ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1391     |     کد : 47106

انقلاب ايران نقشه راه بيداري اسلامي است

شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي كه با حضور 600 نفر از اساتيد دانشگاه هاي داخلي و خارجي در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در حال برگزاري است...

در اجلاس بين المللي تهران مطرح شد
انقلاب ايران نقشه راه بيداري اسلامي است


شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي كه با حضور 600 نفر از اساتيد دانشگاه هاي داخلي و خارجي در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در حال برگزاري است، مهم ترين تحولات حوزه بيداري اسلامي و ضرورت تشكيل دولت هاي اسلامي در منطقه و شمال آفريقا را مورد بررسي قرار داده و تأكيد كردند كه انقلاب اسلامي ايران نقشه راه بيداري اسلامي در عصر كنوني است.
«علي اكبر ولايتي» دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در مراسم افتتاحيه اين اجلاس با بيان اينكه امروز در آستانه ورود به سومين سال آغاز موج بيداري اسلامي قرار داريم يادآور شد: اين جنبش به مرحله اي از رشد رسيده كه مي توان از ورود به مرحله تازه اي از الگوسازي و تكميل حيات تمدن اسلامي سخن گفت.
وي افزود: در اين بخش اساتيد جامعه اسلامي مسئوليت سنگين تعميق دانش هاي اسلامي را به عهده دارند.
دبير كل دبيرخانه بين المللي بيداري اسلامي با بيان اينكه آنچه امروز امت اسلامي بيش از هر چيز ديگر نيازمند آن است دستيابي به الگوهاي حكومت اسلامي مي باشد كه به دنبال عدالت و صلح بين المللي و پيشرفت باشد.
ولايتي با اشاره به ترفندهاي مختلف استكبار جهاني براي مقابله با اين موج اظهار داشت: اسلام هراسي، توهين به مقدسات و نهادهاي ديني مسلمانان به بهانه آزادي بيان از جمله اين راه هاست.
وي افزود: موج جديد بيداري اسلامي كه از اواخر 2010 آغاز شد اكنون به مرحله مهم و سرنوشت ساز خود نزديك شده و جنبش بيداري اسلامي كه با مشاركت مستقيم مردم و احزاب اسلامي و نخبگان ظهور كرد از مرزهاي ملي فراتر رفته و به دنبال خلق واقعيت هاي بين المللي و رسيدن به مرحله دولت سازي است.
ولايتي در بخشي ديگر از سخنان خود گشوده شدن فضاي جديد فكري و فرهنگي و عرصه جديد براي نقش آفريني احزاب اسلام گرا را از دستاوردهاي ديگر بيداري اسلامي خواند و اظهار داشت: به رغم تأثيرگذاري ها و موفقيت هاي اين جنبش بايد گفت كه اين موفقيت ها نه پايان راه بلكه آغاز راه جنبش بيداري اسلامي است و تلاش بي وقفه براي تثبيت اين موفقيت ها و مقابله با آسيب ها و تهديدات اين جنبش مورد نياز است.
دبيركل دبيرخانه بين المللي بيداري اسلامي فرقه گرايي، عدم تساهل و تسامح، ترويج ايده هاي افراط گرايي و منازعات منفي منطقه اي را از جمله مهمترين چالش هاي بيداري اسلامي خواند و خاطرنشان كرد: بردباري در قبال مشكلات، حضور مستمر در صحنه تأكيد بر مطالبات و درك چالش ها از عوامل مهم مردمي در پيشبرد اين جنبش مي باشد.
«بيداري اسلامي»
متعلق به تمام بشريت است
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان طي سخناني در اين اجلاس گفت: همه عالم يعني انسان و انسان يعني فطرت الهي انسان است نه بستر تكوين مادي آن و از اين بستر مادي بايد حقيقت انسان طلوع كند و به آسمان ها پر بكشد.
وي افزود: اين هدف در سايه عدالت، آزادي و عشق است و اين سه در سايه عبوديت و حاكميت صالحان تحقق مي يابد.
رئيس جمهور، مأموريت پيامبران را دعوت به حقيقت انسان و استقرار حاكمان صالح دانست و تأكيد كرد: نقطه مشترك جامعه بشري، تحقق حاكميت عدالت و آزادي در جهان است و اين هدف زماني محقق مي شود كه انسان كامل بر عالم حاكم شود. آقاي احمدي نژاد، انسان كامل را محور وحدت جامعه بشري، پيروان انبياي الهي، عدالت طلبان و آزادي خواهان برشمرد و گفت: پيش به سوي بيداري همه انسان ها براي رسيدن به اهداف انساني يعني كمال، عدالت، عشق و آزادي.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بيداري اسلامي تنها مخصوص مسلمانان نيست بلكه متعلق به تمام بشريت است. عشق، عدالت و آزادي براي تمام انسان هاست.
وي افزود: اگر مسلمانان جهاني فكر نكنند نمي توانند براي خود كاري انجام دهند. اسلام تفكر طايفه اي و قومي براي مسلمانان نيست.
رئيس جمهور ادامه داد: همانقدر كه براي ملت فلسطين و غزه دل مان مي سوزد بايد از ظلم هايي كه در آفريقا و آمريكاي لاتين مي شود به خشم بياييم، اسلام براي هدايت تمام انسان هاست تا همه به كمال برسند.
احمدي نژاد گفت: برخي به بيداري اسلامي نگاه طايفه اي و قومي دارند در حالي كه بيداري اسلامي دعوت به فطرت مشترك تمام انسان هاست تا عدالت، آرامش و عشق در دنيا حاكم شود.
وي افزود: مشكل بشر در طول تاريخ غفلت از حقيقت انساني خود بوده است، اصلاً همه عالم يعني انسان و مهمترين موضوع عالم انسان است و اگر انسان را از هستي برداريم بقيه موجودات بي معني هستند.
رئيس جمهور افزود: انسان بالاترين مخلوق خداست، كدام انسان؛ انسان سياسي، اقتصادي، ناطق و لذت جو يا انسان فطري و حقيقت انسان؟
آقاي احمدي نژاد گفت: اعتقاد من اين است همه پيامبران براي بيداري آمده اند و بيداري يعني اينكه انسان به حقيقت و ماموريت خود در اين عالم آگاهي و احاطه يابد.
پيشنهاد جديد ايران براي حل بحران سوريه
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان نيز در اين اجلاس طي سخناني با اشاره به تحولات منطقه طي 3 سال گذشته يادآور شد: نظام سلطه تلاش مي كند تا با سياست هاي بينابيني و حمايت از برخي كشورهاي منطقه بر موج تحولات سوار شده و آن را هدايت كند اما بيداري اسلامي تاثيرات خود را گذاشته است.
وي به حمايت جمهوري اسلامي از اين تحولات اشاره كرد و افزود: اساتيد در آگاه سازي افكار عمومي نقش فراواني دارند كه اين نقش در دوره كنوني بيش از هر زماني متجلي شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت اتخاذ راهكار سياسي در قبال سوريه تاكيد كرده و يادآور شد: تروريست ها در اين كشور مردم و دولت را به طور همزمان هدف حملات مسلحانه خود قرار داده اند.
وزير خارجه كشورمان يادآور شد: اين افراد بي مسئوليت با سرمايه هاي خارجي، زيرساخت ها و سرمايه هاي سوريه را مورد هدف قرار داده و امنيت منطقه را نيز با مشكل روبرو كرده اند.
صالحي با اشاره به پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران سوريه اظهار داشت: ما پيشنهاد خود را به كشورهاي مصر، تركيه، عربستان، روسيه و سوريه ارائه داده ايم كه محتواي آن توقف خشونت و آغاز گفت وگوي ملي مي باشد.
انقلاب ايران
الگوي بيداري اسلامي
شركت كنندگان و اساتيد خارجي شركت كننده در اين اجلاس انقلاب اسلامي ايران را الگو و نقشه راه بيداري اسلامي براي ملت هاي منطقه و شمال آفريقا دانستند.
«ابراهيم اسكندر» استاد دانشگاه فدرالي در برزيل انقلاب ايران را نقشه راه انقلاب عربي ها دانست و گفت: امروز تمام كشورهاي جهان عرب به تبعيت از ايران انقلاب كرده اند و ايران توانسته اهداف انقلاب هاي اسلامي و عربي را مشخص كند.
امروز تمام دنيا به جمهوري اسلامي ايران چشم دوخته و استقلال كشورهاي عربي به دنبال بيداري اسلامي ايران بوده است.
«عدنان سراج» استاد دانشگاه از عراق نيز تجربه انقلابي ايران را تجربه ارزنده اي دانست و اظهار داشت كه انقلاب ايران به ملت خودش اكتفا كرده و ما تلاش داريم تا اين تجربه را مورد بررسي قرار دهيم.
ميرتاج الدين استاد دانشگاه نيجريه هم در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي اظهار داشت كه مردم نيجريه از ايران الگو و انگيزه مي گيرند و ما معتقديم كه ايران با وجود مشكلات به پيروزي خواهد رسيد.
«محي الدين خبيري» استاد تاجيكستاني نيز در سخناني در افتتاحيه اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي هدف اين نشست را درك شرايط حساس و سرنوشت ساز كنوني دانست.
وي با اشاره به تجربيات انقلاب اسلامي در 30 سال گذشته تصريح كرد، چه كشورهايي كه به آزادي رسيدند و چه آنهايي كه در مسير دستيابي به آنها هستند به اين تجربيات نياز دارند.
خبيري ابراز داشت: كشوري همچون مصر با تاريخ بزرگ امروز در مسير رسيدن به آزادي و رسيدن به پيروزي انقلاب با چالش روبرو است و اگر برادران مصري بخواهند اين مسئوليت ايران است كه در كنار آنها قرار گيرد.
وي اظهار داشت: ايران نه تنها انقلاب كرد بلكه توانست انقلاب خود را حفظ كند اما امروز سرنوشت انقلاب هاي منطقه هنوز نامشخص است.
آقايان لك زايي، استاد دانشگاه باقرالعلوم، ملكوتيان و ناظمي اردكاني اساتيد دانشگاه هاي تهران، نيز در سخناني در حاشيه اين اجلاس تاكيد كردند كه بيداري اسلامي در منطقه، تداوم انقلاب اسلامي ايران است.
اداي احترام شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد
به شهداي هسته اي
شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد مسلمان دانشگاه ها و بيداري اسلامي با دو دقيقه سكوت به مقام شهداي هسته اي ايران اداي احترام كردند.
بهجت قاسمي، همسر شهيد شهرياري كه به عنوان سخنران در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي حضور داشت با اظهار اميدواري از اينكه دستاوردهاي دانشمندان و دانشگاهيان در تحقق جريان بيداري اسلامي به كار گرفته شود و با ناكام خواندن تلاش دشمنان گفت: من هم مانند شما معلم هستم و به عنوان شاهدي در يك حادثه تروريستي كه يكي از نخبگان كشور را هدف قرار داد، در اين اجلاس حضور پيدا كرده ام.
قاسمي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص شهيد شهرياري گفت: او علاوه بر مقام علمي داراي فضايل اخلاقي بود و اقدام ايادي استكبار باعث محروم شدن ما از وجود اين دانشمند فرزانه گرديد اما وي تنها كسي نبود كه استكبار براي از بين بردن او تلاش كرد و استاد علي محمدي، داريوش رضايي نژاد و مصطفي احمدي روشن و فريدون عباسي از جمله كساني بودند كه استكبار براي حذف اين افراد نيز تلاش كرد.
اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي كه صبح ديروز (دوشنبه) با حضور 250 استاد خارجي و 350 نفر از اساتيد داخلي در سالن همايش هاي صداوسيما آغاز شده است، عصر امروز با صدور بيانيه اي به كار خود پايان خواهد داد.


نوشته شده در   سه شنبه 21 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode