ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 بهمن 1390     |     کد : 32630

جهان در حيرت از حماسه بزرگ ملت

تجلي حضور ملت در راهپيمايي 22 بهمن امسال نيز، شكوه يك حماسه به يادماندني ديگر را رقم زد.

با حضور ده ها ميليوني مردم در سراسر كشور رقم خورد
جهان در حيرت از حماسه بزرگ ملت
تجلي حضور ملت در راهپيمايي 22 بهمن امسال نيز، شكوه يك حماسه به يادماندني ديگر را رقم زد.
سي وسومين راهپيمايي گراميداشت 22 بهمن، روز گذشته در سراسر كشور ازساعت 9 صبح آغاز شد و ده ها ميليون ايراني همچون رودهاي خروشان به سمت ميعادگاه هاي عاشقان جاري شدند و با نظام، انقلاب و رهبري بيعتي تازه كردند.
حضور حماسي مردم امسال با شور خاصي همراه بود و حتي برودت هوا و بارش شديد برف و باران در اقصي نقاط ميهن اسلامي نيز نتوانست اين ملت را از شركت در چنين ميدان باعظمتي باز دارد... و اين بود وعده رهبر عظيم الشان انقلاب كه چند روز پيش فرمودند: در 22 بهمن امسال نيز به توفيق الهي و با هدايت خداوند متعال، همه خواهند ديد كه مردم ايران چگونه به ميدان خواهند آمد.
مسيرهاي تعيين شده براي راهپيمايي، روز گذشته در سراسر كشور مملو از جمعيتي بود كه اقتدار نظام اسلامي را فرياد مي زدند، در تهران نيز انبوه جمعيت در خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي به نحوي بود كه مانع از جلو رفتن راهپيمايان شده بود.
ديروز همچنين محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور نيز در جمع راهپيمايان 22 بهمن با اشاره به برخي دستاوردهاي انقلاب گفت: در بخش علمي امروز شاهد يك نشاط و جهش علمي در كشور هستيم.
رئيس جمهور در همين راستا خبر داد: ظرف چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بزرگ در عرصه هسته اي خواهد بود.
وي ادامه داد: قبل از انقلاب سالانه حداكثر 300 مقاله علمي داشتيم كه در طول 5 سال برنامه چهارم تعداد مقالات علمي ثبت شده در مراجع جهاني از مرز 34 هزار و 800 مقاله عبور كرده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز در علوم پيشرفته صاحب حرف هستيم، خاطرنشان كرد: در نانوتكنولوژي 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بوديم كه امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستيم.
وي ادامه داد: در بحث بيوتكنولوژي از رتبه 33 جهان به رتبه 14 رسيده ايم كه در منطقه نيز رتبه اول را داريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز بسياري از داروهاي پيچيده و نوتركيب را ساخته و صادر مي كنيم، اظهار داشت: ظرف سه چهار سال آينده رتبه علمي كشور كه در اين بخش كه عرض كردم به رتبه 5 يا 6 دنيا ارتقا خواهد يافت.
احمدي نژاد پيشرفت هاي كشورمان در زمينه علوم فضايي، ساخت ماهواره و پزشكي را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: امروز ساخت ماهواره، ماهواره بر براي ارتفاعات مختلف، سكوي پرتاب و ايستگاه هاي كنترل زميني در كشور بومي شده است.
وي همچنين درباره پرتاب موفقيت آميز ماهواره نويد علم و صنعت يادآور شد: اين ماهواره اولين تصاوير شفاف از مراكز مهم جهان را مخابره كرد و الان در اختيار ما قرار دارد.
وي با بيان اينكه تا پارسال وارد كننده بنزين بوديم اما امروز جزء صادركنندگان اصلي بنزين، گازوئيل و فرآورده ها در جهان هستيم، تصريح كرد: در صادرات غيرنفتي كه نشان دهنده فعاليت اقتصاد و توليد كشور است، يك معجزه اتفاق افتاده است.
« تا قبل از انقلاب سالانه نيم ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم كه در سال 83 به 5/7 ميليارد دلار رسيد و در 10 ماه امسال از مرز 35 ميليارد دلار گذشته و تا پايان سال از مرز 43 ميليارد دلار خواهد گذشت و اين در حالي است كه واردات كنترل شده و طي 10 ماهه واردات كشور با 5 درصد كاهش مواجه بوده است.»
RQ170 هم به راهپيمايي آمد
ماكت پهپاد جاسوسي آمريكايي «RQ170» كه در آذرماه سال جاري پس از تجاوز به عمق 250 كيلومتري خاك كشور تحت كنترل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران درآمد، شنبه در راهپيمايي عظيم 22 بهمن در تهران به نمايش گذاشته شد.
ماكت هواپيماي بدون سرنشين RQ170 توسط نيروي هوافضاي سپاه طراحي و ساخته شده است.
ماكت هواپيماي جنگنده F-14، بالگردهاي ساقط شده RH در طبس و ناو هواپيمابر آمريكايي نيز به همراه پهپاد آمريكايي، روز گذشته در ميدان آزادي نصب شده بود كه به سوژه اي جالب براي راهپيمايان تبديل شده بود.
راهپيمايان پرشور تهراني همچنين در حمايت از مردم مظلوم بحرين كه توسط عمال آل خليفه و آل سعود به خاك و خون كشيده مي شوند، پرچم 20متري اين كشور را بر روي دستان خود حمل مي كردند.
ميليونها تهراني نيز با نمايش پرچم چند كيلومتري جمهوري اسلامي ايران از ميدان فردوسي تا ميدان انقلاب، با آرمان هاي نظام اسلامي تجديد پيمان كردند.
در راهپيمايي گراميداشت 22 بهمن همچنين بزرگترين نقاشي انقلاب با حضور بيش از 1000 نقاش جوان تحت عنوان جشنواره شمسه ترسيم شد. به علاوه 150 هنرمند تئاترنيز در قالب 22 گروه نمايشي به اجراي نمايش پرداختند.
حضور شخصيت ها
در ميان خيل ملت
پيش از ظهر ديروز آيت الله آملي لاريجاني هم با حضور در جمع راهپيمايان يوم الله 22بهمن در جمع خبرنگاران گفت: همه مشاهده مي كنيم كه امروز مردم كشورمان حضور ميليوني در راهپيمايي داشتند و مردم ايران در مسيري كه انتخاب كرده كه همانا مسير استقلال و عظمت است با اقتدار حركت مي كند و اين ملت هيچ وقت شكست نمي خورد.
وي تصريح كرد: ملت ايران هيچ موقع در مقابل فشار بيگانگان تسليم نمي شود و پيام مهم امروز براي غرب و بدخواهان اين است كه تهديدها در اين كشور اثر نخواهد گذاشت و مردم و ملت مان به خاطر تحريم تسليم بيگانگان نمي شوند.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران هم كه در جمع پرشور مردم تهران در راهپيمايي 22 بهمن حضور داشت، درباره حضور حماسي مردم اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال از هميشه باشكوهتر و گسترده تر است.
وي افزود: مشخص است كه مردم بر اثر بيداري اسلامي در جهان اسلام شور و نشاط بسيار بيشتري نسبت به سالهاي قبل دارند.
غلامعلي حداد عادل عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان نيز در حاشيه راهپيمايي 22بهمن اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي 22بهمن اميدبخش، نشاط آور و اثرگذار در مشاركت آنها در انتخابات 12اسفند است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس افزود: ملت ايران امروز تنها پيروزي انقلاب خود را جشن نمي گيرد بلكه در واقع پيروزي ساير انقلاب هاي منطقه را نيز جشن مي گيرد.
وي تاكيد كرد: حضور حماسي امروز مردم در سالگرد پيروزي انقلاب افزايش مشاركت در انتخابات را در پي دارد.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز تاكيد كرد: راهپيمايي مردم در 22 بهمن بار ديگر بصيرت و دشمن شناسي ملت را به اثبات رساند.
همچنين ديروز جمعي از نامزدهاي فهرست جبهه متحد اصولگرايان در تهران هم به صورت دسته جمعي در راهپيمايي 22بهمن حاضر شدند.
براساس اين گزارش هاشمي رفسنجاني هم زماني كه در مراسم راهپيمايي 22بهمن شركت كرد، با واكنش راهپيمايان مواجه شد.
وي كه از خيابان قريب تقاطع آزادي وارد مراسم شد، تا خيابان اسكندري همراه با راهپيمايان بود و از آنجا جمع مردم را ترك كرد. در اين ميان مردمي كه هاشمي رفسنجاني را در جمع خود ديدند، شعارهايي عليه وي سر دادند.


نوشته شده در   يکشنبه 23 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode