ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1391     |     کد : 44744

بازداشت اخلالگران بازار ارز ادامه مي يابد

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي به فتنه گران و ضدانقلاب ها و افرادي كه با بيگانگان درباره اخلال گري هاي ارزي همكاري و همراهي مي كنند هشدار داد و تاكيد كرد كه تحركات آنها تحت رصد است.

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي به فتنه گران و ضدانقلاب ها و افرادي كه با بيگانگان درباره اخلال گري هاي ارزي همكاري و همراهي مي كنند هشدار داد و تاكيد كرد كه تحركات آنها تحت رصد است.
وزير اطلاعات روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد دستگيرشدگان اخلال گري در بازار ارز اظهار كرد: آن 40 نفري كه از سوي دستگاه قضايي اعلام شده بود، بخشي از دستگيري ها است.
وي افزود: تاكنون تعداد افرادي كه در خصوص اخلال گري در بازار ارز دستگير شده اند به 50 نفر رسيده است.
مصلحي در رابطه با بازار ارز، اظهار كرد: در اين موضوع عوامل مختلفي دخالت و تاثيرگذاري دارند. ما به عنوان دستگاه امنيتي مسئوليت پيگيري بخشي از اين عوامل را داشتيم. با هماهنگي دستگاههاي اطلاعاتي كشور توانستيم اخلال گران را كه بخشي از آنها دون پايه و بخشي ديگر ثابت بودند، شناسايي كنيم.
وزير اطلاعات افزود: نتايج خوبي از دستگيرشدگان به دست آمد؛ از جمله نقشي كه بيگانگان به ويژه شبكه هاي تلويزيوني در اين راستا ايفا مي كنند و مردم ما بايد به اين موارد توجه داشته باشند. البته ملت ما همواره هوشيار بوده است. مردم بايد نسبت به اقدامات بيگانگان مراقب باشند.
مصلحي در ادامه اظهار داشت: همچنين به افرادي كه با بيگانگان همراهي مي كنند از جمله ضدانقلاب ها و فتنه گران هشدار مي دهم و خيلي ها هم بايد حواسشان جمع باشد كه نخواهند از اين فضاسازي عليه نظام جمهوري اسلامي استفاده كنند.
وي هشدار داد: ما نوع حركت هاي اين افراد را رصد مي كنيم و به دقت آن را تحت نظر و كنترل داريم.
وزير اطلاعات با بيان اين كه بخشي از عوامل اخلال گري در بازار ارز نيز گروهي اخلالگر حاضر در صحنه و ميدان هستند، گفت: در اين خصوص بازداشت هايي صورت گرفته و در ارتباطات و نوع اقدامات افراد بازداشت شده شناسايي هايي انجام شد و اطلاعات بسيار خوبي از آنها به دست آمده است كه از اين اطلاعات در اقدامات و كنترل هاي بعدي استفاده مي شود.
خبرنگار ديگري درباره فردي به نام جمشيد بسم الله خواستار توضيحاتي شد كه مصلحي گفت: در مورد افراد تا زماني كه مسير قانوني طي نشده اجازه دهيد صحبتي نكنم.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سؤال كه گردش مالي اين افراد چه ميزان بوده است؟ گفت: همان طور كه گفتم در اين خصوص بعضي ها به صورت ثابت و برخي دون پايه هستند، گردش مالي برخي از آنها در بانك ها در كوتاه مدت قابل توجه است، نقش اين افراد اين بوده كه بيشتر فضاي رواني ايجاد كرده اند كه خوشبختانه مردم ما حواس شان به اين موضوع هست.
اظهارات وزير اطلاعات درباره تداوم برخورد و بازداشت متهمان اخلال در بازار ارز در حالي است كه سيزدهم مهرماه براي نخستين بار دادستاني تهران از دستگيري 16 اخلالگر بازار ارز خبر داد و اعلام كرد؛ گردش مالي و موجودي حساب بانكي يكي از متهمان يادشده از طريق اقدامات مجرمانه مذكور ظرف يك سال اخير بيش از يك هزار ميليارد تومان بوده است.
سه روز بعد جعفري دولت آبادي اعلام كرد تعداد دستگيرشدگان به 30 تن افزايش يافته است و در توضيحات تكميلي خود افزود؛ تحقيقات از آنان توسط كارشناسان مجرب آغاز شده است. از اين عده مقادير زيادي ارز، طلا و سكه طلا كه از طريق خريد و فروش غير مجاز ارز بدست آمده ، كشف شده است.
بيست و چهارم مهرماه نيز محسني اژه اي، سخنگوي دستگاه قضايي اعلام كرد تعداد افراد دستگير شده در اين مورد بيش از 30 تن است. وي در حالي كه احتمال صدور حكم اعدام براي برخي اخلالگران بازار ارز و طلا را منتفي ندانست، اظهار داشت؛ دستگيري ها متنوع بوده است اما اين بدان معنا نيست كه همه دستگيرشدگان اخلال گر باشند. ممكن است برخي از اين افراد چند تخلف را مرتكب شده باشند. عده اي از آنها ممكن است طلا را از كشور خارج و به طور غير قانوني دلار را وارد كرده و در بازار آزاد فروخته باشند. عده اي نيز به عنوان باند به صورت سازمان يافته فعال بوده و با بيرون از كشور مرتبط هستند. هرچه دلار در بازار تزريق مي شد اين افراد آنها را جمع آوري كرده و باعث افزايش قيمت مي شدند. عده اي نيز با تباني قيمت هاي مصنوعي درست مي كردند.
حادثه چابهار
همچنين مصلحي در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران در مورد حادثه روز جمعه گذشته چابهار و تلاش برخي از دشمنان براي تجديد قواي گروهك تروريستي ريگي، اظهار داشت: مشخص است كه سرويس هاي بيگانه درصدد برمي آيند كه گروه هايي را شكل بدهند و در واقع به دنبال راه اندازي مجموعه هاي مختلفي براي تحقق اهداف سوء خود هستند كه از جمله اين اهداف سوء راه اندازي جنگ طايفه اي و مذهبي است و اين كار آنهاست.
وي افزود: وقتي يك گروهي سركرده آن اين چنين دستگير مي شود، آنها تلاش مي كنند كه اين مجموعه را تجديد قوا كنند و در اين ارتباط نيز تلاش هايي نيز داشته اند، ولي با هوشياري دستگاههاي اطلاعاتي آنها موفق نشده اند و در قضيه چابهار نيز با هوشياري كه وجود داشت آنها به اهداف خود نرسيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، وي همچنين در پاسخ سؤالي درباره علت انفجار خط انتقال لوله گاز ايران به تركيه در خاك تركيه گفت: دستگاههاي اطلاعاتي تركيه در اين زمينه در حال انجام اقدامات و پيگيري ها هستند و ما نيز تبادل اطلاعات با آنها در اين زمينه داريم.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode