ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 مرداد 1389     |     کد : 8865

داروي ضد استرس مردان بزرگسال

پژوهشگران آمريکايي در بررسيهاي خود نشان دادند که خاطرات خوب مربوط به پدران همانند يک داروي ضد استرس در مردان بزرگسال عمل مي کند...


 پژوهشگران آمريکايي در بررسيهاي خود نشان دادند که خاطرات خوب مربوط به پدران همانند يک داروي ضد استرس در مردان بزرگسال عمل مي کند.
به گزارش خبرگزاري مهر، بازي در ساحل دريا، گردش با دوچرخه، جشن تولدهاي شاد همگي خاطرات خوشي از دوران کودکي هستند که قهرمان اصلي آنها مي تواند پدر باشد.
محققان دانشگاه ايالتي کاليفرنيا دريافتند که يادآوري اين خاطرات خوش مي تواند مردان را در مقابل استرسهاي روزمره مقاوم کند.
ملاني مالرز سرپرست اين تيم تحقيقاتي در اين خصوص اظهار داشت: "بسياري از مطالعات گذشته درباره موضوع تاثيرات والدين بر روي زندگي فرزندان در زمان بزرگسالي بر روي نقش مادران متمرکز شده بود. ما در اين تحقيق نشان داديم که پدران يک نقش واحد و بسيار مهم را در سلامت ذهني فرزندان خود در بلند مدت دارند."
در اين تحقيق، از 912 زن و مرد بين 25 تا 74 سال ثبت نام شد و از آنها به مدت يک هفته هر روز يک مصاحبه تلفني درباره تجربيات مختلف زندگي و درباره سطح استرسي که در طول اين روزها احساس مي کردند گرفته شد.
از شرکت کنندگان خواسته مي شد که درباره روابط خود با مادر و پدر در دوران کودکي صحبت کنند. براي مثال، آنها بايد به سئوالاتي مثل: "ارتباط خود را با مادرت در طول سالهاي رشد چطور ارزيابي مي کني؟" و يا "زماني که به مادرت احتياج داشتي چقدر به تو توجه مي کرد و برايت وقت مي گذاشت؟" پاسخ مي دادند. مشابه همين سئوالات درباره پدران نيز پرسيده شد.
با تحليل اطلاعات جمع آوري شده مشخص شد که در بيشتر موارد (به خصوص در بين زنان) ارتباط مادر و فرزند بسيار مثبت تر از ارتباط پدر و فرزند بوده است. يادآوري خاطرات اين ارتباط مثبت موجب کاهش سه درصدي استرس نسبت به افرادي که ارتباط خوبي با مادر خود نداشتند مي شد.
اين درحالي است که اين تحقيقات به يک نتيجه بسيار شگفت انگيز رسيد. اين نتايج نشان داد که در بين مردان (و نه در بين زنان) کساني که ارتباط خوبي با پدر خود داشتند کمتر در معرض خطر تاثيرپذيري از حوادث استرس زاي روزمره قرار مي گرفتند.
براساس گزارش تلگراف، ملاني مالرز در اين خصوص توضيح داد: "نقش پدران مدرن نسبت به نقش پدران افراد سالمندتر به طور ريشه اي تغيير کرده است. امروز مي دانيم که پدران يک روش واحد براي تعامل کردن با فرزندان خود دارند به خصوص اگر فرزندان پسر باشند."


نوشته شده در   دوشنبه 25 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode