ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 شهريور 1390     |     کد : 25550

انديشمندان شركت كننده در اجلاس تهران: رهبر انقلاب اسلامي نقشه راه را نشان دادند

در دومين روز از همايش بيداري اسلامي در تهران، انديشمندان جهان اسلام بيداري اسلامي را مرهون انقلاب اسلامي دانسته و تأكيد كردند كه امروز روح امام خميني (ره) در كالبد خيزش ها و قيام هاي اسلامي دميده شده است.

در دومين روز از همايش بيداري اسلامي در تهران، انديشمندان جهان اسلام بيداري اسلامي را مرهون انقلاب اسلامي دانسته و تأكيد كردند كه امروز روح امام خميني (ره) در كالبد خيزش ها و قيام هاي اسلامي دميده شده است.
بايد پيشرفت هاي ايران اسلامي سرلوحه قرار بگيرد
در اين همايش، دكتر هلباوي انديشمند مصري تأكيد كرد: كشورهاي اسلامي بايد همانند ايران در راه استقلال همه جانبه علمي و اقتصادي گام بردارند. وي كه در كميسيون تاريخچه، مباني و مفاهيم بنيادين بيداري اسلامي سخن مي گفت اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه پس از پيروزي انقلاب در مسير درست قرار گرفت و با نقش آفريني علما در مسير استقلال همه جانبه حركت كرد.
عدنان الجنيد انديشمند يمني نيز در كميسيون چشم انداز و افق هاي پيش روي بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي كنوني نوعي الگوگيري از انقلاب امام حسين(ع) و پس از آن انقلاب امام خميني(ره) است.
در همين حال، مرتضي پويا انديشمند پاكستاني در كميسيون چشم انداز و افق هاي پيش روي بيداري اسلامي به تلاش آمريكا براي ممانعت از گسترش انقلاب اسلامي ايران به ديگر كشورها اشاره كرد و گفت: اكنون انقلاب اسلامي، تأثيراتي در جهان ايجاد كرده كه نمونه واضح آن بيداري اسلامي است و پيش از آن نيز حزب الله و حماس از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفتند.
علي ناصر محمد نيز رييس جمهور سابق يمن هم در سخناني در همايش بيداري اسلامي با اشاره به قيام مردم در منطقه گفت: اين قيام ها همان تراوش هاي انقلاب اسلامي ايران است كه اكنون به بهار جهان عرب شهرت يافته است.
مهي الدوري نماينده پارلمان عراق طي سخناني در اين همايش كه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد گفت: بيداري اسلامي امروز در مقابل سلطه غرب ايستاده است تا آنان همانند دهه هاي گذشته نتوانند خواسته هاي خود را بر ملت ها ديكته كنند. خانم الدوري گفت: امروز روح امام خميني، آيت الله محمد باقر صدر و آيت الله محمد صادق صدر در كالبد حركت هاي مقاومت اسلامي منطقه دميده شده است بر همين اساس سلطه گران با ناكامي در مقابل مقاومت ملت هاي مسلمان به تفرقه افكني ميان شيعه و سني روي مي آورند. وي اشاعه فحشا و منكر را از ديگر روش هاي سلطه غرب براي غلبه بر مقاومت و هويت اسلامي مسلمانان برشمرد و افزود: اقدام آنان نتيجه اي نخواهد داشت زيرا دنيا دريافته است كه كمونيسم و لائيك نمي تواند سعادت بشر را رقم زند و آنان خود با چنين ديدگاه هايي در فسق و منكر و فحشا غرق شده و به بن بست رسيده اند. نماينده پارلمان عراق با اشاره به تلاش آمريكا براي حضور طولاني مدت در عراق گفت: ترديدي نيست كه ملت عراق تا زماني كه آمريكايي ها از اين كشور خارج نشوند ساكت نخواهد شد. خانم الدوري افزود: مردم عراق هرگز ذلت حضور طولاني مدت آمريكا را در عراق قبول نخواهند كرد و آن را براي خود ذلت مي دانند. وي گفت: در صورتي كه آمريكايي ها به حضور طولاني مدت در عراق اصرار ورزند، ملت عراق آنان را به زباله دان تاريخ خواهد فرستاد.
هشدار درباره انحراف قيام ها
از سوي ديگر؛ شخصيت ها و انديشمندان جهان اسلام بر وحدت ميان امت اسلام و هوشياري نسبت به دسيسه هاي نظام سلطه براي منحرف كردن قيام ها تأكيد كردند.
عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در سخناني در همايش بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي در تقابل با امپرياليسم غالب بر جهان است.
وي افزود: امام خميني پرچمدار اين بيداري اسلامي هستند.
حكيم تصريح كرد كه نبايد اجازه داد تا دشمنان، بيداري اسلامي را منحرف كنند.
در همين ارتباط، مصطفي كامالك رئيس حزب سعادت تركيه نيز تأكيد كرد: جهان اسلام نيازمند وحدت است.
وي با اشاره به سلطه گري هاي امپرياليسم افزود: دادن حق وتو به امپرياليسم در شوراي امنيت نشان مي دهد كه امپرياليسم چگونه مي خواهد جهان را به سلطه درآورد. وي با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979، گفت: اين انقلاب اميد جديدي براي بشريت ايجاد كرد كه حق بر باطل و مظلوم بر امپرياليسم مي تواند پيروز شود.
همچنين مصطفي عثمان، مشاور رئيس جمهور سودان در دومين روز از اجلاس بين المللي بيداري اسلامي پيشنهاد كرد: مسلمانان منشوري براي اتحاد تدوين كنند تا از طريق آن اختلافات را كنار بگذارند. عبدالهادي آونك انديشمند مالزيايي هم طي سخناني در اين همايش به تأسيس پايگاه هاي نظامي غرب در منطقه براي ضربه زدن به اسلام اشاره كرد و گفت: آنان به فكر منافع خودشان هستند و انتظاري بيش از اين نيست. آونك تصريح كرد: بايد امت اسلام بيداري اسلامي خود را توسعه دهد و در روابطش با سلطه گران تجديدنظر كند.
رهبر ايران
نقشه راه را نشان دادند
برخي از شخصيت هاي سياسي كشورهاي اسلامي با دكتر علي اكبر ولايتي دبيركل همايش بين المللي بيداري اسلامي ديدار و گفت وگو كردند. ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق در اين ديدار گفت: برگزاري اين همايش در مناسب ترين زمان ممكن بود و قطعاً نقش مؤثري در قيام ملت هاي مسلمان خواهد داشت.
همچنين به گزارش واحد مركزي خبر، رمضان عبدالله رئيس جهاد اسلامي فلسطين هم در ديدار با دكتر ولايتي ضمن تشكر از برگزاري اين كنفرانس بين المللي گفت: قيام مردم فلسطين با حمايت جمهوري اسلامي ايران ادامه يافته و ما به ملت و رهبري ايران به ديدي پدرانه نگاه مي كنيم. وي از بيانات مقام معظم رهبري در نشست افتتاحيه اين كنفرانس تقدير كرد و گفت: ايشان مسير نهضت هاي اسلامي و قيام هاي مردمي در كشورهاي اسلامي را به گونه اي ترسيم كردند كه دربرگيرنده منافع ملت هاي مسلمان منطقه است. عبدالله خواستار ايجاد دبيرخانه اي دائمي براي پيگيري مباحث اين نشست شد. همچنين نمايندگان نهضت هاي اسلامي تركيه و تاجيكستان در ديدارهاي جداگانه با آقاي ولايتي ضمن قدرداني از برگزاري اين كنفرانس خواستار تداوم اين حركت شدند. دكتر محمد صالح، رهبر جنبش مردمي ازبكستان هم در ديدار با دبيركل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي گفت: برگزاري چنين كنفرانسي موجب افتخار جهان اسلام است و حركت هاي مردمي همچون دهه هاي گذشته چشم به جمهوري اسلامي ايران دارند. وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران هم اكنون قدرت منطقه اي برتر است و اين قدرت در جهت منافع مسلمانان جهان شكل گرفته است. رهبر جنبش مردمي ازبكستان تلاش جمهوري اسلامي ايران را براي برقراري صلح در آسياي ميانه ستود. گفتني است؛ در همين راستا، زهير صندوق نماينده مجلس قانون گذاري فلسطين نيز با مثبت ارزيابي كردن سخنراني رهبر معظم انقلاب در كنفرانس بيداري اسلامي تهران گفت: مطالبي كه حضرت آيت الله خامنه اي در اين سخنراني به آنها اشاره فرمودند خواسته ها و منويات قلبي ما بود كه از زبان ايشان جاري شد.
وي در گفت وگو با فارس اظهار داشت:با توجه به اين سخنراني بايد بگويم كه مواضع سياسي فلسطين و ايران در قبال انقلاب هاي كشورهاي عربي به يكديگر بسيار نزديك است.


نوشته شده در   دوشنبه 28 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode