ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 بهمن 1390     |     کد : 31686

تظاهرات ميليوني در قاهره ديپلمات هاي صهيونيست را فراري داد

در آستانه اولين سالگرد پيروزي انقلاب 25 ژانويه مصر و ترس از اشغال سفارت رژيم صهيونيستي به خاطر برگزاري تظاهرات ميليوني در قاهره، ديپلمات هاي اسرائيلي سراسيمه خاك اين كشور را ترك كردند.

در سالگرد انقلاب مصر
تظاهرات ميليوني در قاهره ديپلمات هاي صهيونيست را فراري داد

در آستانه اولين سالگرد پيروزي انقلاب 25 ژانويه مصر و ترس از اشغال سفارت رژيم صهيونيستي به خاطر برگزاري تظاهرات ميليوني در قاهره، ديپلمات هاي اسرائيلي سراسيمه خاك اين كشور را ترك كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، منابع آگاه در قاهره اعلام كردند: «يعقوب آميتاي» سفير رژيم صهيونيستي در مصر به همراه كنسول اين رژيم و مدير امنيتي و دوازده نفر از كاركنان سفارت به تل آويو بازگشته اند.
به گفته اين منابع، خروج ديپلمات هاي اسرائيلي با توجه به نزديكي سالگرد انقلاب 25 ژانويه مصر صورت مي گيرد و سفير رژيم صهيونيستي قرار است به مدت دو هفته به مرخصي برود.
اين منابع مطلع تصريح كردند: سفير اسرائيل پس از پايان جشن هاي اولين سالگرد انقلاب مردمي مصر به قاهره بازمي گردد تا از محل اقامتش در ناحيه «المعادي» به فعاليت خود ادامه دهد.شهريورماه گذشته معترضين مصري با برپايي تظاهراتي در منطقه «الجيزه» (محل سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره) به ساختمان سفارت اسرائيل يورش بردند و بخش هايي از ديوار آن را تخريب كردند به طوري كه در نهايت سفير اين رژيم با دخالت نيروهاي امنيتي مصر خود و 71 تن از پرسنل از ترس جان خود به سرزمين هاي اشغالي گريختند.
از سوي ديگر در آستانه نخستين سالگرد پيروزي انقلاب مصر صدها هزار تن از مردم مصر به دعوت احزاب و گروه هاي مصري با برپايي تظاهرات در ميدان التحرير با عنوان حجم «روياي شهدا» عزم خود را براي دفاع از آرمان هاي آن اعلام كردند.
همچنين بيش از 40 حزب، تشكل و گروه سياسي مصر با صدور بيانيه اي تاكيد كردند: متاسفانه با وجود گذشت يك سال از انقلاب 25 ژانويه، تاكنون هيچ يك از خواسته هاي انقلاب، برآورده نشده است.
اين در حالي است كه مردم مصر همچنان بر اعدام مبارك، قصاص قاتلان شهدا، كناره گيري نظاميان از قدرت و پايان حالت فوق العاده در كشور تاكيد مي كنند.
از سوي ديگر، عربستان سعودي براي مقابله با نتيجه گرفتن دموكراسي مصر پس از انقلاب 25 ژانويه، از طريق حمايت از گروه هاي افراطي و وهابي وارد عمل شده است.
به گزارش شبكه خبري العالم، در گزارشي كه به تازگي در آستانه انقلاب مصر منتشر شده است، دخالت عربستان در درگيري هاي فرقه اي و تحريك گروه هاي وهابي بي سابقه توصيف شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 3 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode