ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395     |     کد : 173851

سرپرست تبلیغات اسلامی جلفا: عاشورا حاصل عدم پذیرش پیام غدیر است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا گفت: عاشورا حاصل عدم پذیرش پیام غدیر است و متاسفانه امروز نیز عده ای با انحراف عزداری ها از هدف اصلی باعث اشاعه خرافات می شوند.

حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم سیدمحمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: حوادث، اتفاقات و انحرافات صدر اسلام زیربنای مسائل و مشکلات امت اسلام بوده و ریشه گرفتاری بشر از انحراف در غدیر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عاشورا حاصل عدم پذیرش پیام غدیر است، افزود: مردم خلافت امیرالمومنین را قبول نکردند و این باعث شد تا زمینه برای تحمیل صلح به امام حسن و شهادت ایشان و بر خلافت نشستن یزید فراهم شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا اظهار کرد: بعد از واقعه عاشورا معصومین و ائمه بزرگوار با گرامیداشت ایام محرم و برپایی مجالس عزاداری در راستای زنده نگه داشتن اهداف قیام امام حسین (ع) کوشیدند.

سیدمحمدی ادامه داد: با بررسی منابع روایی و زیارت نامه های امام حسین (ع) مشخص می‌شود ایشان با قیام و شهادت خود سعی در آگاهی و نجات جامعه از جهالت و نادانی داشتند که متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که عده ای با به انحراف کشیدن عزداری ها از هدف اصلی باعث اشاعه خرافات شده و بر جهالت دامن میزنند.

وی تصریح کرد: قمه زنی یکی از این خرافات است که در دنیای امروز باعث ایجاد ترس و وهن شده و از نظر اکثر مراجع جایز نبوده و حرام است و عزاداری ها نباید از حالت سنتی خارج شوند زیرا خروج عزاداری از حالت سنتی، انحراف و دور شدن از اهداف حسینی را درپی خواهد داشت.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان جلفا بیش از ۹۰ درصد عزاداری ها سنتی بوده و البته در برخی موارد شاهد وجود انحرافاتی هستیم که بشدت با آن برخورد می کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی در پایان یادآور شد: عزاداری نباید سبب آزار و اذیت مردم شود و بستن راه، استفاده از تبل و سنج وسایر آلات در عزاداری از مواردی است که موجبات ناراحتی و نارضایتی همشهریان را در پی دارد.


نوشته شده در   شنبه 17 مهر 1395  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode