميم گيري صورت گيرد.


نوشته شده در   دوشنبه 30 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode