ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1391     |     کد : 49094

اسرائيل تروريست ها را در سوريه به موشك مجهز كرد

در حالي كه ارتش سوريه آخرين ضربات را به افراد مسلح وارد مي كند، رژيم صهيونيستي تروريست هاي فعال در سوريه را به موشك هاي پيشرفته مجهز كرد.

به دنبال ناكامي هاي پي در پي مخالفان بشار اسد
اسرائيل تروريست ها را در سوريه به موشك مجهز كرد


در حالي كه ارتش سوريه آخرين ضربات را به افراد مسلح وارد مي كند، رژيم صهيونيستي تروريست هاي فعال در سوريه را به موشك هاي پيشرفته مجهز كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم صهيونيستي از طريق تركيه تروريست هاي فعال در حومه «حلب» را به موشك هاي پيشرفته مجهز كرد. در همين رابطه، گروهك موسوم به «ارتش آزاد سوريه» تصويري از پرتاب يك موشك مدرن در اطراف حلب را در اينترنت قرارداد و در شرح اين تصوير مدعي شد كه اين موشك دست ساز است و افراد ارتش آزاد توانسته اند به فناوري آن دست پيدا كنند.
اين ادعا در حالي بر زبان مخالفان مسلح سوريه جاري مي شود كه حتي كشورهاي زيادي در جهان چنين موشك هايي را در اختيار ندارند. با توجه به ضربات مهلكي كه ارتش سوريه طي روزهاي اخير به تروريست ها وارد كرده است، به نظر مي رسد كه كشورهاي حامي تروريست ها طرح عربستان كه از زبان «تركي الفيصل» رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي اين كشور اخيرا در كنفرانس داووس جاري شد را به اجرا درآوردند. تركي الفيصل خواستار تجهيز مخالفان سوريه به سلاح هاي فوق مدرن شده بود تا جلوي شكست آنها گرفته شود. با توجه به نزديك بودن شهر حلب به خاك تركيه، اين موشك ها را اسرائيلي ها از طريق تركيه به دست تروريست هاي سوري رسانده اند، لذا با توجه به تصوير فوق، ادعاي دست ساز بودن موشك، نه تنها كارشناسان، بلكه افراد عادي را نيز به خنده وا مي دارد.
ناتو و آمريكا تاكنون مناطق مرزي و دور از دسترس سوريه را به مكان هايي براي آزمايش سلاح هاي كشتار جمعي و مدرن از جمله موشك و سلاح هاي شيميايي تبديل كرده اند. علت اين همه كمك هاي مالي و تسليحاتي به افراد مسلح سوري به خاطر اين است كه شكست اين تروريست ها، شكست حاميان منطقه اي و بين المللي آنها نيز محسوب مي شود. با اين حال، به نظر مي رسد كه در شرايط كنوني، از دست كشورهايي مثل تركيه، قطر، اسرائيل و عربستان براي نجات تروريست ها در مقابل حملات ارتش سوريه كاري ساخته نيست.
علاوه بر پول هاي بي دريغي كه عربستان و قطر در اختيار عناصر القاعده در سوريه قرار مي دهند، آمريكا نيز مبالغ جديدي را به تروريست هاي سوريه اختصاص داد.
«باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا سه شنبه رسما اعلام كرد، براي افراد مسلح فعال در سوريه مبلغ 155 ميليون دلار كمك در نظر گرفته است. وي گفت كه اين كمك، نشان دهنده تعهد مردم آمريكا است. با اين كمك جديد رقم كمك هاي آمريكا طي دو سال اخير به تروريست هاي فعال در سوريه، به مبلغ 365 ميليون دلار رسيده است.
آخرين خبرها از سوريه حاكي است ارتش توانست حمله تروريست ها به بيمارستان مركزي منطقه «الحوله» استان «حمص» را خنثي كند.
در اين نبرد، شماري خودروي حامل تيربار منهدم شدند و تعدادي از تروريست ها به هلاكت رسيدند.
نيروهاي دولتي همچنين جلوي ورود تروريست ها از لبنان به سوريه را در منطقه «تلكلح» گرفتند. ديروز در منطقه «ادلب» نيز نبرد سنگيني ميان طرفين جريان داشت و هزاران نفر از مردم مجبور به ترك خانه هاي خود شدند.
همچنين، گروهك تروريستي «جبهه النصره» وابسته به القاعده پس از اعدام 70 نفر از شهروندان بي گناه در «حلب» كه روز سه شنبه رخ داد، اجساد شماري از آنها را به درون رودخانه «قويق» ريختند.
گزارش جانبدارانه اخضر ابراهيمي به شوراي امنيت
فرستاده ويژه سازمان ملل در سوريه طي گزارشي جانبدارانه به شوراي امنيت، اوضاع جاري در اين كشور را بحراني خواند و خواستار مداخله فوري شوراي امنيت در سوريه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «اخضر ابراهيمي» طي گزارشي به اعضاي شوراي امنيت كه شب چهارشنبه ارائه شد، گفت: سوريه در برابر چشمان جامعه جهاني در حال فروپاشي است. ابراهيمي ضمن اقرار به اينكه نظام سوريه هنوز قادر به حفظ قدرت است و «بشار اسد» احتمالاً مي تواند قدرت را حفظ كند، با اين حال مدعي شد: ديگر راهي براي اصلاح نظام سوريه به نظر مي رسد كه وجود ندارد. وي گفت: اگر فشارها بر طرف هاي درگير بيشتر شود، پيشرفت بيشتري را در بحران سوريه شاهد خواهيم بود.
ابراهيمي پس از ارائه گزارش به شوراي امنيت، در جمع خبرنگاران گفت كه مي توان بيانيه ژنو را با انجام اصلاحاتي مبناي مذاكرات در سوريه قرار داد. در اين بيانيه كه با حضور نمايندگان روسيه و شماري از مخالفان و نماينده دولت دمشق ماه گذشته صادر شده بود، دولت اسد به عنوان يك طرف مذاكره پذيرفته شده بود.
ابراهيمي كه فرستاده ويژه اتحاديه عرب در سوريه نيز هست، افزود: اگر فشارهاي بيشتري (به طرف هاي درگير) وارد كنيم، شايد بتوان پيشرفت هاي بيشتري به دست آورد. وي ادامه داد: دولت انتقالي كه براساس بيانيه ژنو مقرر است در اين كشور ايجاد شود، بايد تمامي اختيارات اجرايي را در دست داشته باشد و تمام مؤسسات دولتي در سوريه به اين دولت ارجاع داده شوند.
ابراهيمي با اذعان به اينكه پيشرفت زيادي در مأموريتش به دست نياورده است، در عين حال ايده كناره گيري از اين مقام را نيز رد كرد و گفت: من به اين سادگي از اين منصب كنار نمي روم، اما اگر احساس كنم ماندن من در اين سمت بي فايده است، حتي يك دقيقه بيشتر در اين مقام باقي نخواهم ماند.
ابراهيمي قرار است بار ديگر با سفراي كشورهاي دائم عضو شوراي امنيت براي بررسي بحران در سوريه ديدار كند.
اظهارات ابراهيمي در حالي شرايط را در سوريه بغرنج نشان مي دهد كه ارتش اين كشور ضربات مهلكي بر افراد مسلح وارد كرده و بر بسياري از مناطق سوريه مسلط است.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode