ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 اسفند 1390     |     کد : 33186

رهبر انقلاب : به دنيا ثابت مي كنيم سلاح هسته اي اقتدارآفرين نيست

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه اقتدار از سلاح هسته اي به دست نمي آيد و ملت ايران اقتدار متكي به سلاح هسته اي را درهم خواهد شكست.

در جمع دانشمندان هسته اي كشورمان
رهبر انقلاب : به دنيا ثابت مي كنيم سلاح هسته اي اقتدارآفرين نيست

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه اقتدار از سلاح هسته اي به دست نمي آيد و ملت ايران اقتدار متكي به سلاح هسته اي را درهم خواهد شكست.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز چهارشنبه در ديدار رئيس و مسئولان سازمان انرژي اتمي و جمعي از دانشمندان هسته اي كشور، بزرگترين دستاورد موفقيت ها و پيشرفت هاي دانشمندان جوان در عرصه علم و فناوري هسته اي را، ايجاد احساس عزت نفس و عزت ملي در كشور و ارائه الگويي به ملت هاي منطقه و جهان از توانايي يك ملت براي ايستادگي در مقابل فشارها، استقلال و توانايي شكستن انحصار علمي قدرت هاي استكباري دانستند و تاكيد كردند: ملت ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نخواهد بود و به دنيا نيز ثابت خواهد كرد كه سلاح هسته اي اقتدارآفرين نيست بلكه يك ملت با اتكا به استعدادها و ظرفيت هاي بالاي انساني و طبيعي خود، توانايي شكستن اقتدار متكي به سلاح هسته اي را دارد.
رهبر انقلاب اسلامي وجود نيروي انساني كارآمد، هوشمند، دانشمند، خوش فكر و پرانگيزه در كشور را يكي از نعمت هاي الهي برشمردند و افزودند: اگرچه پيشرفت هاي دانشمندان جوان در عرصه فناوري هسته اي ابعاد مختلفي دارد اما مهمترين بعد آن، ايجاد احساس عزت ملي و عزت نفس در ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي، ايجاد روحيه عزت نفس در كشور را مرهون انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: برخلاف تبليغاتي كه تلاش دارد بگويد ملت ايران و جوانان اين كشور، «نمي توانند»، اما هر پيشرفت و دستاورد بزرگ علمي، بشارت مي دهد كه ملت ايران «مي تواند».
ايشان دستاوردهاي علمي و فناوري هسته اي را مرتبط با منافع ملي و آينده كشور ارزيابي كردند و افزودند: چند كشوري كه به ناحق و با انحصار علمي، خود را بر دنيا مسلط كرده و نام خود را نيز جامعه جهاني گذاشته اند، از شكسته شدن اين انحصار علمي بوسيله ملتها هراسناك هستند و بخشي از جنجال آفريني و هياهوي آنها بر ضد ملت ايران نيز به همين دليل است.
رهبر انقلاب اسلامي استفاده از علم براي زورگويي را بزرگترين جنايت بر ضد بشريت خواندند و تاكيد كردند: اگر ملتها بتوانند بصورت مستقل در عرصه هاي هسته اي، هوا-فضا، فناوري، علمي و صنعتي به پيشرفت دست پيدا كنند، ديگر زمينه اي براي سلطه زورگويانه قدرتهاي جهاني باقي نخواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شكسته شدن انحصار علمي بوجود آمده بوسيله قدرت هاي سلطه گر، در ايران، خاطرنشان كردند: بايد با اتكا به خداوند متعال و بدون توجه به جنجال ها مسير پيشرفت هاي علمي در عرصه هاي مختلف بويژه فناوري هسته اي با قدرت و جديت ادامه پيدا كند.
ايشان هدف اصلي جنجال آفريني قدرت هاي سلطه گر را، متوقف كردن حركت پيشرفت علمي ملت ايران برشمردند و افزودند: شكي وجود ندارد كه دستگاههاي تصميم ساز و تصميم گير در كشورهاي مقابل ما، به خوبي مي دانند كه ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست، زيرا جمهوري اسلامي ايران، از لحاظ فكري، نظري و فقهي داشتن سلاح هسته اي را گناه بزرگ مي داند و اعتقاد دارد نگهداري چنين سلاحي نيز بيهوده، پرضرر و پرخطر است.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران مي خواهد به دنيا ثابت كند كه داشتن سلاح هسته اي قدرت آفرين نيست و اقتدار از سلاح هسته اي بدست نمي آيد بلكه مي توان اقتدار متكي به سلاح هسته اي را درهم شكست و ملت ايران، اين كار را خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه فشار، تحريم، تهديد و ترور نتيجه اي نخواهد داشت و ملت ايران به مسير پيشرفت هاي علمي خود ادامه خواهد داد، افزودند: اين فشارها و تحريم ها از يك جنبه نشانگر ضعف قدرتهاي استكباري است و در مقابل، ملت ايران را مستحكم تر خواهد كرد زيرا ملت از عصبانيت دشمن متوجه مي شوند كه راه و هدف را درست انتخاب كرده اند و به آن ادامه خواهند داد.
ايشان موضوع هسته اي را نيز يك بهانه خواندند و خاطرنشان كردند: تحريم ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است در حالي كه موضوع هسته اي، مربوط به چند سال اخير است، بنابراين مشكل اصلي آنها، ملتي است كه تصميم گرفته مستقل باشد، زير بار ظلم نرود و ظالم را افشا كند و اين پيام را به همه ملتها نيز بدهد كه اين كار را انجام داده است و بيشتر هم انجام خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: هنگامي كه ملتي تصميم مي گيرد با توكل بر حمايت هاي الهي و تكيه بر قدرت دروني خود بايستد، هيچ مانعي نمي تواند جلوي او را بگيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي دانشمندان هسته اي كشور را به بالا بردن همت ها و انگيزه ها در مسير پيشرفت هاي علمي توصيه كردند و افزودند: موضوع صنعت هسته اي فقط موضوع استفاده از آن در بخش هاي مختلف و ملي كشور نيست بلكه اين حركت به جوان ها، دانشمندان و ملت، عزم و تصميم راسخ مي بخشد زيرا ايستاده و پرانگيزه نگه داشتن ملت بسيار مهم است.
در ابتداي اين ديدار دكتر عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي كشور، گزارشي از دستاوردهاي جديد صنعت هسته اي و همچنين تلاش هاي انجام گرفته براي بومي سازي اين دانش و استفاده از آن در بخش هاي پزشكي بويژه توليد راديو دارو و مطالعات كشاورزي ارائه كرد.






نوشته شده در   پنجشنبه 4 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode