ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 اسفند 1390     |     کد : 34165

قطع كامل رابطه با اسرائيل راي 508 نماينده پارلمان مصر

نمايندگان پارلمان مصر با صدور بيانيه اي، اخراج سفير اسرائيل و توقف صادرات گاز به رژيم صهيونيستي را خواستار شدند.

گام هاي بلند بيداري اسلامي
قطع كامل رابطه با اسرائيل راي 508 نماينده پارلمان مصر

نمايندگان پارلمان مصر با صدور بيانيه اي، اخراج سفير اسرائيل و توقف صادرات گاز به رژيم صهيونيستي را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، نمايندگان پارلمان مصر در اين بيانيه، رژيم اسرائيل را به عنوان دشمن شماره يك مصري ها اعلام كردند.
براساس اين گزارش، نمايندگان پارلمان مصر در بيانيه خود متذكر شدند: مصر انقلابي هرگز دوست، شريك يا هم پيمان صهيونيست ها نخواهد بود و اين رژيم، دشمن شماره يك مصر و ملت عرب محسوب مي شود.در اين بيانيه از دولت مصر خواسته شده است با توجه به نفرت عمومي از رژيم صهيونيستي، مناسبات سياسي با تل آويو را قطع كند.
در بيانيه خاطرنشان شده است: ملت هاي عرب با رژيم اسرائيل مانند دشمن برخورد خواهند كرد و از اين به بعد، از دولت مصر درخواست مي شود كه همه روابط و توافق هاي خود با اين دشمن را مورد بازنگري قرار دهد.
نمايندگان پارلمان مصر همچنين از مقاومت مردم فلسطين در مقابل تجاوزات اسرائيل از هر طريق ممكن حمايت و كشتار زنان و كودكان بي گناه غزه را محكوم كردند.
از سوي ديگر، پارلمان مصر، خواستار فرا خواندن سفير اين كشور از تل آويو شد. به گفته نمايندگان مجلس الشعب، اگرچه در شرايط فعلي، شوراي عالي نيروهاي مسلح حاكم بر مصر، تصميم گيرنده نهايي در اين باره خواهد بود، اما رأي پارلمان، نمادي از تغيير شرايط اين كشور پس از سرنگوني حسني مبارك است.پارلمان مصر (الشعب) كه به عنوان مهمترين نهاد قانونگذاري در مصر به شمار مي رود و 508 نماينده دارد، پس از برگزاري سه مرحله انتخابات پارلماني با پيروزي قاطع اسلامگرايان شكل گرفت.
نمايندگان پارلمان مصر متاثر از بيداري اسلامي در منطقه و در مخالفت با رژيم صهيونيستي، آمادگي خود را براي بازنگري در پيمان «كمپ ديويد» و قرارداد صادرات گاز ارزان قيمت كشورشان به اسرائيل اعلام كرده اند و بيانيه روز دوشنبه در اين راستا مي تواند به عنوان نخستين گام در قطع روابط و طرد رژيم صهيونيستي از منطقه ارزيابي شود. مصر اكنون پس از گذشت يك سال از پيروزي انقلاب مردمي «25 ژانويه» هنوز به صورت قانوني صادرات ارزان قيمت گاز به اسرائيل را لغو نكرده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode