ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1391     |     کد : 47208

مسئوليت اداره عربستان به رئيس دفتر آل سعود سپرده شد

در سايه بيماري پادشاه و آلزايمر وليعهد عربستان سعودي، رئيس دفتر پادشاه اداره امور اين كشور را در دست گرفت.

در پي بيماري ملك عبدالله و آلزايمر وليعهد
مسئوليت اداره عربستان به رئيس دفتر آل سعود سپرده شد


در سايه بيماري پادشاه و آلزايمر وليعهد عربستان سعودي، رئيس دفتر پادشاه اداره امور اين كشور را در دست گرفت.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، كهولت سن و بيماري ملك عبدالله و آلزايمر مزمن همراه با سكته وليعهد موجب شده است كه اداره عربستان اكنون عملا در دست «خالد التويجري» رئيس دفتر آل سعود قرار بگيرد.
براساس اين گزارش، اين موضوع كه در كشور عربستان تاكنون بي سابقه بوده است، موجي از حدس و گمان ها را در مورد آينده اين پادشاهي باعث شده است.
گزارش هاي دريافتي از بدتر شدن وضعيت جسماني ملك عبدالله بن عبدالعزيز (پادشاه) حكايت مي كند و اينكه چه كساني بالاخره جانشين وي خواهند شد به عنوان يك علامت سوال در ذهن ها، نقش بسته است، چرا كه شاهزاده «سلمان بن عبدالعزيز» برادر 76 ساله پادشاه كه چند ماه پيش به عنوان وليعهد برگزيده شد، وضعيت جسماني خوبي ندارد و علاوه بر آلزايمر مزمن بر اثر سكته قلبي يك طرف بدنش كاملا «لمس» و از كار افتاده است.
پايگاه مخالفان عربستان (راصد) نيز با اشاره به اين موضوع اعلام كرد: پادشاهان عربستان هنگامي كه پير مي شوند از خود مي پرسند كه آيا خواهند توانست، مسند خود را بنابر وصيت پدر به برادر خود تحويل دهند. اين موضوع هنگامي مصداق حقيقي يافت كه پس از مرگ ناگهاني شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» در ژوئيه گذشته، شاهزاده سلمان 76 ساله به عنوان وليعهد انتخاب شد و اگرچه وضعيت جسماني مناسبي ندارد اما از وي به عنوان پادشاه آينده نام برده مي شود.
براساس اين گزارش، برخي از تحليل گران غربي كه توجه ويژه اي به مسائل عربستان دارند، اين كشور را «وليعهدهاي ناكام» نامگذاري كرده اند.
به گفته اين صاحبنظران، تنها راه برون رفت از بحران در عربستان، سپردن قدرت به نسل دوم و دخالت مردم در امور كشورشان است.
در حالي كه خاندان آل سعود تاكنون در اتخاذ اين موضع مردد بوده است. همچنين جنگ قدرت در بين آل سعود، موضوعي تازه نبوده است و در طول دهه هاي گذشته تاسيس آن همواره وجود داشته است به طوري كه دشمني ملك فيصل و برادرش ملك سعود زبانزد خاص و عام بود و اين موضوع به آنجا كشيده شد كه ملك فيصل برادرش آل سعود را از قدرت به زير كشيد و خود به دست برادرزاده اش كشته شد.
به گزارش شبكه خبري «راصد» ملك عبدالله پس از آنكه با انتخاب برادرش شاهزاده سلمان، عملا برادر ديگر خود «شاهزاده احمد» را طرد كرد و حتي پست وزارت كشور را از وي گرفت، باعث افزايش جنگ قدرت و دشمني در خاندان آل سعود شد.
شبكه مخالفان عربستان (راصد) متذكر شد: آنچه كه مشخص است، اين است كه آينده آل سعود تيره و تار و تاج و تخت آنها با اعتراضات داخلي و تحولات بيداري اسلامي به لرزه افتاده است.
اين در حالي است كه وخامت جسماني ملك عبدالله باعث قدرتمندي رئيس دفتر وي شده و با در اختيار داشتن «مهر» پادشاه، تقريبا در عربستان همه كاره شده است.
اين در حالي است كه مردم عربستان با برگزاري تظاهرات بر ضد آل سعود خشم و نفرت خود را از اين خاندان وهابي اعلام و خواستار سرنگوني آنها هستند. اخيرا هم روزنامه واشنگتن پست نوشته است كه شماره معكوس براي سرنگوني ملك عبدالله آغاز شده است.
به گزارش ديدبان حقوق بشر، هر سال هزاران نفر در عربستان سعودي خودسرانه و بدون محاكمه زنداني مي شوند و اوضاع زنان در اين كشور نيز وخيم است چرا كه محدوديت هاي زيادي از سوي رژيم براي آنها وجود دارد. 



نوشته شده در   پنجشنبه 23 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode