ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 بهمن 1392     |     کد : 147524

برگزاری گفتمان دانشجویی در جلفا

گفتمان دانشجویی با عنوان انقلاب و بصیرت در شهرستان جلفا برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،گفتمان دانشجویی با عنوان انقلاب و بصیرت در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی جلفا روز ۱۴ بهمن ماه درساعت ۱۱ صبح با حضور دانشجویان دانشگاههای شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی جلفا با تبریک ایام الله دهه فجر به همه دانشجویان در مورد بصیرت صحبت کرد.

وی افزود:بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است.نزد اهل معنا، نیرویى نهانى و قوّهاى قلبى است که در شناخت حقایق تا عمق وجود و باطن ذات آن رسوخ مى کند.برخى از اهل معرفت می ‏گویند: «بصیرت قوّه قلبى یا نیرویى باطنى است که به نورقدس روشن گردیده و از پرتو آن، صاحب بصیرت، حقایق و بواطن اشیا را درمی یابد. بصیرت به مثابه بَصَر (چشم) است براى نفس».میان بَصَر که تأمین کننده نور ظاهرى، و بصیرت که آورنده نور باطنى است، تفاوت بسیار است؛ مانند:۱/نور ظاهرى، تنها با بینایى انسان سر و کار دارد. خورشید و ماه و چراغ، بیش از این که فضا را روشن و بینایى انسان را یارى کند، کارى انجام نمی دهد. پس اگر انسانى ناشنوا بود یا در بویایى و لامسه و گویایى خود نقص داشت، با تابش آفتاب و مهتاب و نورهایى از این قبیل، مشکلاتش حل نمی شود. اما نورباطن همه نقصهاى (باطنى و معنوى) انسان را برطرف، و تمام دردهاى او را، درمان مى کند.... درصورتى که درون کسى را روشن کرد، ساحت جانش چنان نورانى مى شود، که هم  صحنه هاى خوبى را در خواب و بیدارى مى بیند، هم آهنگهاى خوبى را مى شنود، هم رایحه هاى دل انگیزى را استشمام می‌کند.
۲/انسان دو چهره یا دوجنبه دارد: چهره ظاهرى یا مُلکى و چهره باطنى یا ملکوتى، خداوند براى دیدن ظواهر، بَصَر را به صورت بالفعل به انسان داده، بشر از آغاز تولد به کمک آن هر چه را که در شعاع چشم و منظر او قرار گیرد می بیند. اما براى دیدن باطن و شهود ملکوت، قوه نورى را در نهاد او نهادینه نموده به نام بصیرت، که تا آن "نور استعدادى" از قوه به فعلیت در نیاید، رؤیت باطن و شهود ملکوت، میسر نخواهد بود.


نوشته شده در   جمعه 18 بهمن 1392  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode