ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 فروردين 1389     |     کد : 114564

طبيعت ارس دين خود را به صنعت گردشگري ادا كرد

دبير ستاد دايمي تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس گفت: طبيعت زيباي منطقه آزاد ارس امسال نيز دين خود را به صنعت گردشگري كشور ادا كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، فرهاد اسماعيلي امروز در جمع خبرنگاران از ورود بيش از يك ميليون و 274هزار مسافر نوروزي به منطقه آزاد ارس خبر داد.
وي افزود: در طول ايام تعطيلات نوروزي يك ميليون و 274هزار و 579 نفر گردشگر به محدوده منطقه آزاد ارس مسافرت كردند كه اين تعداد مسافر نسبت به سال گذشته از نرخ رشد 83 درصدي برخوردار است.
اسماعيلي گفت: اين تعداد مسافر با 331 هزار و 286 دستگاه وسيله نقليه شخصي و عمومي وارد محدوده منطقه آزاد ارس شده بودند.
دبير ستاد دايمي تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس اظهار داشت: ثبت آمار مسافران در منطقه آزاد ارس توسط سيستم آمارگيري كاملا علمي و با بهره‌گيري از 39 نفر نيروي آموزش ديده در شش پايگاه آماري مستقر در مبادي ورودي منطقه انجام يافته و مورد تأييد ناظر عالي ستاد تسهيلات سفر كشور قرار گرفته است.
اسماعيلي ادامه داد: طبيعت زيباي منطقه آزاد ارس امسال نيز دين خود را به صنعت گردشگري كشور ادا كرد و ما شاهد استقبال چشمگير طبيعت‌گردها از جاذبه‌هاي طبيعي اين منطقه در اين ايام بوديم.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي دولت در توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري منطقه آزاد ارس گفت: توجه به توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در منطقه آزاد ارس در طول سال‌هاي اخير و اجراي پروژه‌هاي بزرگي چون بزرگراه ورودي منطقه و مسير كليساي سنت استپانوس، پارك‌هاي كوهستان، سلامت و ساحلي همچنين هتل ارس به همراه امنيت بالا در اين منطقه سبب جلب نظر گردشگران، طبيعت‌گردان و سرمايه‌گذاران به جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري شده است.
اسماعيلي ادامه داد: فعاليت‌هاي ستاد دايمي تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس با برنامه‌ريزي‌هاي انجام يافته در طول سال ادامه خواهد داشت و به زودي منطقه آزاد ارس به عنوان يك قطب گردشگري در كشور تثبيت مي‌شود.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب كشور در استان آذربايجان شرقي و هم‌مرز با كشورهاي جمهوري آذربايجان، نخجوان و ارمنستان، بخش‌هايي از شهرستان‌هاي جلفا و كليبر را شامل مي‌شود.
اين منطقه با دارا بودن جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي بسيار و آثار ثبت شده جهاني مانند كليساي سنت استپانوس و جنگل‌هاي منحصر به‌فرد ارسباران همه ساله گردشگران بسياري را به خود جذب مي‌كند.
سازمان منطقه آزاد ارس در سال گذشته به دليل فعاليت‌هاي چشمگير خود در نوروز 88 توانست رتبه برتر در زمينه جذب گردشگر را به خود اختصاص دهد. 


نوشته شده در   يکشنبه 15 فروردين 1389  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode