ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 تير 1390     |     کد : 21718

اوج گيري اعتراض ها در بحرين آل خليفه از فرانسه كمك خواست

همزمان با اوج گيري اعتراض ها در شهرهاي بحرين، وليعهد اين كشور در كاخ اليزه براي مهار اين ناآرامي ها از فرانسه كمك خواست.

همزمان با اوج گيري اعتراض ها در شهرهاي بحرين، وليعهد اين كشور در كاخ اليزه براي مهار اين ناآرامي ها از فرانسه كمك خواست.
در حالي كه تظاهركنندگان شعارهاي ضد دولتي سر مي دادند از طرف چماقداران آل خليفه مورد حمله قرار گرفتند. تظاهرات و اعتراضات مردم بحرين عليه رژيم آل خليفه و آل سعود در منامه در «جمعه سرنوشت ساز» با حمله چماقداران حكومتي و شليك گلوله هاي صوتي و گاز اشك آور به خشونت كشيده شد و در جريان آن دهها تن مجروح شدند.
نيروهاي نظامي رژيم بحرين همچنين با حمايت نيروهاي اشغالگر سعودي تظاهرات جوانان در روستاهاي السنابس، النبيه صالح و السمله الشماليه را سركوب و عده بي شمار ديگري را مجروح كردند.
اين در حالي است كه وليعهد بحرين در كاخ اليزه با نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه ديدار كرد و از وي براي مهار ناآرامي ها كمك خواست.
شاهزاده سلمان بن حمد وليعهد بحرين در ماه گذشته نيز با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ديدار كرد و براي سركوب مخالفان از وي كمك خواسته بود.
اوج گيري تظاهرات مردمي در بحرين وحشت رژيم آل خليفه را دوچندان كرده و مقامات بحريني را براي كمك خواستن از كشورهاي ديگر روانه اين كشورها كرده است.
از سوي ديگر، با به شهادت رسيدن يك شهيد ديگر كه در جريان اعتراضات مردمي مجروح شده بود تظاهرات مردمي وارد مرحله جديدي شده است.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضد حكومتي در خيابانهاي منامه و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين اعلام كردند كه انتقام خون شهدا را خواهند گرفت. با به شهادت رسيدن اين شهيد تعداد شهداي بحرين به 39 نفر افزايش يافت.
تظاهركنندگان همچنين خواستار خروج اشغالگران سعودي از خاك بحرين، پايان سركوب ها، سرنگوني نظام، لغو حكم هاي صادر شده توسط دادگاه نظامي عليه بازداشت شدگان شدند.
انقلابيون بحريني تاكيد كردند كه در سايه محاكمه گروههاي مخالف در دادگاه نظامي دعوت به گفت وگو اقدامي بي ارزش است.
يكي از سران جنبش احرار بحرين در اين باره گفت، دعوت پادشاه بحرين براي گفت وگوي ملي در كشور جدي و واقعي نيست و براي فرار از فشارها صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد، مردم با رژيم آل خليفه به اين دليل مخالفت مي كنند كه اين رژيم سال هاست مردم را تحت ظلم و ستم قرار داده و با ديكتاتوري بر مردم حكومت مي كند.
شيخ عيسي قاسم از مراجع شيعيان بحرين نيز گفت، بحران هاي كنوني در كشور فقط با اصلاحات واقعي كه مردم را راضي كند حل و فصل خواهد شد.
وي درباره پيامدهاي ناديده گرفتن مشكل سياسي در كشور كه علت اساسي بحران است به رژيم بحرين هشدار داد.
در همين رابطه شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت الوفاق بحرين ضمن اعلام مشاركت خود در مذاكره ملي بحرين تاكيد كرد اگر اين مذاكرات راه حل اساسي براي برقراري امنيت در كشور ارائه ندهد موضع خود را تغيير خواهد داد.


نوشته شده در   يکشنبه 12 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode