ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 فروردين 1403     |     کد : 203425

میکائیل باقری:

۲۰ هزار دانش‌آموز مؤذن تربیت می‌شوند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: طی دو سال آینده حداقل ۲۰ هزار مؤذن دانش‌آموز تربیت می‌کنیم و از این ظرفیت در تمام نقاط کشور در هنگام اذان استفاده می‌شود.

 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: طی دو سال آینده حداقل ۲۰ هزار مؤذن دانش‌آموز تربیت می‌کنیم و از این ظرفیت در تمام نقاط کشور در هنگام اذان استفاده می‌شود.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش ‌و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های سال جدید این مرکز بیان کرد: سال گذشته سال خوبی بود زیرا شروع و پایان آن مواجه با تمجید مقام معظم رهبری از فعالیت‌های قرآنی آموزش‌ و پرورش و پیشرفت قرآنی دانش‌آموزان بودیم.

وی ادامه داد: در سال پیشرو دو کار محوری خواهیم داشت؛ اولین کار در حال انجام، طرح «مسطورا» یا «زندگی با آیه‌ها» است که با همت همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور در حال اجراست. با توجه به اینکه این کار مورد حمایت، تأکید و تأیید مقام معظم رهبری است، آموزش ‌و پرورش نیز به‌دلیل حضور مخاطب عظیم، علاقه‌مند و با استعداد، باید بیشتر از سایر دستگاه‌ها در این زمینه فعال باشد. پای این کار خواهیم بود و به صورت هدفمند آن را دنبال خواهیم کرد.

باقری افزود: طرح «زندگی با آیه‌ها» با ۳۰ آیه آغاز شد و قرار است که تا ۱۵۰ الی ۲۰۰ آیه برسد. در سال جاری بنا داریم که مجموع آیاتی که در زندگی با آیه‌ها توسط پژوهشگران مختلف طی شش ماه استخراج شده‌ است را درون فعالیت‌های فوق‌برنامه خودمان قرار دهیم و به آن به‌عنوان کار فرایندی سه‌ ساله دنبال کنیم.

لزوم تلفیق برنامه‌های فوق‌برنامه با برنامه‌های درسی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: بنا داریم براساس سیاست‌های معاونت پرورشی در جهت تلفیق برنامه‌های فوق‌برنامه قرآن، عترت و نماز با برنامه‌های درسی تلاش کنیم. باید بتوانیم از فرصت برنامه درسی استفاده کنیم و آن را با برنامه‌های پرورشی پیوند بزنیم و آن را به‌صورت تجمیع و یکپارچه ارائه دهیم و باری را از دوش مربیان برداریم و با معلمین و مربیان پرورشی هم‌افزایی کنیم.

تربیت ۲۰ هزار مؤذن دانش‌آموز

وی با بیان اینکه ایجاد باشگاه مؤذنان را در برنامه داریم اعلام کرد: بناست که طی دو سال آینده حداقل ۲۰ هزار مؤذن دانش‌آموز تربیت کنیم و از این ظرفیت در جای‌جای میهن اسلامی در هنگام اذان استفاده کنیم.

باقری با بیان اینکه مسابقات قرآن را مانند گذشته برگزار خواهیم کرد گفت: اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی اردیبهشت‌ماه در لرستان برگزار خواهد شد که با هدف شناسایی، معرفی و تجلیل از چهره‌های شاخص و اثرگذار در حوزه نماز دانش‌آموزان است تا از این طریق الگوهای نماز دانش‌آموزی معرفی شوند.

ثبت بیش‌ از ۲۵ هزار هیئت دانش‌آموزی

وی تصریح کرد: سال گذشته تغییر رویکرد هیئت‌های دانش‌آموزی و استفاده از این ظرفیت برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی اداره قرآن، عترت و نماز برنامه محوری ما در حوزه عترت بود اما چون این تغییر رویکرد برای اولین‌بار بود بیشتر در حوزه کمی موفق بوده‌ایم و بیش‌ از ۲۵ هزار هیئت دانش‌آموزی ثبت شد که در حال فعالیت هستند. در سال پیش رو به‌دنبال آموزش و ارتقای اعضای هیئت دانش‌آموزی هستیم تا بتوانیم  از این ظرفیت بیش‌ از گذشته در جهت پیشبرد اهداف حوزه قرآن، عترت و نماز استفاده کنیم.

دو هزار نیروی صف تا ستاد برای فعالیت در فضای مجازی

باقری درباره استفاده از ابزار روز برای ارتباط با دانش‌آموزان بیان کرد: به جرئت می‌توانم بگویم که اداره‌کل قرآن، عترت و نماز در این حوزه پیشتازتر از سایر اداره کل‌های وزارت آموزش‌ و پرورش است زیرا از زمان شروع همه‌گیری کرونا فعالیت در فضای مجازی را آغاز کردیم. حدود دو هزار نیروی صف تا ستاد در حوزه قرآن، عترت و نماز داریم که شامل همکاران ما در ادارات کل، استان‌ها، مدیران دارالقرآن‌ها و کارشناسان قرآنی و عترت نماز می‌شود. در جهت ارتقای سواد رسانه‌ای پایگاه‌های مختلفی را تشکیل دادیم و از ظرفیت دانش‌آموزان در این زمینه استفاده می‌کنیم و تولیدات دانش‌آموزان و معلمین را در فضای مجازی، شبکه اجتماعی شاد و سایر پیام‌رسان‌ها منتشر می‌کنیم.

وی در پایان افزود: همچنان مانند گذشته و با قدرت بیشتری ضمن اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای معلمان را در دستور کار داریم در حوزه هیئت‌های مذهبی هم کمیته‌ای برای موضوع سواد رسانه‌ای در جهت ارتقای این دانش برای همه دانش‌آموزان ایجاد می‌کنیم تا در این مقوله عقب نباشیم.


نوشته شده در   جمعه 24 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode