ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391     |     کد : 35493

از قطر آغاز شد موج جديد جابه جايي قدرت در كشورهاي حاشيه خليج فارس

حمله واحدهايي از ارتش قطر به كاخ امير اين كشور و فراري دادن امير و همسرش توسط تفنگداران آمريكايي، مقامات دوحه و ساير شيخ نشين هاي خليج فارس را به شدت نگران كرد.

از قطر آغاز شد موج جديد جابه جايي قدرت در كشورهاي حاشيه خليج فارس

حمله واحدهايي از ارتش قطر به كاخ امير اين كشور و فراري دادن امير و همسرش توسط تفنگداران آمريكايي، مقامات دوحه و ساير شيخ نشين هاي خليج فارس را به شدت نگران كرد.
به گزارش شبكه العربيه، دوشنبه گذشته واحدهايي از ارتش قطر به فرماندهي «حمدبن عطيه» كه قصد ورود به محوطه كاخ «شيخ حمد بن عيسي آل ثاني» را داشتند، به شدت با نيروهاي گارد سلطنتي مستقر در محل درگير شدند و پس از مدتي، هلي كوپترهاي آمريكايي وارد عمل شدند و با فرود در مقابل كاخ، شيخ حمد و همسرش را با خود به مكان نامعلومي بردند.
شبكه خبري العربيه افزود: فرماندهي كودتاگران كه متشكل از 30 افسر ارتش بودند را «حمد بن عطيه» فرمانده ارشد گارد سلطنتي بر عهده داشت و با دستگيري تمامي كودتاگران، اين كودتا با شكست مواجه شده است.
بر پايه اين گزارش شيخ حمد بن جاسم آل ثاني كه در آغاز دهه 90 با كودتا عليه پدر خود، قدرت را در اين كشور ثروتمند حاشيه خليج فارس به دست گرفت، از آن زمان تاكنون از چندين كودتا و سوءقصد، جان بدر برده است.
روزنامه «الجمعه» به نقل از تلويزيون العربيه گزارش داد كه درگيري بين نيروهاي ارتش با نيروهاي آمريكايي و گارد سلطنتي در بيرون از كاخ شيخ حمد پادشاه قطر در روز دوشنبه روي داد.
اخبار مربوط به كودتا در قطر و سرنگوني شيخ حمد ديروز بيش از يك ميليون و 600 هزار خبر در فضاهاي مجازي و رسانه اي جهان را به خود اختصاص داد.
به اعتقاد كارشناسان، وقوع كودتا در قطر نشان مي دهد كه هر چند افسران و نظاميان در اين كشور مثل ساير كشورهاي مرتجع عربي خليج فارس از حقوق بالايي برخوردار هستند، ولي به نظر مي رسد كه آنها ديگر نمي توانند مقابل شيوخ فاسد و وابسته خود ساكت بمانند.
به همين خاطر، لحظاتي پس از انتشار خبر مذكور، سران عربستان، امارات، كويت و اردن به شدت نگران شدند و حتي شبكه «العربيه» را مجبور كردند كه اين خبر مهم را از سايت خود حذف كند. مقامات مرتجع عربي كه پرونده بسيار كثيفي دارند و به بهانه خريد سلاح، دلارهاي نفتي را وارد بازارهاي اروپايي و آمريكايي مي كنند، اكنون علاوه بر مقابله با موج بيداري اسلامي، بايد خطر وقوع كودتا از داخل را نيز به جان بخرند. به نظر مي رسد امير قطر كه اكنون عملا به آلت دست آمريكا در منطقه تبديل شده و به ويژه عليه دولت مردمي سوريه به شدت فعال است، بايد يك جوري مقابل وقوع كودتا در داخل بايستد؛ چون نظاميان كشورش هرچند شرايط معيشتي خوبي دارند، ولي نمي توانند جنايت هاي وي را در حق امت مسلمان تحمل كنند.محتواي يك نوار ويدئويي كه به تازگي فاش شده است، نشان مي دهد كه امير قطر اجازه ارسال بمب هاي حاوي فسفر را به اسرائيل داده است و رژيم صهيونيستي نيز از اين بمب ها در جنگ 22 روز عليه مردم غزه استفاده كرده است.
خبرهاي تكميلي از كودتا حاكي است كه امير قطر شماري از افسران كودتا را به شدت مجازات كرد.
وابستگي شديد مقامات دوحه به رژيم صهيونيستي و آمريكايي ها باعث شده است كه كارشناسان در جغرافياي سياسي از قطر نه به عنوان يك كشور، بلكه به عنوان يك تجارتخانه نام ببرند.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode