ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1391     |     کد : 45913

قاچاقچيان شيشه و كراك به جاي يك بار بايد چند بار اعدام شوند

سخنگوي قوه قضاييه در جمع خبرنگاران آخرين وضعيت برخي پرونده هاي قضايي را تشريح كرد.

محسني اژه اي در نشست هفتگي با خبرنگاران:
قاچاقچيان شيشه و كراك به جاي يك بار بايد چند بار اعدام شوند


سخنگوي قوه قضاييه در جمع خبرنگاران آخرين وضعيت برخي پرونده هاي قضايي را تشريح كرد.
سخنگوي قوه قضاييه در سي ونهمين نشست خبري خود با نمايندگان رسانه هاي گروهي درباره اعدام چند نفر از قاچاقچيان موادمخدر گفت: من از مدعيان مبارزه با قاچاق مخصوصا قاچاق موادمخدر تعجب مي كنم چرا كه جمهوري اسلامي ايران هزينه ساير كشورها را پرداخت مي كند، در واقع آنها بايد از جمهوري اسلامي ايران تشكر كنند زيرا افرادي كه اعدام شدند قاچاقچي موادمخدر با اوزان بالا بودند.
محسني اژه اي تصريح كرد: بعضي از اين افراد كه اعدام شدند بيش از 50 كيلو كراك و نيز موادمخدر با اوزان بالا از جمله شيشه را قاچاق مي كردند و اگر يك بار يا چند بار اعدام مي شدند حق شان بود.
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره مجازات مواد مخدر از نوع شيشه، گفت: شيشه در رديف مواد مخدري مانند هرويين است و مجازاتي مانند كراك دارد، اما در مبارزه با مواد مخدر نبايد به اقدامات انتظامي و قضايي اكتفا كنيم؛ بلكه بخش زيادي از آن بر عهده رسانه ها از جمله رسانه ملي، مردم و خانواده ها است تا كمك كنند جوانان به دام مواد مخدري مانند شيشه نيفتند.
وي ادامه داد: صرف اينكه در مبارزه با مواد مخدر فقط به اقدامات انتظامي و قضايي اكتفا كنيم كافي نيست و بخش عمده آن بر عهده رسانه ملي و خانواده هاست و شيشه مانند موادمخدر هروئين، حكم اعدام دارد.
توضيح درباره نامه اخير خانواده هاشمي رفسنجاني
وي در ادامه به بيانيه خانواده هاشمي اشاره كرد و گفت: خانواده آقاي هاشمي بيانيه اي دادند و چند مطلب را مطرح كردند. يك مورد نسبت به بردن اين مريض از بيمارستان به اوين كه در اين زمينه گله مند بودند و ديگري در رابطه با بعضي از رسانه ها كه مطالبي را مطرح كرده بودند، مطلب ديگر در مورد اقدامات تحقيقي و بازجويي در پرونده بود.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد: ما دوست داشته و داريم كه به هر زنداني به هر ميزاني كه ممكن است توجه شود. خيلي از اوقات آنچه خانواده زنداني مي خواهند، مقدور نيست ولي چون خانواده هاشمي امكانات زيادي داشته و دارند، بيش از خيلي از زنداني ها به اين زنداني امتيازات داده شده است.
سخنگوي دستگاه قضايي يادآورد شد: گفتند كه بيش از يك ماه در انفرادي بوده كه اين مطلب درست است اما در همين زمان با خانواده ملاقات داشته و چندين بار با پدر، مادر و اعضاي ديگر خانواده تماس تلفني برقرار كرده است.
خبرنگاري با اشاره به امتيازات داده شده به مهدي هاشمي براي ملاقات و انتقال به بيمارستان از سخنگوي دستگاه قضايي سوال كرد كه چرا بايد چنين امتيازاتي به اين متهم داده شود كه محسني اژه اي پاسخ داد: اگر مقدور بود و امكاناتي كه خانواده وي برايش فراهم مي كند را ديگر زندانيان بتوانند فراهم كنند ما همراهي مي كنيم ولي متاسفانه همه خانواده ها داراي چنين امكاناتي نيستند.
برنامه هاي قوه قضائيه براي تخلفات احتمالي در انتخابات
محسني اژه اي هم چنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه دستگاه قضايي براي مقابله با تخلفات احتمالي انتخابات پيش رو چه اقداماتي را انجام مي دهد، گفت: جرايم انتخاباتي در قانون انتخابات مشخص شده و مرجع رسيدگي به آن نيز تعيين شده است.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: دستگاه قضايي يك وظيفه در امر پيشگيري از وقوع جرم دارد و در مورد انتخابات رياست جمهوري نيز كميسيوني تشكيل مي شود كه دادستان كل كشور عضو آن است. يكي از مواردي كه در قانون انتخابات مطرح شده، استفاده از اموال دولتي در اين جهت است و اگر ثابت شود كه فرد يا افرادي از اموال دولتي در اين راستا استفاده كرده اند حتما برخورد صورت مي گيرد.
اخلالگران ارزي هنوز به دادگاه نرفته اند
محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه اخلال گران ارزي پرونده شان به كجا رسيد و چند نفر از اين افراد دستگير شدند، گفت: پرونده دارد آماده مي شود، اميدوار هستيم تعدادي محاكمه شوند ولي هنوز به دادگاه نرفته است و حدود 47 نفر افراد بازداشت شده اند ولي هنوز به دادگاه نرفته است.
خبرنگار ديگري در ادامه سوال قبلي از دادستان كل كشور پرسيد كه ميزان دلارهاي اخلال گران ارز چقدر بوده است؟ كه محسني اژه اي پاسخ داد: بنده مطلع نيستم ولي ميزان آن در گردش بوده است.
توضيحات سخنگوي قوه قضاييه
درباره دلايل مرگ ستار بهشتي
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه نشست خبري خود با اصحاب رسانه درخصوص پرونده ستار بهشتي توضيحاتي را ارائه كرد. محسني اژه اي در اين باره اظهار كرد: در دادسراي جرايم فرهنگ و رايانه پرونده اي تشكيل شده كه براساس گزارشي بوده كه به ضابطين مي دهند. با توجه به اينكه منزل ستار بهشتي در رباط كريم بوده، نيابت داده مي شود به دادسراي رباط كريم و او را در 9 آبان سال جاري حدود ظهر در منزلش دستگير مي كنند.
وي ادامه داد: وقتي ضابطين كسي را با حكم دستگير مي كنند بايد او را به همان محلي كه حكم دستگيري را داده برگردانند تا اقدامات قضايي و اداري صورت گيرد و اين اقدامات را دادسراي رباط كريم انجام مي دهد و او را به تهران اعزام مي كنند. همچنين فرداي آن روز يعني در 10 آبان ماه بازپرس ذيربط اقدامات لازم را انجام مي دهد و قراري را براي وي صادر مي كند كه يكصدميليون تومان قرار وثيقه برايش صادر مي شود. لذا اگر در آن زمان طرف، قرار وثيقه را داشته باشد، آزاد مي شود و اگر نداشته باشد، راهي زندان مي شود تا وثيقه تامين شود.
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: در 10 آبان او به زندان اوين معرفي مي شود و نامه اي در اين راستا به زندان اوين نوشته مي شود كه ستار بهشتي در اختيار پليس فتا در جهت ادامه تحقيقات قرار گيرد. در ساعت 20:16 همان روز در زندان پذيرش مي شود و به بند 350 كه يك بند عمومي است، انتقال مي يابد.
وي افزود: طبق آن نامه اي كه بازپرس روز قبل نوشته، در زندان مي ماند و ادامه تحقيقات براساس همان نامه به بازپرس ارجاع داده مي شود و بازپرس او را حدود ساعت 11، يازدهم آبان ماه تحويل مي گيرد، لذا در 13 آبان حدود ظهر طبق اعلام پليس زماني كه براي ايشان ناهار بردند، متوجه شدند كه فوت شده و بلافاصله به سيستم قضايي اطلاع دادند تا اقداماتي كه بايد صورت گيرد، انجام شود.
محسني اژه اي تصريح كرد: بنابراين پرونده جديدي درخصوص فوت ايشان در مجموعه دادسراي جنايي تشكيل مي شود. طبق اظهارات ستار بهشتي زماني كه در زندان بوده، احساس مي كند خسته است و قلبش سنگين شده، او را به بهداري زندان معرفي مي كنند و دكتر او را معاينه مي كند و مي گويد مشكل خاصي در ناحيه قلب متوجه ايشان نيست اما باز هم قرص قلبي به ايشان مي دهند و مي گويند فكر كنم از نظر رواني اعصابش دچار ناراحتي شده و خوب است كه دكتر روانشناس او را معاينه كند.
محسني اژه اي گفت: پزشكي قانوني در اين راستا نظريه مفصلي را ارائه كرده كه من نقل به مضمون مي كنم. پزشكي قانوني ايشان را كالبدشكافي كرده و گفته اند كه در 5 جا علامت كبودي وجود دارد. يك كبودي در ساق پا، كبودي ديگري در دست، كبودي در پشت كتف، كبودي در ران و غيره اما آثار شكستگي، خون مردگي و آثار خاص ديگري در بدن ديده نمي شود. هم چنين كالبدشكافي هايي در ناحيه سر، صورت و گردن انجام دادند و بيان كردند كه هيچ چيز غيرطبيعي وجود نداشته لذا از ناحيه گردن به پايين مانند قلب، ريه، اعضاي تناسلي و غيره كه باز هم در اين نواحي هيچ مورد مشكوكي ديده نشده است.
وي در ادامه افزود: پزشكي قانوني اعلام كرده است كه براي اعلام نظر قطعي بايد چند كار از جمله آزمايش سم شناسي و آزمايش كبد انجام دهيم و زماني كه از آنها پرسيديم چقدر طول مي كشد تا نتايج آزمايش به دست ما برسند، گفتند 30 الي 45 روز كه ما گفتيم دير است و اگر امكان دارد، زودتر جواب آزمايش را ارائه دهيد كه در مورد سم شناسي گفتند كه مورد مشكوكي مشاهده نشده اما هنوز اين نظر كتبا ارسال نشده است.
اعلام رضايت شكات پرونده كهريزك از قصاص
خبرنگار ديگري با طرح عوامل مرگ ستار بهشتي به پرونده كهريزك اشاره كرد و گفت: اگر به پرونده مقصران حادثه كهريزك با سرعت رسيدگي مي شد ما شاهد چنين اتفاقي نبوديم كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: همان طور كه پيش از اين اعلام شد در آن پرونده افرادي تحت تعقيب قرار گرفته و مجرم شناخته شدند كه برخي ها به شلاق، حبس و برخي به قصاص و برخي ديگر به انفصال محكوم شدند. در مورد قصاص نيز اگر شكات رضايت نمي دادند اين موضوع اجرا مي شد همان طور كه حبس، شلاق و انفصال اجرا شد. وي يادآور شد: پرونده بعضي از آنها با يك مشكل حقوقي روبرو شد كه به دادگاه ارسال شده ولي تعيين وقت نشده است كه به زودي رسيدگي مي شود.


نوشته شده در   سه شنبه 23 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode