ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 خرداد 1390     |     کد : 20682

چند كشور منطقه با هماهنگي آمريكا عليه سوريه توطئه مي كنند

رئيس جمهور با توصيه به برخي كشورهاي منطقه براي پرهيز از توطئه و دخالت در امور داخلي سوريه تاكيد كرد كه سوريه خط مقدم جريان مقاومت است و جمهوري اسلامي ايران در كنار دولت و ملت اين كشور است .

رئيس جمهور با توصيه به برخي كشورهاي منطقه براي پرهيز از توطئه و دخالت در امور داخلي سوريه تاكيد كرد كه سوريه خط مقدم جريان مقاومت است و جمهوري اسلامي ايران در كنار دولت و ملت اين كشور است .
دومين مصاحبه مطبوعاتي رئيس جمهور در سال 90 ديروز با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد .
احمدي نژاد در اين نشست خبري در پاسخ به سوالي درباره موضع ايران در مورد تحولات سوريه، گفت: سوريه خط مقدم مقاومت است. من معتقدم ملت و دولت سوريه به خوبي قادرند مساله خود را حل كنند. متاسفانه بعضي دولت هاي منطقه به تبعيت از آمريكا در اوضاع داخلي سوريه دخالت مي كنند كه من به آن ها توصيه مي كنم اين كار را نكنند چراكه وقتي آمريكا به اهدافش رسيد روزي سراغ خودشان مي آيد.
وي افزود: ما در كنار همه ملت ها و دولت هاي انقلابي هستيم و فكر مي كنيم ملت و دولت سوريه خودشان مي توانند اين مساله را حل كنند .
حمايت ايران از موضع دولت عراق درباره خروج اشغالگران
در ادامه خبرنگاري با اشاره به نزديك شدن زمان خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و همچنين اخباري مبني بر باقي ماندن تعدادي از نيروهاي آمريكايي در اين كشور، خواستار بيان موضع تهران در اين زمينه شد كه رئيس جمهور پاسخ داد: پايان سال جاري ميلادي پايان حضور آمريكايي ها در عراق است.البته شنيده ايم كه فشار زيادي به دولت عراق مي آورند تا موافقت آن ها را براي حضور جلب كنند. دولت عراق نيز به صراحت عنوان كرده كه مخالف حضور نيروهاي آمريكايي درعراق است. ما از موضع دولت عراق به طور قاطع حمايت مي كنيم، دولت عراق نيز برآمده از راي ملت عراق است و ما در كنارشان خواهيم بود .
فلسطين نقطه رهايي
كل جهان از نظام سلطه است
وي با اشاره به مساله فلسطين گفت: فلسطين نه تنها نقطه رهايي منطقه ما، بلكه نقطه رهايي كل جهان از نظام سلطه است. آنها براي اين كه بتوانند به دنيا مسلط شوند، بايد در خاورميانه مسلط شوند و تاسيس رژيم صهيونيستي نيز با اين هدف بوده است. اين در حالي است كه تمايل عمومي منطقه اضمحلال رژيم صهيونيستي است.
وي افزود: اين آدم هايي كه امروز در سرزمينهاي اشغالي فلسطين دولت تشكيل داده اند اختياري ندارند و عروسك گردانان كوكي هستند.
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه با توجه به پيشنهاد سازمان ملل براي شكل گيري دولت فلسطيني، آيا شما از اين دولت حمايت خواهيد كرد و جمهوري اسلامي در اين زمينه چه تحركاتي انجام داده است؟گفت: راه حل ما براي فلسطين روشن است. يك راه حل دموكراتيك كه قبلا هم گفته ايم تا رفراندومي آزاد با حضور تمام ملت فلسطين برگزار شود و نوع حكومت آينده را مشخص كند.
وي افزود: درباره تشكيل دولت فلسطين، تشكيل دولت فلسطيني به معناي تائيد اشغالگري صهيونيست ها نيست و تشكيل دولت فلسطيني نفي حقوق ملت فلسطين براي آزادسازي تمام سرزمين او نخواهد بود.
احمدي نژاد ادامه داد: در آفريقا و آمريكاي لاتين هم ملت ها بايد بايستند تا هيمنه نظام سلطه كه آن را بزرگ، قدرتمند و شكست ناپذيرنشان مي دهند، شكسته شود.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه امروز كشورهاي سلطه به سراغ ونزوئلا و دولت هاي مستقل آمريكاي جنوبي رفته اند،گفت: اگر همه با هم بايستيم، مرگ زورگويي، امپرياليسم، سلطه گري و چپاول گري نزديك خواهد بود.
مشكل بحرين آمريكاست
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به حوادث رخ داده در بحرين گفت: آمريكا مي خواهد به حاكم بحرين فشار بياورد، تا شرايط را بپذيرد و در نهايت قضيه را فيصله دهد و بدين صورت در بين ملت هاي منطقه براي خود محبوبيت كسب كند.
وي افزود: اين در حالي است كه ما مي دانيم كه مشكل بحرين مشكل بين دولت و حكومت نيست، مشكل پايگاه نظامي آمريكاست و اگر امروز مردم بحرين تحت فشار هستند، به اين دليل است كه دولت بحرين مجبور است كه بخاطر وجود پايگاه آمريكايي در اين كشور رودرروي مردمش بايستد.در واقع مشكل بحرين موضوع آمريكا و منافع نامشروعش است.
رئيس جمهور در ادامه ملت هاي منطقه را خطاب قرار داد و اظهار كرد: آزادي، عدالت و عزت و حق حاكميت ملي از حقوق پايه اي هر ملتي است و ما در اين زمينه از حقوق كامل همه ملت ها در تمام دنيا دفاع مي كنيم، اما همه بايد مراقب باشيم، مبادا كسي از چاله دربيايد و به چاه بيافتد .
در ادامه خبرنگاري از رئيس جمهور پرسيد شما اظهاراتي در مورد بحرين داشتيد و گفتيد كه مشكل بحرين بين دولت و ملت نيست، آيا براي حل مشكل بحرين طرح و راهي داريد؟ كه رئيس جمهور در اين باره پاسخ داد: ما واقعا با كشورهاي منطقه هيچ وقت مشكلي نداشتيم. امروز هم مي گوييم پيشنهاد ما اين است كه عدالت و حقوق اساسي ملت را وسط بگذاريد و اجازه دخالت به بيگانگان را ندهيد. برخي گفتند ايران مي خواهد در مورد بحرين دخالت كند، من پيغام دادم و گفتم اگر ايران بخواهد دخالت كند همه منطقه عوض مي شود.
وي افزود: كساني كه در رابطه با ايران اظهارنظرمي كنند اول به نقشه نگاهي بيندازند بعد حرف بزنند، شيوه هاي قديمي حكمراني تمام شده است. اميدواريم زمينه فراهم شود تا ما طرح مان را ارائه دهيم .
منشأ تحولات منطقه
رئيس جمهور در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوالي در رابطه با تحولات منطقه و اين كه آيا تحولات اخير منطقه سناريوي غرب و آمريكا براي تسلط دوباره بر منطقه است و يا ناشي از بيداري اسلامي مردم منطقه مي باشد؟ گفت: ملت هاي منطقه و همه ملت ها به دنبال آزادي، عدالت ، پاكي و عزت هستند و در راه آموزه هاي انبياء الهي و به ويژه پيامبر(ص) موج مي زنند و حقيقت آنها در سايه اين راه محقق خواهد شد.
رئيس جمهور با بيان اين كه روشن است ملت ها جز تحقق آموزه هاي انبياء و پيامبر را نمي خواهند، تصريح كرد: بايد توجه كنيم كه با دشمنان بسيار فريبكار و پيچيده مواجه هستيم و بايد هشدار دهيم كه همه هوشيار باشند.
ماهيت دولت هاي متوالي آمريكا يكي است
احمدي نژاد در ادامه به تحولات جهاني اشاره كرد و گفت: شاهد اتفاقات بسيار مهمي در منطقه خود و شمال آفريقا و آرام آرام در آمريكاي لاتين، اروپا، بخش هايي از آسيا و در آفريقا خواهيم بود. جريان سلطه حدود 10 يا 12 سال قبل با شعار مبارزه با تروريسم و به بهانه يازده سپتامبر گسترده ترين هجوم نظامي را به منطقه ما انجام داد تا اقتصاد نابسامان خود را بهبود ببخشد و رژيم صهيونيستي را از اضمحلال نجات دهد ولي پس از شكست در برابر مقاومت ملت ها، امروز رنگ عوض كرده است؛ درست مثل برده داراني كه مدعي ليبراليسم و اومانيسم شدند و امروز همان ها با شعار طرفداري از دموكراسي درپي نجات نظام سرمايه داري و رژيم صهيونيستي هستند .


نوشته شده در   چهارشنبه 18 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode