ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1390     |     کد : 31994

ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفان جهان

نخستين اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي روز گذشته با حضور بيش از هزار جوان از 73 كشور جهان در حالي آغاز به كار كرد كه سخنرانان در اين اجلاس بر نقش جمهوري اسلامي در شكل گيري بيداري اسلامي تاكيد كردند.

در اجلاس بين المللي بيداري اسلامي و جوانان مطرح شد
ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفان جهان

نخستين اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي روز گذشته با حضور بيش از هزار جوان از 73 كشور جهان در حالي آغاز به كار كرد كه سخنرانان در اين اجلاس بر نقش جمهوري اسلامي در شكل گيري بيداري اسلامي تاكيد كردند.
از جمله سخنرانان در اين اجلاس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان بود. وي در سخناني در اين اجلاس كه در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد گفت: امروز منطقه ما در انقلاب است جهان در انقلاب است و حال معيار سنجش صداقت سياست مداران در چيست، خيلي ها امروز ادعا مي كنند كه آزادي خواه، انقلابي و طرفدار دموكراسي هستند ولي معيار سنجش صداقت كدام است. به نظرم علاوه بر پاكي و ايمان كه معيار اصلي است اين معيار عبارت از آن است كه آن فرد و آن گروه بايد به صورت اصولي با استقرار رژيم صهيونيستي درمنطقه مخالف باشد، بايد به صورت اصولي با سلطه آمريكا و متحدان آن در منطقه مخالف باشد.
وي ادامه داد: دموكراسي، آزادي، عدالت و كرامت فقط با اراده انسان هاي آزادي خواه و با دل هاي مومن و پاك محقق مي شود. دموكراسي از لوله تفنگ آمريكا و متحدان آن بيرون نمي آيد، آن ها جز فقر و حقارت به ملت ها چيزي تحميل نخواهند كرد مگر خود آن ها در كشورهايشان از آزادي و دموكراسي برخوردار هستند كه مي خواهند به ما تحميل كنند. كجا در آمريكا دموكراسي است بيش از صد سال است كه دو حزب در اين كشور حاكم هستند هر كدام چقدر عضو دارد، آمريكا 300 ميليون جمعيت دارد. اين دو حزب در واقع دو عروسك خيمه شب بازي جلوي صحنه هستند و پشت صحنه دست صهيونيست هاست. اين حزب مي رود و آن حزب مي آيد و هر كدام نقش قبلي را ايفا مي كنند و فقط رنگ عوض مي كنند.
احمدي نژاد افزود: كدام كانديداي مستقلي در آمريكا امكان راي آوردن دارد در شرايطي كه هر يك از اين دو حزب براي انتخابات ميلياردها دلار هزينه مي كند كدام آزادي و دموكراسي، در كجاي اروپا دموكراسي است، سوال مي كنم مردم اروپا براي اين كه بگويند از اين حاكمان خوششان نمي آيد و آن ها را قبول ندارند ديگر چه كار بايد كنند به كي بايد پناه ببرند. آيا در آمريكا و اروپا فريادرسي است. همه اين ها بازي هاي سياسي و فريب است اين ها چطور مي خواهند به ديگران دموكراسي و آزادي بدهند معلوم است كه يك فريب جديد است و ما همه بايد در منطقه هوشيار باشيم. ببينيد چقدر در منطقه ما اسلحه فروختند بيش از 60 ميليارد دلار در سال گذشته به كشورهاي منطقه ما سلاح فروختند، اين سلاح ها براي چيست. آيا براي صلح و آزادي و دموكراسي است و يا براي كشتار و جنگ و ايجاد اختلاف.
همچنين پيش از سخنان احمدي نژاد، علي اكبر ولايتي دبيركل اين همايش گفت: بيداري اسلامي فقط مختص به يك جغرافياي خاص نيست. بلكه بيداري اسلامي واكنش به چند قرن، وابستگي سياسي و منابع ملت هاي مسلمان است.
دبيركل مجمع بيداري اسلامي با بيان اينكه هدف از تحولات اخير وحدت امت اسلامي، مبارزه با نظام سلطه و استكبار جهاني و احقاق حقوق ملت ها از جمله ملت مظلوم فلسطين است، تاكيد كرد: جنبش بيداري اسلامي با همت و تلاش انديشمندان، جوانان و شخصيت هاي فعال و مسلمان از 150 سال پيش آغاز شده و اين خيزش هاي اخير از همان هويت اسلامي نشات گرفته است و امروز وارد مرحله تازه شده است.
ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفين
در همين حال، دبيركل جنبش جهاد اسلامي طي سخناني در اين اجلاس جمهوري اسلامي ايران را يار و ياور هميشگي ملت هاي مسلمان و تكيه گاه قدرتمند مستضعفين جهان دانست.
رمضان عبدالله تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك پايگاه واقعي اسلام همواره بايد ما را در آغوش خود بگيرد و حمايت كند كه الحمدلله اين گونه نيز بوده است.
رمضان عبدالله گفت: يك پروژه صهيونيستي وجود دارد كه مي گويد بايد در مقابل ايران ايستاد لذا ما بايد هوشيار باشيم و در اين دام خطرناك صهيونيست ها نيفتيم.
وي ادامه داد: آنها مي خواهند طوري وانمود كنند كه ايران دشمن ماست اما ما بايد ثابت كنيم كه جمهوري اسلامي ايران يار و ياور هميشگي ماست و در كنار ما خواهد بود كه اين سخنان وي با استقبال و تشويق حاضران مواجه شد.
رمضان عبدالله ضمن ابراز خوشحالي از سخنان امروز محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران، گفت: ما گفته هاي ايشان را به عينه ديده و تجربه كرده ايم. ما مي خواهيم مستضعفان زمين وارثان حقيقي زمين باشند و بر فرعون ها غلبه كنند لذا تاكيد مي كنم ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفين جهان است.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاكيد كرد: ما به زودي شاهد برافراشته شدن پرچم اسلام در همه زمينه ها به خصوص در سرزمين فلسطين و قدس خواهيم بود.
ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق از ديگر شخصيت هاي خارجي بود كه در اين همايش به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با بيان اينكه پيروزي كشورهاي منطقه فقط با ساقط شدن حاكمان ديكتاتور حاصل نمي شود، گفت: راهي كه در پيش گرفته ايم توقف پذير نيست و بايد از اين پس به دنبال برقراري رژيم عدالت مدار باشيم.
وي ادامه داد: البته در اين مسير بايد مراقب باشيم كه از قبيله گرايي خودداري كنيم.
جعفري در بخش ديگري از سخنانش فلسطين را از مسائل اساسي جهان اسلام خواند و گفت: امروز فلسطين ايران را تكيه گاه خود مي داند، البته همه كشورهاي منطقه بايد حمايت از فلسطين را در دستور كار خود قرار دهند.
نخست وزير سابق عراق همچنين به نابودي حزب بعث در عراق و خروج اشغالگران آمريكايي از اين كشور اشاره كرد و افزود: جوانان در اين مسير نقش ويژه اي را ايفا كردند.
در همين زمينه، عمارحكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در سخناني در اين اجلاس با تشكر از جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي به دليل برگزاري اين اجلاس گفت: امروز ما در سرزمين صلح و اسلام، ايران هستيم كه سه دهه انقلاب اسلامي را پشت سر گذاشته است و جوانان آن در چنين روزهايي بوده كه به امام خميني(ره) لبيك گفتند.
وي با اشاره به نگراني از احياي رژيم هاي كهنه گفت: اگر امروز فرصت به جوانان داده شود حركت هاي استكباري نابود مي شوند. ما بايد جنبش هاي انقلابي را به صحنه انتقال قدرت تبديل كنيم و با تحليل هاي درست نگذاريم كه در اين دام ها گرفتار شويم و اجازه دهيم كه انقلاب هايمان به انحراف كشيده شوند.
در ادامه روز اول اين همايش در روز يكشنبه نمايندگاني از كشورهاي مختلف اسلامي نقطه نظرات خود را مطرح كردند.


نوشته شده در   دوشنبه 10 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode