ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 فروردين 1394     |     کد : 87551

«ام ابیها» لقب بهترین مادر دنیا

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: صفت ام ابیها که از سوی پیامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) نسبت داده شده است به سبب کسب رتبه بهترین مادر از نگاه خداوند است.


استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: صفت ام ابیها که از سوی پیامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) نسبت داده شده است به سبب کسب رتبه بهترین مادر از نگاه خداوند است.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر گفت: اوصاف و کمالات انسانی مختص به مرد یا زن نیست و هر انسانی می تواند به همه کمالات انسانی برسد که بالاترین و والاترین قله‏های کمالات انسانی را می توان در حضرت زهرا(س) مشاهده کرد.

 

وی افزود: در تأیید این مطلب می توان به روایتی از امام علی(ع) درباره حضرت زهرا(س) اشاره کرد که ایشان را بهترین یار خود در مسیر بندگی خدا، معرفی فرمودند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان کرد: اوج کمال برای انسان رسیدن به مقام خلیفه‏اللهی است که به قطع می‏توان ایشان را جانشین خداوند بر روی زمین دانست که روایات بسیاری در بیان مقام ایشان از پیامبر اعظم(ص) نقل شده است.

 

وی مقام مادری را مقامی بسیار والا و دارای اهمیت در اسلام دانست و ابراز داشت: صفت ام ابیها که از سوی پیامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) نسبت داده شده است به سبب کسب رتبه بهترین مادر از نگاه خداوند است که به ایشان نسبت داده شده چرا که ایشان در مقام دختری پیامبر به قدری ابراز محبت و عشق به پدر بزرگوارشان داشتند که این صفت بدون تردید شایسته ایشان است.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی در بیان وظایف مادر اظهار داشت: حفظ و صیانت مادر از فرزندان، تربیت قرآنی و روحانی، و رشد و تربیت فرزندانی مستقل، با همت، تلاش‏گر و هدف دار از وظایف یک مادر خوب است و مادران جامعه ما باید بدانند تربیت جسمانی و سلامت بدنی فرزند کافی نیست بلکه باید فرزندی تربیت کنند که بتواند با روحیه قوی و اخلاقی اسلامی به درجات کمالی و انسانی برسند.

 

وی مادر را اولین و مهم‏ترین معلم اجتماع خواند و تصریح کرد: اگر جامعه‏ای بخواهد از روحیه بالا و اخلاق انسانی برخوردار باشد باید مادرانی کامل، عالم و صبور داشته باشد و اگر مادران جامعه به هر دلیلی از وظایف مادرانه سر باز بزنند جامعه نیز بدون تردید جامعه‏ای بیمار خواهد بود.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی با ابراز تأسف از هجوم بی‏وقفه فرهنگ غرب در بین جوانان تأکید کرد: دشمنان اسلام به خوبی درک کرده‏اند که برای از بین بردن فرهنگ غنی اسلامی باید فرهنگ هوس آلود خود را به جوامع اسلامی تزریق کنند که از جمله آنها ترویج بد حجابی در بین بانوان مسلمان است ولی متأسفانه ضرورت و اولویت مقابله با هجوم فرهنگی غرب در بین برخی مسؤولان داخلی درک نشده است.

 

وی در پایان با اشاره به شیوه تربیتی حضرت زهرا(س) گفت: تربیت ایشان عملی و کاربردی بود و چون خود ایشان متخلق به اخلاق اسلامی و الهی بودند فرزندان نیز با الگو گیری از مادر بزرگوار خود به اوج قله انسانیت که همان کسب مقام عصمت بود رسیدند.


نوشته شده در   جمعه 21 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode