ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1389     |     کد : 8792

تاثير ملوان زبل بر گياهخواري کودکان!

محققان تايلندي در تحقيقات جديد و جالب توجه خود نشان داده اند کودکاني که معمولا سري کارتونهاي ملواني مشهور به "Popeye" ( در ايران ، ملوان زبل) را نگاه مي کنند دو برابر ديگر کودکان سبزيجات مي خورند...


 محققان تايلندي در تحقيقات جديد و جالب توجه خود نشان داده اند کودکاني که معمولا سري کارتونهاي ملواني مشهور به "Popeye" ( در ايران ، ملوان زبل) را نگاه مي کنند دو برابر ديگر کودکان سبزيجات مي خورند.
ملواني با چهره خنده دار و بازوهاي نامتناسب و بزرگ که هميشه اسفناج مي خورد، چيزي به يادتان نمي آورد؟ ظاهرا گروهي از دانشمندان اين ملوان کارتوني به نام Popeye را به خوبي به ياد داشته اند و مطالعاتي بر روي تاثير عادات غذايي او بر گياهخواري کودکان انجام داده اند.
نتايج تحقيقات آنها نشان مي دهد اين ملوان کارتوني از دهه 1930 تا کنون ميليونها کودک و نوجوان را به خوردن مواد غذايي گياهي به ويژه اسفناج تشويق کرده و از سويي ديگر به گونه اي بر بقاي صنعت توليد اين گياه در آمريکا تاثير گذاشته است.
متخصصان در دانشگاه "ماهيدال" بانکوک دريافته اند کودکاني که معمولا داستانهاي اين ملوان گياهخوار را نگاه مي کنند ميزان مصرف سبزيجات را در برنامه غذايي خود دو برابر مي کنند.
در واقع کودکان چهار تا پنج ساله قبل از نگاه کردن بخشهاي مختلف اين فيلم کارتوني دو بخش گياهي در غذاي خود دارند در حالي که پس از مشاهده کارتون اين ميزان به چهار بخش افزايش پيدا مي کند.
به گفته دانشمندان رفتارهاي اين ملوان گياهخوار بر روي افزايش ميزان مصرف ميوه کودکان تاثيري نداشته است و تنها ميزان مصرف سبزيجات را در آنها افزايش داده است.
بر اساس گزارش تلگراف، پاپاي (Popeye) که براي اولين بار در سال 1933 بر روي صفحه تلويزيونها نمايان شد به عنوان يکي از عوامل ناجي صنعت توليد اسفناج در دهه 1930 آمريکا به شمار مي رود. نتايج اين مطالعه در شماره جديد نشريه Nutrition & Dietetices منتشر شده است.

مهر


نوشته شده در   سه شنبه 19 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode