ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 ارديبهشت 1391     |     کد : 35673

شعار آزادي يا شهادت در خيابان هاي منامه

هزاران بحريني در آستانه برگزاري مسابقات اتومبيلراني در بحرين تظاهرات كردند و با پوشيدن لباس هايي به رنگ سرخ و سردادن شعار « آزادي يا شهادت» و «مرگ بر ديكتاتور» خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.

مردم بحرين: مسابقات فرمول يك را به صحنه رسوايي آل خليفه تبديل مي كنيم
شعار آزادي يا شهادت در خيابان هاي منامه

هزاران بحريني در آستانه برگزاري مسابقات اتومبيلراني در بحرين تظاهرات كردند و با پوشيدن لباس هايي به رنگ سرخ و سردادن شعار « آزادي يا شهادت» و «مرگ بر ديكتاتور» خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين در آستانه برگزاري مسابقات اتومبيلراني تظاهرات گسترده اي در منامه پايتخت اين كشور و شهرها و روستاهاي مختلف بحرين برگزار و تأكيد كردند كه به خاطر بحرين آماده شهادت هستند.
مردم بحرين درحاليكه برخي از آنان كفن و برخي ديگر لباس هاي سرخ رنگ بر تن داشتند و پرچم اين كشور را در دست داشتند با خود تصاوير قربانيان حوادث بحرين را همراه و اظهار داشتند به راه شهدا ادامه خواهند داد.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند، لبيك يا بحرين، مرگ بر ديكتاتوري، «حمد سرنگون باد»، «انقلاب، انقلاب تا پيروزي».
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با تظاهركنندگان درگير شدند و به دليل استفاده از گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي تعداد زيادي را مجروح كردند.
گروهي از جوانان با پوشاندن چهره هاي خود اقدام به پرتاب بمب هاي آتش زا به سوي پليس كردند كه درصدد جلوگيري از نزديك شدن آنان به ميدان لوءلوء بودند.
از سوي ديگر رژيم آل خليفه به بهانه حفظ امنيت مسابقات فرمول يك كه قرار است امروز برگزار شود با اتخاذ تدابيرشديد بحرين را به پادگاني نظامي تبديل كرده است.
خيابان هاي منتهي به محل مسابقات اتومبيلراني از چند روز گذشته همچنان تحت تدابير شديد امنيتي قرار گرفته و پست هاي ايست و بازرسي در اين مسيرها تعبيه شده است.
«هادي الموسوي» يكي از رهبران جمعيت الوفاق بحرين در اين باره گفت، طرح برگزاري مسابقات اتومبيلراني حكومت بحرين را رسوا و با مشكل جدي مواجه كرده است.
وي افزود، برگزاري اين مسابقه مشكلاتي براي حكومت آل خليفه ايجاد خواهد كرد زيرا در اين صورت اين مسابقات به فرصت بزرگي براي مردم براي رساندن صدايشان از طريق خبرنگاراني تبديل خواهد شد كه براي انتقال اخبار مسابقات وارد بحرين مي شوند.
شيخ عيسي قاسم مرجع شيعيان بحرين نيز با بيان اينكه مسابقات اتومبيلراني تغييري در مطالبات مردم ايجاد نمي كند تأكيد كرد، حتي تروريسم نمي تواند مردم را از مطالبه حقوقشان باز دارد.
گفتني است عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشر بحريني كه بيش از دو ماه است در زندان رژيم آل خليفه در اعتصاب غذا به سر مي برد خواستار ديدار فوري با وكيلش براي نوشتن وصيتنامه شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 3 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode