ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آبان 1391     |     کد : 44682

ارتش لبنان با سركوب اشغالگران آرامش را به شهرها بازگرداند

نيروهاي ارتش لبنان با استقرار در شهرهاي بيروت و طرابلس و دستگيري شمار زيادي از افراد مسلح آرامش را به اين شهرها بازگرداندند.

نيروهاي ارتش لبنان با استقرار در شهرهاي بيروت و طرابلس و دستگيري شمار زيادي از افراد مسلح آرامش را به اين شهرها بازگرداندند.
به گزارش خبرگزاري ها در پي افزايش درگيري ها در شهر طرابلس و كشته شدن 10 تن و زخمي شدن 70 تن ديگر ارتش وارد عمل شد و با قلع و قمع شبه نظاميان طرفدار حريري آرامش را به شهرهاي لبنان بازگرداند.
طرفداران 14 مارس با استفاده از سلاح هاي سبك و نيمه سنگين و گلوله هاي آرپي. جي به سوي مردم و ساختمان هاي دولتي تيراندازي مي كردند كه با پاسخ نيروهاي ارتش روبه رو شدند.
منابع امنيتي به شبكه خبري المنار گفتند ارتش به شماري از محورها به ويژه در مناطق جبل محسن، قبله و تبانه يورش بردند و شماري از افراد مسلح را دستگير كردند كه برخي از آنان از مليت هاي عربي هستند.
نيروهاي ارتش همچنان در طرابلس در حال گشت زني هستند تا جلوي درگيري ها و ناامني را بگيرند.
اين در حالي است كه هواداران حزب المستقبل به رهبري سعدالدين حريري با برپايي چادر در مقابل خانه نجيب ميقاتي در طرابلس خواستار بركناري دولت شدند و گروه هاي اسلامي با اين كار مخالفت و تاكيد كردند كه نبايد به جايگاه نخست وزيري تعرض شود.
در شهر بيروت نيز سربازان در بخش ها و خيابان هاي مختلف موضع گرفتند و چندين دستگاه نفربر وارد مناطق سني نشين شده است تا از درگيري هاي احتمالي بين علويان طرفدار دولت و مخالفان جلوگيري كند.
بر اثر درگيري هاي اخير در شهرهاي بيروت و طرابلس مدارس و اكثر مغازه هاي اين شهرها تعطيل بود و خانواده ها ترجيح دادند فرزندانشان را به مدرسه نفرستند.
از سوي ديگر به رغم هشدار حزب الله مبني بر وارد نشدن آمريكا به پرونده ترور وسام الحسن رئيس بخش اطلاعات نيروهاي امنيتي لبنان اشرف ريفي رئيس نيروهاي امنيت داخلي لبنان اعلام كرد كه يك هيئت از دفتر تحقيقات فدرال آمريكا (اف.بي.آي) به زودي وارد بيروت خواهد شد تا درباره چگونگي ترور وسام الحسن به نيروهاي امنيتي لبنان كمك كند.
وي افزود، اين همكاري پس از توافق ميان نجيب ميقاتي و هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا آغاز شده و هيئت آمريكايي ظرف دو روز آينده وارد بيروت خواهد شد.
سفيران پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت نيز طي ديدارهاي جداگانه با ميشل سليمان رئيس جمهور، نجيب ميقاتي نخست وزير و نبيه بري رئيس مجلس لبنان نسبت به ايجاد هرگونه شكاف سياسي در اين كشور هشدار داده و تاكيد كردند كه سقوط دولت، لبنان را در برابر آينده نامعلومي قرار خواهد داد.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز روز گذشته وارد بيروت شد و درباره تحولات اخير در لبنان با مقامات اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
وي بلافاصله به مقر نخست وزيري لبنان رفت و با نجيب ميقاتي ديدار كرد.
از جزئيات اين ديدار خبري منتشر نشده اما منابع آگاه خبري اعلام كردند كه اتحاديه اروپا در اين ديدار نگراني خود را از به وجود آمدن خلأ سياسي در اين كشور و استعفاي احتمالي دولت نجيب ميقاتي اعلام كرد.
به گفته اين منابع اين سفر در راستاي حمايت از ميقاتي صورت گرفته است. دبيركل جنبش توحيد اسلامي لبنان با اشاره به سابقه وسام الحسن در انهدام شبكه هاي جاسوسي و احتمال فتنه داخلي در لبنان بعد از اين ترور، تل آويو را برنده اصلي اين ترور و عامل آن دانست.وي افزود، شهادت وسام الحسن بايد مبناي اتحاد و اجتماع لبناني ها باشد نه عامل تفرقه و هيچ كس نبايد به باتلاق اتهام زني هاي سياسي گرفتار شود.
گفتني است در پي انفجار در منطقه اشرفيه بيروت كه روز جمعه به وقوع پيوست هشت تن از جمله وسام الحسن رئيس بخش اطلاعات و امنيت داخلي لبنان كشته و 123 تن ديگر مجروح شدند.
از سوي ديگر محافل نزديك به حريري اعلام كردند جريان14 مارس نشست هاي پارلماني روز گذشته و امروز را كه درباره حوادث اخير اين كشور برگزار مي شود تحريم كرده است.
جريان 14 مارس اعلام كرد كه تا ساقط شدن دولت ميقاتي در هيچ نشستي شركت نخواهد كرد.
همچنين شبكه المنار در گزارشي اعلام كرد جريان 14 مارس كه از آمريكا و عربستان دستور مي گيرند به همراه ارتش آزاد سوريه قصد داشتند همزمان با اشغال ساختمان نخست وزيري لبنان به پادگان هاي ارتش در شمال كشور يورش ببرند تا دولت را وادار به استعفا كنند.
اين شبكه خبري افزود، هدف طراحان 14 مارس كودتا در كشور و به دست گرفتن قدرت بوده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode