ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 بهمن 1390     |     کد : 32153

آيت الله آملي لاريجاني: اخلالگران اقتصادي را اعدام مي كنيم

قوه قضائيه با قاطعيت به اتهامات اخلالگران اقتصادي كه به دستگاه قضايي معرفي شوند رسيدگي و برخورد مي كند و به لحاظ اهميت موضوع حتي از صدور مجازات اعدام نيز دريغ نخواهد كرد.

قوه قضائيه با قاطعيت به اتهامات اخلالگران اقتصادي كه به دستگاه قضايي معرفي شوند رسيدگي و برخورد مي كند و به لحاظ اهميت موضوع حتي از صدور مجازات اعدام نيز دريغ نخواهد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جمع مسئولان عالي قضايي در بخشي از سخنانش به وضعيت اقتصادي چند هفته اخير در بازار ارز و سكه پرداخت.
وي با تاكيد بر اينكه اين مسئله در دو بعد اجرايي و قضايي قابل مديريت و رسيدگي است افزود: بخش عمده تنظيم بازار اقتصادي برعهده قوه اجرايي كشور و ستادهاي ويژه و سازمان هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و تعزيرات است، با اين حال قوه قضائيه نيز به شدت و قاطعيت به اتهامات اخلالگران اقتصادي كه به دستگاه قضايي معرفي شوند رسيدگي و برخورد قضايي مناسب خواهد كرد و به لحاظ اهميت موضوع حتي از صدور مجازات اعدام نيز دريغ نخواهد كرد و اخلالگران اقتصادي بايد بدانند كه مبارزه با آنها نيز همچون مبارزه با قاچاقچيان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور كار قوه قضائيه قرار گرفته است كه نمونه بارز آن در فساد مالي اخير و برخورد قاطعي است كه با آنان شده و خواهد شد.
رئيس قوه قضائيه البته بخشي از مسائل و مشكلات پيش آمده در بازار ارز و سكه را به دليل توطئه و اخلالگري گروه هاي وابسته به دشمنان نظام دانست و گفت: در پشت صحنه اين جريان دشمنان نظام از طريق برخي افراد و گروه هاي متصل و وابسته به بيگانگان قرار دارند كه با ايجاد سايت هاي مختلف در مورد سكه و ارز نرخ سازي مي كردند تا بازار را ملتهب كنند.
آملي لاريجاني تصريح كرد: از مسئولان محترم اجرايي مي خواهيم با تدبير مناسب و تلاش بيشتر اجازه سوءاستفاده بيگانگان از وضعيت اقتصادي كشور را ندهند.
وي «تلاش عده اي اندك براي ايجاد تلاطم در وضعيت اقتصادي كشور» را براي نظام قابل تحمل ندانست و با اشاره به اين كه برخي از نابساماني هاي اقتصادي نيز از بي تدبيري ها ناشي مي شود، افزود: همه اركان نظام در كنترل وضعيت اقتصادي كشور تلاش خواهند كرد و قوه قضائيه نيز در اين مورد كوتاه نخواهد آمد و اجازه نمي دهد كه عده اي اندك با سرنوشت هفتاد ميليون انسان بازي كنند؛ از مسئولان محترم اجرايي و نمايندگان مجلس مي خواهيم كه با تدابير مناسب اجازه هيچ حركت مذبوحانه اي را به دشمنان ندهند.
آملي لاريجاني همچنين در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به ايام دهه مبارك فجر به ويژگي هاي بنيادي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: كشورهاي غربي، اروپا و آمريكا تصورشان اين بود كه انقلاب اسلامي يك حركت تئوكراسي جديد است كه مانند برخي حركت هاي ديني غرب خيلي زود به پايان مي رسد در حالي كه انقلاب اسلامي يك حركت فكري و الهي و منبعث از تفكر انبيا و ارزش هاي الهي و مطابق با فطرت آدمي بود.
رئيس قوه قضائيه نداي حضرت امام(ره) را «نداي توحيد و عدالت و خدمت به خلق خدا» خواند و گفت: مردم كشور ما موحد و مومن بوده و هستند و ديانت، ارزش هاي ديني و فطرت انساني، تمام چيزهايي بود كه مردم با تمام وجود آن را احساس مي كردند و بر همين اساس حرف حضرت امام(ره) را با جان و دل خريدند و حركت خود را آغاز كردند و با گذشتن سي وسه سال همچنان با ايمان، قدرت و صلابت آن را ادامه مي دهند.
وي «حركت در مسير فرامين و ارزش هاي الهي و منطبق با فطرت الهي» را موجب ماندگاري و «ظلم، فساد و فرو رفتن در منجلاب شهوات» را موجب سقوط دانست و افزود: وعده الهي اين است كه زمين براي مومنان و موحدان باقي خواهد ماند و اين همان اعتقادي است كه انقلاب اسلامي ايران در مسير آن حركت مي كند و امروز هم شاهد معناي جديدي از تفكر انقلاب اسلامي هستيم كه در حركت ملت هاي مسلمان مشاهده مي شود.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين كه «ما نمي گوييم حركت هاي اسلامي شكل گرفته صددرصد آن چيزي است كه انقلاب اسلامي بر آن تاكيد دارد» افزود: با اين حال وقتي به شعارها، اهداف و نيازهايي كه به خاطر آن ملت هاي مسلمان به حركت درآمده اند نگاه مي كنيم، مي بينيم كه همان شعارها و اهداف انقلاب اسلامي است و در واقع پيوندي ميان دين توحيدي و تعاليم الهي و ارزشي با اصول فطري انساني است.
وي حركت هاي بيداري جهان اسلام را ترجمه جديدي از حركت سي وسه سال قبل ملت مسلمان ايران دانست و اظهار داشت: توجه حضرت امام(ره) به مردم و توجه دادن هميشگي به مسئولان در جهت خدمت به مردم نيز از اصولي است كه همواره بايد مد نظر تمام مسئولان نظام اسلامي قرار گيرد و تلاش شود كه در جهت ارزش هاي الهي و خدمت به مردم حركت كنيم.
آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود به حركت اخير كشورهاي اروپايي در تحريم ايران اشاره كرد و گفت: كشورهاي اروپايي در حالي دست به اين اقدام زدند كه خودشان با مشكلات اقتصادي مواجه هستند و قطعا بازنده اين اقدام خود اروپايي ها خواهند بود. چرا كه وضعيت اقتصادي آنان طوري نيست كه از اين گونه اقدامات فايده ببرند.
رئيس قوه قضائيه اقدام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در «تحريم پيش دستانه» اروپا و تصميم براي نفروختن نفت به اين كشورها را بسيار مناسب خواند و افزود: طبيعي است كه مردم با گذشت سي وسه سال از پيروزي انقلاب اسلامي همچنان ايستادگي خواهند كرد و اين گونه توطئه ها خللي در عزم و اراده مردم و مسئولان نظام اسلامي ايران ايجاد نخواهد كرد.
گفتني است؛ به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، پس از سخنان رئيس قوه قضائيه بحث و بررسي درباره عملكرد شوراهاي حل اختلاف در دستور كار مسئولان عالي قضايي قرار گرفت و گزارش رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره ارزيابي عملكرد اين شوراها ارائه شد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 13 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode