ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 دي 1390     |     کد : 31183

15 ميليون زائر در راه كربلاي حسين(ع) براي حضور در اربعين سالار شهيدان صورت مي گيرد

ميليون ها زائر حسيني به منظور شركت در مراسم اربعين طي صدها كيلومتر با پاي پياده رهسپار كربلا شدند.

ميليون ها زائر حسيني به منظور شركت در مراسم اربعين طي صدها كيلومتر با پاي پياده رهسپار كربلا شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در آستانه اربعين حسيني، پيش بيني مي شود 15ميليون زائر حسيني روز شنبه براي برگزاري مراسم اربعين در شهر كربلا حضور يابند و به سوگواري بپردازند.
براساس اين گزارش، طبق يك سنت همه ساله، ميليون ها عراقي با طي صدها كيلومتر با پاي پياده در روز چهلم شهادت سيدالشهداء خود را به كربلا رسانده و در مراسم اربعين شركت مي كنند.
به گفته مقامات عراقي نزديك به 500 هزار تن از زائران شيعه را شيعيان ساير كشورها تشكيل مي دهند كه از اقصي نقاط جهان در اين مراسم شركت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، براساس سنت چندين ساله پس از سقوط رژيم بعثي ده روز مانده به برگزاري اربعين حسيني، زائران دل سوخته امام حسين(ع) با پاي پياده از مناطق مختلف عراق رهسپار كربلا مي شوند.
اين در حالي است كه چند روز مانده به برگزاري چهلم سالار شهيدان، روزانه بيش از يك ميليون زائر مرقد آقا اباعبدالله الحسين(ع) و شهيدان كربلا را زيارت مي كنند.
به گزارش رسانه هاي جمعي عراق، در طول مسير زائران حسيني به كربلا هزاران چادر براي پذيرايي و اطعام عاشقان آن حضرت به صورت صلواتي برپا شده است و مردم به صورت داوطلب به ارائه خدمات به كاروان هاي عاشورايي اقدام كرده اند.
از سوي ديگر به منظور تامين امنيت زائران حسيني، دولت عراق اقدام به استقرار هزاران نيروي امنيتي، پليس و نظامي در مسير زائران كربلا كرده است.
به گفته شاهدان عيني، نيروهاي پليس و نظاميان عراقي با برقراري گشت هاي مستمر و استفاده از هلي كوپتر، از زمين و هوا مراقب تحركات تروريست ها هستند.
استاندار كربلا نيز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حضور 15 ميليوني زائران حسيني در مراسم چهلم امام حسين(ع) گفت: ما از هر نظر براي تامين امنيت زائران در روز اربعين آماده هستيم.
به گفته استاندار كربلا ورود خودرو به اين شهر از چند روز گذشته ممنوع اعلام شده است و مسيرهايي نيز براي ورود زائران پياده در نظر گرفته شده است.
همچنين براي تامين امنيت هرچه بيشتر در مراسم اربعين، دولت عراق با استفاده از نيروهاي امنيتي اقدام به تشكيل 5 حلقه امنيتي در شهر كربلا كرده است. به گفته «عثمان الغائمي» فرمانده عمليات «فرات مركزي»، اقدامات امنيتي دولت، تاكنون باعث دستگيري 160 تروريست و خنثي سازي 14 بمب كنار جاده اي در مسير حركت زائران كربلا شده است.
اما با وجود اين اقدامات امنيتي، تاكنون ده ها تن بر اثر حملات تروريستي به زائران حسيني به شهادت رسيده اند.
برپايه اين گزارش در وحشتناك ترين عمليات تروريستي در ناحيه «البطحاء» در غرب شهر «الناصريه» يك عامل انفجاري باعث شهادت 48 زائر حسيني و زخمي شدن 80 تن ديگر در روزهاي اخير شد.
منابع خبري نيز روز چهارشنبه از موافقت دولت عراق با نامگذاري دو خيابان اصلي در استان «ذي قار» به نام دو افسر عراقي موافقت كرد. اين تصميم از سوي «نوري مالكي» نخست وزير عراق به منظور تكريم «نزهان الجبوري و علي السبع» دو افسر شجاع عراقي كه با فدا كردن جان خود مانع از كشته شدن تعدادي از زوار شيعه شدند، اتخاذ شد.
در زمينه تحولات داخلي سه تن از افسران پليس عراق در روز چهارشنبه به دست تروريست ها به شهادت رسيدند.
در همين حال يك منبع امنيتي در استان «صلاح الدين» عراق روز چهارشنبه اعلام كرد: بر اثر انفجار بمب در روستاي «يثرب» در 70 كيلومتري بغداد، سه كودك 9 تا 11 ساله در مسير حركت از مدرسه به خانه كشته شدند.
در موصل نيز تروريست ها با حمله به يك ايستگاه ايست و بازرسي موجب كشته شدن دو نظامي عراقي در روز چهارشنبه شدند.
در همين حال منابع خبري از برگزاري جلسه مشترك سران سه قوه عراق در روز سه شنبه خبر دادند. براساس اين گزارش، «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق در ديدار با «نوري مالكي» (نخست وزير) و «اسامه النجيفي» (رئيس مجلس) بر لزوم برگزاري كنگره ملي با حضور همه جريان هاي سياسي در آينده نزديك تاكيد كرد.
به گزارش فارس به نقل از دفتر اطلاع رساني رياست جمهوري عراق، طالباني در اين نشست درباره بحران سياسي كشور با مالكي و النجيفي به بحث و تبادل نظر پرداخت.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode