ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 دي 1391     |     کد : 48424

طرح تازه بشار اسد خبر اول دنيا

رئيس جمهور سوريه با ارائه طرح سه مرحله اي براي برون رفت از بحران كنوني تاكيد كرد، آماده تشكيل دولت فراگير ملي با تكيه بر آراي عمومي هستيم.

 

رئيس جمهور سوريه با ارائه طرح سه مرحله اي براي برون رفت از بحران كنوني تاكيد كرد، آماده تشكيل دولت فراگير ملي با تكيه بر آراي عمومي هستيم.
به گزارش خبرگزاري ها، بشار اسد در سخناني كه به طور مستقيم از شبكه هاي تلويزيوني مختلف دنيا پخش مي شد اعلام كرد، راه حل بحران سوريه بايد در چند مرحله انجام شود، اول اينكه كشورهاي غربي حمايت مالي و تسليحاتي خود را از تروريست ها متوقف كنند و در قبال آن ارتش عمليات نظامي خود را متوقف مي كند و مرحله بعد تشكيل حكومت ملي جديد و برگزاري كنفرانس گفت وگو و صادر شدن عفو عمومي است.
وي افزود، ما با كساني كه دستشان به خون ملت آلوده و يا با عروسك هايي كه غرب آنها را ايجاد كرده و نقشه هاي غرب را اجرا مي كنند گفت وگو نمي كنيم.
بشار اسد گفت، سوريه امروز هدف تهاجمي است كه در تاريخ آن سابقه ندارد.
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد، نزاع امروز نزاع قدرت نيست بلكه نزاع وطن با دشمنان است؛ نزاع ملت با بدخواهان است.
وي اظهار داشت، آنان از ملت سوريه انتقام مي گيرند چون حاضر نشدند با طرح آنها براي تقسيم سوريه موافقت كنند.
بشار اسد با تاكيد بر اينكه كشور با تروريست هاي تكفيري مواجه است كه از مفاهيم اسلام به دور هستند گفت، ورود تروريست ها به سوريه مسئله اي خطرناك است اما شكست دادن آنها غيرممكن نيست با اراده و شجاعت مي توان آنها را از بين برد، بايد در مبارزه با تروريست ها با يكديگر متحد شويم.
رئيس جمهور سوريه افزود، سوريه هرگز تسليم نشده و نخواهد شد و اين مسئله اي است كه غربي ها را آزار مي دهد به همين خاطر سعي در انتقام گرفتن از اين كشور مقاوم دارند.
وي با اشاره به نقش ايران، روسيه و چين در تحولات سوريه از موضع اين سه كشور تقدير كرد و گفت، از روسيه، چين، و ايران كه ما را در اين بحران ياري دادند و از استقلال و حاكميت اين كشور حمايت كردند تشكر مي كنيم.
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد دفاع از وطن واجب است به همين خاطر از راه حل نظامي استفاده كرديم البته اين بدان معنا نيست كه اقدامات سياسي و اصلاح را انجام نداده باشيم، ما با يك دست اصلاحات را انجام داديم و با دست ديگر در برابر تجاوز تروريست ها در خاك سوريه دفاع كرديم.
وي گفت: كسي كه اعتقاد دارد سوريه فقط به راه حل نظامي متوسل شده در واقع قصد ندارد حقايق را مشاهده كند و به دنبال اهداف خاصي است.
به گزارش فارس، بشار اسد همچنين با تجليل از نيروهاي ارتش سوريه براي مبارزه با تروريست ها گفت: هنگامي كه وطن پيروز شود هيچ گاه كساني را كه در خدمت به آن تلاش كردند فراموش نخواهد كرد از جمله نيروهاي ارتش سوريه كه به شدت سعي دارند از مردم در برابر تروريست ها حمايت كنند.
بشار اسد گفت: من از همين مردم هستم و از همين مردم خواهم ماند. پست ها از بين مي روند و من درد تمامي مادران سوريه به خاطر از دست دادن فرزندانشان را احساس مي كنم.
وي با تاكيد بر اينكه «سوريه به اذن خداوند قويتر از گذشته خواهد شد» به جولان اشغالي و موضوع فلسطين اشاره كرد و گفت: جولان به ما باز خواهد گشت و مسئله فلسطين را هيچ گاه رها نخواهيم كرد چرا كه مسئله فلسطين مسئله ماست.وي تاكيد كرد كه كساني كه روي تضعيف سوريه حساب باز كرده اند در توهم به سر مي برند و ما همچنان از مقاومت حمايت مي كنيم.ناظران سياسي منطقه اعلام كردند كه طرح تازه بشار اسد براي حل بحران سوريه به خبر اول دنيا تبديل شده است.
ضربه مهلك
به محور ضد سوري
شبكه الاخباريه سوريه گزارش داد آنچه طي روزهاي اخير در داريا رخ داد براي شبكه هاي حامي خونريزي و ناامني در سوريه و حاميان تروريست ها غيرقابل پيش بيني بود، به طوري كه شمار زيادي از افراد مسلح كه از بيش از 40 روز پيش در ساختمان اداره دارايي موضع گرفته بودند خود را تسليم نيروهاي ارتش كردند كه ميان آنها 800 مزدور از مليت هاي مختلف به چشم مي خورند.
همچنين شمار ديگري از افراد مسلح تروريست در چند منطقه در حومه دمشق، حمص، درعا و حلب در درگيري با نيروهاي ارتش سوريه كشته و زخمي شدند و تعدادي از خودروهاي مجهز به تيربارهاي سنگين آنها نيز منهدم شد.
نيروهاي ارتش به مخفيگاه تروريست ها در مناطق بلديه، قبتان، منصوره، الجبل، مسلميه در حومه حلب يورش بردند و شماري از آنها را كشته و زخمي كردند. در داخل شهر حلب نيز نيروهاي ارتش به محل تجمع تروريست ها حمله و تعداد زيادي از تروريست ها را به هلاكت رساندند.
ارتش سوريه همچنين موفق شد كه حمله مسلحانه به فرودگاه نظامي كويرس در حلب را دفع كند.در استان ادلب نيز درگيري هايي در اطراف فرودگاه نظامي تفتناز رخ داد كه ارتش موفق شد تروريست ها را وادار به عقب نشيني از اطراف فرودگاه كند.


نوشته شده در   دوشنبه 18 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode