ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 آذر 1390     |     کد : 29877

قاهره بار ديگر رنگ خون گرفت مردم : نظاميان بايد بروند

خيابان هاي قاهره پايتخت مصر بار ديگر رنگ خون گرفت و در نتيجه يورش نظاميان به صفوف مخالفان هشت نفر كشته و 302 نفر ديگر مجروح شدند.

8 كشته و 302 مجروح
قاهره بار ديگر رنگ خون گرفت مردم : نظاميان بايد بروند

خيابان هاي قاهره پايتخت مصر بار ديگر رنگ خون گرفت و در نتيجه يورش نظاميان به صفوف مخالفان هشت نفر كشته و 302 نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در شديدترين درگيري هاي نظاميان با معترضان به شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر در مقابل ساختمان نخست وزيري هشت نفر كشته و 302 نفر زخمي شدند. بر اساس اين گزارش، شاهدان عيني و منابع امنيتي گفتند كه معترضان به حكومت نظاميان در شهر قاهره تعدادي از خودروها و ساختمان هاي دولتي را به آتش كشيدند و به سوي پليس و نيروهاي امنيتي سنگ پراني كردند.بر اساس اين گزارش، پليس و نظاميان مصري نيز با شليك مستقيم گلوله و پرتاب گازهاي اشك آور و سمي به سوي افراد معترض كه از چند روز پيش در مقابل ساختمان نخست وزيري تجمع كرده اند، تعدادي از آنها را كشته و بسياري را مجروح كردند.
نيروهاي نظامي در راستاي سركوب بيشتر معترضان چادرهاي آنها را در ميدان التحرير آتش زدند و همزمان طبقه اول دفتر نخست وزيري مصر دچار حريق شد.
گفته مي شود كه نيروهاي نظامي كنترل ميدان التحرير را به دست گرفته اند.
در مقابل معترضان ساختمان پارلمان را تصرف كردند ولي نيروهاي نظامي با شليك گلوله آنها را از ساختمان پارلمان خارج كردند. در اين آتش سوزي كليه پرونده ها به خاكستر تبديل شده است.
ناظران سياسي قاهره مي گويند كه از زمان سقوط مبارك اين شديدترين درگيري هايي است كه ميان حكومت نظامي اين كشور و انقلابيون رخ داده است.
اين درگيري هاي خونين هنگامي آغاز شد كه عكس هايي از يك جوان مصري به نام «عبودي ابراهيم» در اينترنت منتشر شد كه به علت ضرب و شتم توسط پليس به شدت مضروب شده بود و معترضان خشونت، پليس و نظاميان را محكوم كردند.
همچنين تصاويري از سنگ پراني افراد ناشناس (كه عمدتاً نظاميان مصري هستند) به سوي تظاهركنندگان در اينترنت خشم معترضان را شعله ورتر كرده و حمله آنها را به ساختمان هاي دولتي و خودروهاي پليس در روز جمعه را در پي داشت. اين درحالي است كه معترضان به حكومت نظاميان در مصر، از ماه نوامبر (آبان) تاكنون با تحصن در مقابل ساختمان نخست وزيري مانع از حضور «كمال الجنزوري» نخست وزير منتخب نظاميان در محل كار وي شدند.
«محمد عارف» (24 ساله) يك فعال مصري به خبرگزاري رسمي مصر (شرق الاوسط) گفت: پليس و نظاميان قصد داشتند با توسل به زور، افراد معترض در مقابل نخست وزيري را در قاهره متفرق كنند، اما هنگامي كه با مقاومت آنها روبه رو شدند، به گلوله هاي جنگي و گازهاي سمي و اشك آور متوسل شدند. بر اساس اين گزارش، دارالفتوي مصر نيز اعلام كرد؛ «عماد عفت» از افراد برجسته آن به دليل اصابت گلوله از سوي نظاميان در روز جمعه كشته شده است.
از سوي ديگر، شوراي عالي نيروهاي مسلح، با رد شايعات مربوط به بكارگيري خشونت براي متفرق كردن معترضان اعلام كرد: طي 9 ماه گذشته كه كشور توسط نظاميان اداره مي شود، هدف غايي ايجاد نظم و امنيت در مصر بوده است!
خبر ديگر اينكه نتايج روز جمعه نشان مي دهد «حزب عدالت» و توسعه اخوان المسلمين و «حزب سلفي النور» با رقابت نزديكي پيشرو انتخابات در مرحله دوم هستند.
بر اساس گزارش «پرس تي وي»، اين دو حزب كه در مرحله اول دوسوم آرا را به دست آورده اند، پيش بيني مي شود در اين مرحله و مرحله سوم نيز پيشتازي خود را حفظ كنند. اين درحالي است كه در اين دور، نتايج نشان مي دهد كه بلوك ليبرال مصر پس از اين دو حزب اسلامي قرار دارد و آراي به دست آمده اش، نسبت به دور اول كمتر است. با وجود اين، مصري ها از نتايج به دست آمده و پيروزي احزاب اسلامي كه مدت ها تحت سركوب ديكتاتوري مبارك قرار داشتند، خوشحال هستند.
واكنش نخست وزير مصر
در حالي كه درگيري در مقابل ساختمان نخست وزير بين پليس و معترضان در روز شنبه ادامه داشت، «كمال الجنزوري» نخست وزير منصوب نظاميان در محلي بدور از مقر نخست وزيري نخستين نشست كابينه خود را آغاز كرد و به شدت به اعتراضات اخير واكنش نشان داد.
الجنزوري در يك گفت وگوي مطبوعاتي و تلويزيوني با خبرنگاران ضمن تائيد كشته شدن هشت تن از معترضان اظهار داشت: حوادث اخير در مقابل مقر نخست وزيري، ادامه انقلاب نيست، بلكه حركتي بر ضد آن است.در همين حال آخرين گزارش هاي دريافتي از ادامه درگيري معترضان در خيابان «قصر العيني» كه در امتداد ميدان التحرير و مقر نخست وزير مصر در مركز قاهره قرار دارد، خبر مي دهد.تظاهركنندگان كه در بين آنها نوجوانان 12ساله نيز ديده مي شوند، شعار مرگ بر طنطاوي (حاكم نظامي) و كمال الجنزوري (نخست وزير) را سر داده و حكومت آنها را غيرقانوني مي دانند و خواستار اعدام ژنرال طنطاوي شدند.


نوشته شده در   يکشنبه 27 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode