ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 بهمن 1390     |     کد : 32316

فرياد يكپارچه در 80 شهر آمريكا و كانادا كنار مردم ايران ايستاده ايم

در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه و ضدايراني، هزاران نفر از مردم آمريكا و فعالان ضدجنگ در بيش از 80 شهر آمريكا و كانادا به خيابان ها آمدند و تظاهرات گسترده اي را براي توقف جنگ و حمله احتمالي به ايران اسلامي برگزار كردند.


در تظاهرات گسترده و بي سابقه مطرح شد
فرياد يكپارچه در 80 شهر آمريكا و كانادا كنار مردم ايران ايستاده ايم

در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه و ضدايراني، هزاران نفر از مردم آمريكا و فعالان ضدجنگ در بيش از 80 شهر آمريكا و كانادا به خيابان ها آمدند و تظاهرات گسترده اي را براي توقف جنگ و حمله احتمالي به ايران اسلامي برگزار كردند.
اين تظاهرات به دعوت سازمان هاي غيردولتي ضدجنگ در اين دو كشور برگزار شد. صدها نفر در نيويورك روز شنبه (4 فوريه) در ميدان تايمز تجمع و به سوي دفتر نمايندگي آمريكا در سازمان ملل و كنسولگري اسراييل در منهتن تظاهرات كردند.
بر روي پلاكاردهايي كه تظاهركنندگان در دست داشتند نوشته شده بود: «با ايران جنگ نكنيد، تحريم نكنيد، دخالت نكنيد و ترور نكنيد.»
اين اعتراضات در پي اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران و تهديدهاي رژيم صهيونيستي به اقدام نظامي بر ضد جمهوري اسلامي براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران انجام گرفت.
در همين حال، به گزارش خبرگزاري فرانسه، دبرا سوييت، مدير سازماني به نام «جهان نمي تواند منتظر بماند» در اين تظاهرات اعلام كرد كه «رفتار دولت ايران به هيچ وجه جنگ آمريكا با ايران را توجيه نمي كند.»
اين تظاهرات را ائتلافي متشكل از 60 گروه صلح طلب و حقوق بشري ترتيب دادند.
در كتابچه هايي كه در اين تظاهرات ميان مردم پخش شد، نوشته شده بود «جنگ آمريكا با ايران از بسياري جهات همين حالا هم شروع شده است» و در آن به «تحريم هاي سخت اقتصادي» و «ترور دانشمندان ايراني با بمب گذاري خودروها» و «حضور ناوهاي هواپيمابر آمريكايي در سواحل ايران» اشاره شده است.
سوييت گفت: نمي دانم اوباما قصد دارد چه كاري انجام دهد اما مي دانم كه چه كارهايي انجام داده است و آن اعمال تحريم هايي بسيار شديد است كه به مردم عادي صدمه مي زند.
در لس آنجلس نيز فعالان ضدجنگ به عنوان بخشي از فعاليت هاي ضدجنگ با پوشيدن روپوش هاي نارنجي رنگ و گذاشتن سرپوش هايي سياه رنگ مشابه زندانيان گوانتانامو ظاهر شدند.
همچنين در واشنگتن و در مقابل كاخ سفيد، معترضان آمريكايي خواستار جلوگيري از حمله به ايران شدند.
معترضان با تجمع در خيابان پن اونيو در مقابل كاخ سفيد خودداري دولت آمريكا از شركت در اين جنگ يا اجازه به اسرائيل براي راه اندازي چنين جنگي را خواستار شدند.
اين تظاهرات اعتراض آميز در ايالت ميشيگان نيز برگزار شد.
در همين زمينه، به گزارش پايگاه اينترنتي ام لايو، هواداران جنبش كالامازو در ايالت ميشيگان روز شنبه در اعتراض به برنامه احتمالي آمريكا براي حمله به ايران، در اين شهر تظاهرات كردند. دين واندرستلت تظاهركننده پنجاه و هشت ساله گفت: آمريكا نبايد پس از شكست مفتضحانه در عراق و افغانستان، درگير جنگ با ايران شود. ريلين جويس يكي از بنيانگذاران گروه مخالفان جنگ در كالامازو گفت: آمريكا نمي تواند از عهده جنگ با ايران برآيد و در اين زمينه از حمايت مردمش نيز برخوردار نيست. وي افزود: «من از جانب خودم حرف نمي زنم بلكه از طرف اعضا و هواداران اين گروه صحبت مي كنم كه متشكل از جمع كثيري از جوانان و سالخوردگان است.»
اليزابت چياراوالي بيست و سه ساله از كالامازو نيز در اين باره گفت: اين تظاهرات اعتراض آميز فرصت بزرگي براي گردهمايي گروه هايي از مناطق مختلف اين ايالت است تا صداي اعتراض آنها شنيده شود. كالامازو بزرگترين شهر جنوب غربي ايالت ميشيگان آمريكاست.
موج تظاهرات اعتراض آميز به سانفرانسيسكو نيز رسيد و معترضان با برگزاري راهپيمايي خواستار توقف طرح ها و سياست هاي ضدايراني شدند.
پايگاه خبري آنتي وار گزارش داد: صدها معترض ضدجنگ در اين تظاهرات فرياد مي زدند: «نه جنگ، نه تحريم، نه دخالت و نه ترور»
بنابر اعلام سازمان هاي ضدجنگ، اين تظاهرات اعتراض آميز همچنين در ديگر شهرهاي آمريكا همچون بوستون، شيكاگو، فيلادلفيا و... برگزار شد.
در كانادا نيز معترضين در كالگاري و ونكوور دست به اعتراض زده و وقايع مشابهي هم در انگليس، ايرلند و هند ترتيب داده شده است.
خاطرنشان مي شود در تظاهرات گسترده در آمريكا، معترضان و تظاهركنندگان در اعتراض به اقدامات تروريستي عليه ايران، عكس هاي بزرگي از شهيد مصطفي احمدي روشن را بر دست هاي خود حمل مي كردند.
گفتني است؛ ائتلاف ضد جنگ سازمان ملل متحد (UNAC)، مركز اقدامات بين المللي (IAC)، گروه همبستگي با ايران، كليساي كاتوليك پناهندگان، حزب جهاني كارگر، «گروه جهان نمي تواند منتظر بماند،» كميته دوستي مردم آمريكا و ايران، ائتلاف پاسخ، گروه زنان عليه ديوانگي هاي نظامي، و ديگر گروه ها و سازمانهاي ضد جنگ و ضد نظام امپرياليستي در آمريكا از جمله شركت كنندگان در اين تظاهرات بودند.
شايان ذكر است، گروه هاي ضد جنگ در آمريكا در ادامه اين اعتراضات گسترده، شنبه آينده (11 فوريه) نيز عليه سياست هاي جنگ افروزانه غرب بر ضد ايران، به ويژه آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي تظاهرات سراسري برگزار مي كنند.
10 دليل ناموجه بودن حمله
به ايران
كريس نانهام از فعالان ضدجنگ در انگليس و عضو گروه «ائتلاف براي جنگ را متوقف كنيد.» در يادداشتي كه در اختيار پايگاه اينترنتي استاپ وار قرار گرفته 10 مورد از دلايل ناموجه بودن جنگ افروزي بر ضد ايران را تشريح كرد.
وي در اين يادداشت 10 دليل را به شرح ذيل خاطرنشان كرده است: 1- ايران تهديد محسوب نمي شود. اين كشور بيش از دويست سال است كه به هيچ كشوري حمله نكرده است. سرانه هزينه هاي نظامي ايران از همه كشورهاي منطقه كمتر است. ايران به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه داده است از تأسيسات هسته اي آن بازديد كنند و موافقت خود را براي مذاكره با غرب در خصوص همه مسائل اعلام كرده است. لفاظي هاي كنوني غرب بر ضد ايران يادآور تهاجم به عراق است. آن زمان نيز غرب براي توجيه حمله به عراق تهديدهايي را بهانه قرار داد كه در واقع وجود نداشت 2- سياستهاي غرب دوگانه است. بسياري از متحدان غرب از جمله اسرائيل تسليحات هسته اي دارند. همانطور كه گزارش پارسال آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داد، هيچ مدركي دال بر اينكه ايران سرگرم توليد و توسعه تسليحات هسته اي است وجود ندارد. ايران برخلاف اسرائيل و پاكستان، از امضاكنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي است و به موجب اين پيمان حق توليد انرژي هسته اي براي اهداف غيرنظامي را دارد 3- تحريم ها به وقوع جنگ منجر مي شود. همانطور كه بن بست نظامي اخير نشان داده است، تحريم ها روز به روز بر شدت تنش و بي اعتمادي مي افزايد و موجب تشديد احتمال جنگ بر ضد ايران خواهد شد. تحريم عراق نيز نتيجه اي نداشت.
تحريم ها گامي در جهت صلح نيست، بلكه موجب جنگ افروزي مي شود 4- جنگ و تحريمها بر ضد ايران پيامدهاي فاجعه باري دارد. هرگونه حمله به ايران، به تلفات هزاران تن و تحريك اقدامات تلافي جويانه اي منجر خواهد شد كه آثار ويرانگري در سراسر منطقه برجاي خواهد گذاشت. تحريم ها و جنگ بر ضد ايران موجب افزايش قيمت نفت و هرج و مرج بيشتر دراقتصاد جهان خواهد شد كه هم اكنون با بحران دست و پنجه نرم مي كند 5- بايد از گذشته عبرت گرفت. حمله به افغانستان، عراق و ليبي نشان داد كه مداخله نظامي در كشورها هيچ نتيجه اي به همراه ندارد. 6- هزينه هاي مالي تهاجم غرب به ايران، موجب كاهش هزينه هاي ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان غربي مي شود. باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا به تازگي متعهد شده است كه ميزان هزينه هاي نظامي را از دوره رياست جرج دبليو بوش، رئيس جمهور سابق بيشتر كند. انگليس نيز صدها ميليون پوند صرف بمباران ليبي كرد و هم اكنون نيز شش ميليارد پوند در سال براي جنگ افغانستان هزينه مي كند. حمله به ايران ممكن است تبعات مالي بيشتري داشته باشد و دولتهاي اين كشورها را مجبور كند بودجه ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان خود را بيش از پيش كاهش دهند 7- تهاجم به ايران با وجود نارضايتي شهروندان انگليس و آمريكا، نشانه كاستي ها در اجراي دموكراسي در اين دو كشور است. جنگهايي كه آمريكا و انگليس در سال هاي اخير در كشورهاي مختلف به راه انداخته است، با نارضايتي گسترده شهروندان آنها رو به رو شده است و حاكي از ضعف مقامات غربي در اجراي دموكراسي است. مقامات آمريكا و انگليس بي آنكه با سياستمداران منتخب در پارلمان خود و رأي دهندگان رايزني كنند، طرح حمله به ايران را ارائه كرده اند. 8- جنگ افروزي بر ضد ايران، امنيت جهان را تهديد مي كند. عمليات بين المللي نظامي به رهبري آمريكا و انگليس با حمايت ناتو و كشورهاي ديگر موسوم به «جنگ با تروريسم»، جهان را به مكاني بي ثبات تر و خطرناك تر از گذشته تبديل كرده است. حمله به ايران تنها موجب انزجار بيشتر از قدرتهاي غربي خواهد شد. 9- تهاجم نظامي به ايران، محكوميت جامعه مسلمانان انگليس و محدود شدن آزاديهاي مدني را در اين كشور به بهانه مبارزه با تروريسم در پي خواهد داشت. 10- عامل اصلي در بازداشتن جنگ طلبان بر ضد ايران، بسيج افكار عمومي است. حتي جرج بوش نيز در دوره تصدي خود مخالف حمله اسرائيل به ايران بود، چرا كه مي دانست مردم آمريكا با اين اقدام مخالفند. 


نوشته شده در   دوشنبه 17 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode