ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 مهر 1391     |     کد : 44128

در جمع پرشور مردم اسفراين رهبر انقلاب : در منطق اسلام پيشرفت با عدالت همراه است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در چهارمين روز از سفر به استان خراسان شمالي روز شنبه با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراين، در جمع دهها هزار نفر از مردم اين شهر كه ساعت ها در ورزشگاه تختي در انتظار ايشان بودند، حضور يافتند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در چهارمين روز از سفر به استان خراسان شمالي روز شنبه با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراين، در جمع دهها هزار نفر از مردم اين شهر كه ساعت ها در ورزشگاه تختي در انتظار ايشان بودند، حضور يافتند.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع مردم اسفراين ضمن اشاره به راه هاي حفظ و تقويت شور و نشاط و سرزندگي در كشور براي ادامه مسير پيشرفت، به تبيين دو شاخص مهم پيشرفت يعني «اعتماد به نفس ملي» و «عدالت» پرداختند و تأكيد كردند: ملت ايران امروز با احساس قدرت و توانايي، در يك عرصه رويارويي بزرگ جنگ اراده ها با دشمنان پيشرفت كشور، قرار دارد و آنچه كه در اين نبرد اراده ها تعيين كننده خواهد بود، حفظ عزم و اراده مستحكم، بصيرت و روشن بيني، وحدت مردم و اتحاد كلمه مسئولان، وظيفه شناسي آحاد مردم، و مغرور نشدن و غفلت نكردن از كيد دشمن است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در خصوص شور و نشاط و سرزندگي ملت به عنوان زمينه مهم پيشرفت،خاطرنشان كردند: اين سرمايه بزرگ را بايد حفظ كرد و نگذاشت عوامل گوناگون آن را تضعيف كنند و يا از بين ببرند.
ايشان هدف اصلي امپراطوري خبري غرب را القاي يأس و نااميدي در ميان مردم بويژه جوانان دانستند و افزودند: بدخواهان ملت ايران به خوبي مي دانند كه شور و نشاط و سرزندگي موجب حركت و كار و تلاش مي شود، بنابراين به دنبال خاموش كردن اين شعله فروزان و زمينه سازي براي روحيه خمودگي و در نهايت ايجاد عقب ماندگي در كشور هستند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: بزرگداشت سرداران و رزمندگان شهيد دفاع مقدس كه در سخت ترين عرصه ها وارد ميدان شدند يكي از مواردي است كه مي تواند شور و نشاط نسل جوان كنوني را دو چندان كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در مقوله «شور و نشاط و سرزندگي» جوانان، به موضوع مواد مخدر هم اشاره كردند و گفتند: باندهاي مرموز بين المللي با توزيع مواد مخدر در كشور به دنبال تحميل حالت تخديرشدگي در جوانان هستند كه در كنار مسئوليت دستگاه هاي مسئول، روحيه نشاط جوانان، مؤثرترين و مستحكم ترين عامل براي مقابله با اين خطر بزرگ است.
ايشان در ادامه، به موضوع پيشرفت و متوقف نشدن حركت رو به جلو اشاره كردند و افزودند: پيشرفت حد و مرزي ندارد و بايد آنقدر ادامه پيدا كند تا ملت ايران در جهات گوناگون الگو شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين كه رسيدن به اين هدف، ممكن و شدني است، خاطرنشان كردند: دشمن همواره به دنبال تلقين روحيه نگاه تحقيرآميز به خود و دنباله روي از غرب است، در حالي كه تاريخ ملت ايران نشان مي دهد اين ملت، در دوره هايي، در عرصه هاي مختلف پيشرو بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: با همت جوانان، رسيدن مجدد به آن جايگاه، قطعا امكان پذير است و همان گونه كه قبلا خطاب به جوانان دانشگاهي و نخبه تأكيد كردم، ايران بايد با تلاش و پشتكار جوانان به جايگاهي برسد كه هر فردي كه به دنبال تازه هاي علمي است، مجبور باشد زبان فارسي را فرا بگيرد.
ايشان تأكيد كردند: جوانان و نخبگان علمي، سياسي و فرهنگي، اين آينده را آينده اي قطعي و حتمي بدانند و براي رسيدن به آن برنامه ريزي و كار و تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي بعد از بيان پيشرفت مورد نظر براي نظام اسلامي، به تبيين شاخص ها و همچنين بررسي ميزان پيشرفت كشور براساس اين شاخص ها پرداختند.
عزت ملي و اعتماد به نفس ملي اولين شاخصي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي به آن اشاره و خاطرنشان كردند: با در نظر گرفتن اين شاخص، ملت ايران پيشرفت زيادي كرده است و اگر امروز مسئولان كشور در عرصه هاي بين المللي، با اعتماد به نفس كامل سخن مي گويند، ناشي از اعتماد به نفس ملت است.
ايشان تأكيد كردند: اين اعتماد به نفس ملي، به بركت اسلام بوجود آمده است و به هر ميزان كه عمل به اسلام و احكام آن بيشتر باشد، اعتماد به نفس ملي افزايش خواهد يافت.
رهبر انقلاب اسلامي، عدالت را يكي ديگر از شاخص هاي پيشرفت دانستند و افزودند: در منطق اسلام، پيشرفت بدون عدالت، پيشرفت واقعي نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي پيشرفت هاي مادي در غرب از جمله آمريكا را ظاهري و غيرواقعي خواندند و تأكيد كردند: چنين پيشرفت هاي ظاهري كه در كنار آن فاصله هاي طبقاتي وجود دارد ناشي از اداره كشور با منطق سرمايه داري و ليبرال دموكراسي غربي است.
ايشان در خصوص وضعيت عدالت، به پيشرفت هاي كشور در توزيع منابع عمومي، ساخت زيرساخت ها از جمله جاده ها و بزرگراه ها، گسترش تحصيل علم، و ايجاد شرايط نسبتاً برابر براي بروز و ظهور نخبگان در مناطق مختلف اشاره كردند و افزودند: اگر شرايط كشور را با اين شاخص بسنجيم، نسبت به قبل از انقلاب و يا بسياري از كشورها پيشرفت كرده ايم اما اگر شرايط، با ايده آل اسلام مقايسه شود، عدالت موجود، تا نقطه مطلوب، فاصله زيادي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود خاطر نشان كردند: ملت ايران اكنون در يك عرصه بزرگ رؤيارويي و نبرد اراده ها قرار گرفته است كه در اين عرصه، با وجود موانع متعدد طبيعي و تحميلي، به هيچ وجه احساس ضعف و ناتواني نمي كند و افق خود را براي رسيدن به پيشرفت هاي بيشتر، روشن، جذاب و شيوا مي بيند.
حضرت آيت الله خامنه اي در خصوص عوامل تعيين كننده در جنگ اراده ها افزودند: عزم و اراده، بصيرت و روشن بيني، وحدت و وظيفه شناسي آحاد مردم، و اتحاد كلمه مسئولان و همكاري دستگاهها، عناصري هستند كه مي توانند ملت ايران را به جايگاه شايسته پيشرفت خود برسانند.
ايشان با اشاره به برنامه ريزي و تلاش گسترده بدخواهان براي جلوگيري از ادامه پيشرفت ملت ايران، تأكيد كردند: همانگونه كه توطئه هاي دشمنان از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون ناكام ماندند، در اين مقطع نيز همه مكرها و كيدهاي آنها به شكست خواهد انجاميد.
رهبر انقلاب اسلامي 33 سال ناكامي معارضان نظام اسلامي براي به زانو درآوردن ملت ايران را نشان دهنده قوت روزافزون اين نظام و ملت دانستند و خاطرنشان كردند: البته اين موضوع نبايد موجب غرور شود و ما را از مكر و حيله دشمن غافل كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به مسئولان گفتند: قوي باشيد اما دشمن را ضعيف نپنداريد و از او غافل نشويد زيرا دشمن از راههاي گوناگون وارد مي شود و بايد هوشيار بود.
ايشان همچنين با اشاره به رتبه نخست مردم اسفراين در كشور، در ميزان مشاركت در انتخابات خاطر نشان كردند: اين احساس وظيفه نسبت به آينده كشور و مديريت آن نشان دهنده آگاهي و بصيرت مردم اين منطقه و روحيه بسيار ارزشمندي است كه بايد در سراسر كشور حفظ و تقويت شود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته بنده در روزهاي آينده مطالبي را در خصوص انتخابات رياست جمهوري بيان خواهم كرد. حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روحيه مصرف كالاهاي داخلي را يكي ديگر از نيازهاي ضروري كشور برشمردند و تأكيد كردند: ترجيح نشانها و كالاهاي خارجي بر توليدات داخلي، روش و روحيه نادرستي است، زيرا حمايت واقعي از توليد ملي در گرو گسترش روحيه مصرف كالاهاي داخلي است.
ايشان افزودند: اگر از توليد ملي حمايت شود بسياري از مشكلات اقتصادي همچون بيكاري و تورم برطرف خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ابراز خرسندي فراوان از سفر به شهرستان كهن اسفراين، به سابقه برجسته علمي، فرهنگي و تاريخي اين شهر و همچنين شهرت آن به دارالقرآن اشاره كردند و افزودند: شهر اسفراين با چنين سابقه اي و با استعدادهاي طبيعي و انساني خود مي تواند بار ديگر خاستگاه بزرگان و انديشمنداني باشد كه كشور به آنها افتخار كند. حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري ظرفيت هاي كشاورزي، دامداري و صنعتي اسفراين خاطرنشان كردند: البته در اين شهر مشكلاتي هم موجود است كه بايد با همت مسئولان برطرف شود و يكي از اهداف اين سفر نيز همين موضوع است.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين محمديان امام جمعه اسفراين ضمن خوشآمدگويي، گزارشي از وضعيت اقتصادي و فرهنگي و برخي مشكلات اين شهرستان ارائه كرد.
ديدار خانواده هاي شهيدان، جانبازان
و ايثارگران استان خراسان شمالي
با رهبر معظم انقلاب
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين عصر ديروز (شنبه) در ديدار خانواده هاي شهيدان، جانبازان و ايثارگران استان خراسان شمالي، پديده شگفت آور رويش هاي جديد و بيشمار انقلاب اسلامي در نسل جوان را نتيجه بركت خون شهيدان دانستند و تأكيد كردند: با وجود برخي ريزش ها از ميان قافله انقلاب، رويش هاي فراوان انگيزه هاي جديد و عزم هاي راسخ و آگاه، ملت ايران را اكنون به خط شكن شجاعت و ايستادگي در مقابل فزون خواهي سلطه گران تبديل كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين كه روي برگرداندن عده اي از انقلاب اسلامي به معناي از حركت ايستادن قافله انقلاب نيست افزودند: برخي افراد به دلايل مختلف همچون احساس خستگي يا ترديد در گذشته خود و يا فريفته شدن به لبخند دشمن، از مسير انقلاب خارج شدند اما در مقابل، به بركت خون شهيدان، رويش هاي جديد و فراواني در نسل جوان بوجود آمده كه سراسر كشور را لبريز از روحيه ايستادگي، ثبات و عزت كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: اگر در دوره اي رزمندگان اسلام در منطقه عملياتي خط شكني مي كردند، امروز نسل جواني كه امام، شهدا و دفاع مقدس را نديده است، در ايستادگي در مقابل زياده خواهي قدرت ها، خط شكن است.
ايشان صاحبان انديشه را به تأمل در خصوص پديده شگفت آور بيشماري رويش هاي انقلاب در مقابل ريزش هاي آن دعوت كردند و افزودند: آگاهي و عزم راسخ نسل جوان كنوني اگر بيشتر از جوانان دوران دفاع مقدس نباشد، كمتر نيست.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جامعه، امروز مملوّ از جوانهاي شجاع، آگاه، آشنا به حقايق زمان و مسلط به مسائل گوناگون سياسي است كه رويش هاي جديد انقلاب هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به قضاوت هاي غلط برخي افراد در مورد نسل جوان و نگرانيهايي كه آنان در برخي مواقع اظهار مي دارند، افزودند: بر خلاف اين قضاوت هاي نادرست، جوانان كشور، با ايمان و علاقمند به راه شهدا و انقلاب هستند.
ايشان در پايان با تجليل از خانواده هاي شهيدان و ايثارگران و همچنين صبر و بردباري همسران جانبازان خاطر نشان كردند: همه ملت ايران بايد سپاسگزار خانواده هاي شهدا باشند و فرزندان شهيدان نيز بايد ميراث گرانبهاي پدران خود را با افتخار به نسل هاي بعد بسپارند.


نوشته شده در   يکشنبه 23 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode