ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 تير 1391     |     کد : 38477

سوريه جنگنده متجاوز تركيه را سرنگون كرد

پدافند هوايي سوريه عصر ديروز يك جنگنده متعلق به تركيه را كه به آب هاي سرزميني سوريه تجاوز كرده بود ساقط كرد .

متعپدافند هوايي سوريه عصر ديروز يك جنگنده متعلق به تركيه را كه به آب هاي سرزميني سوريه تجاوز كرده بود ساقط كرد .
اقب انتشار اين خبر ارتش تركيه نيز طي بيانيه اي اعلام كردارتباط راديويي و راداري را با يكي از جنگنده هاي خود بر فراز درياي مديترانه در جنوب غرب استان «هاتاي» و در نزديكي مرز سوريه از دست داده است.
«اولوي ساران» فرماندار مالاتيا به خبرگزاري تركيه اي «آناتولي» گفت كه اين جنگنده از نوع اف-4 بوده كه دو خلبان آن را هدايت مي كردند.
همچنين شبكه خبري « NTV » به نقل از منابعي كه از آنها نامي نبرد مدعي شد كه اين جنگنده در آب هاي سرزميني سوريه سقوط كرده است اما اين جنگنده از مرزهاي سوريه عبور نكرده است.
NTV افزود كه گارد ساخلي تركيه و سوريه در حال همكاري براي پيدا كردن جنگنده سرنگون شده، هستند.
پيش از اين نيز، پايگاه خبري «دام پرس» سوري اعلام كرده بود پدافند هوايي سوريه با 2 هواپيماي متخاصم كه به احتمال زياد متعلق به رژيم صهيونيستي و تركيه هستند درگير شده است .
گفتني است اين جنگنده از پايگاه هوايي«مالاتيا» در جنوب شرق تركيه و در ساعت 30:7 به وقت گرينويچ به پرواز در آمده بود و در ساعت 58:8 دقيقه به وقت گرينويچ توسط پدافند هوايي سوريه و در آب هاي سرزميني اين كشور ساقط شد .
اردوغان : اشتباه شده است !
متعاقب سرنگوني جنگنده تركيه توسط پدافند سوريه مقامات ارشد ترك جلسه اي اضطراري تشكيل دادند .
به نوشته سايت اينترنتي روزنامه تركي حريت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه بلافاصله پس از بازگشت از سفر برزيل و فرود در فرودگاه اسن بوغا در استانبول به خبرنگاران گفته است : از اينكه سوريه به خاطر سقوط هواپيماي جنگنده تركيه اي عذرخواهي كرده باشد هيچ خبري ندارد.
وي بعد از نشست اضطراري نيز از زنده بودن خلبانان ترك خبر داد .
اردوغان همچنين مدعي شد كه دولت سوريه جنگنده ما را به صورت اشتباهي ساقط كرده است، اين ادعاي اردوغان تاكنون از سوي مقامات دولت سوريه تائيد نشده است.
گفتني است در نشست اضطراري بعد از ساقط شدن جنگنده تركيه علاوه بر نخست وزير ، سران ارتش ، مقامات اطلاعاتي ، وزيران دفاع، خارجه و داخلي تركيه نيز حضور داشتند.
كاهش ارزش پول تركيه
گزارش هاي رسيده از بازار ارز در تركيه نيز حاكي است در پي انتشار خبر ساقط شدن جنگنده تركيه اي از جانب سوريه، ارزش لير تركيه در مقابل دلار آمريكا يك سنت كاهش يافت .


نوشته شده در   شنبه 3 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode