ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 فروردين 1394     |     کد : 86939

10 هزار نفر از روستای تاریخی کندوان بازدید کردند

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی سفر آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا به حال بیش از 10 هزار و 500 نفر از روستای تاریخی کندوان بازدید کرده‌اند.


دبیر ستاد اجرایی هماهنگی سفر آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا به حال بیش از 10 هزار و 500 نفر از روستای تاریخی کندوان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، فرزین حق‌پرست اظهار داشت: شهرت جهانی روستای تاریخی کندوان باعث شده است که این منطقه و شهر اسکو به یکی از مقاصد برجسته گردشگری آذربایجان‌شرقی بدل شود و هر سال تعداد گردشگران نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این ایام هتل صخره‌ای کندوان به عنوان تنها هتل بوتیک ایران، پذیرای گردشگران نوروزی بوده و بیش از 90 درصد ظرفیت این هتل از 28 اسفند ماه سال گذشته تاکنون پر بوده است.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی سفر آذربایجان‌شرقی گفت: اصطلاح هتل بوتیک به هتل‌هایی گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند، این نوع هتل‌ها که معمولا کوچک‌تر از هتل‌های لوکس هستند و لوکس بودن هدف اصلی آنها نیست بلکه معماری خاص هتل، هدف اصلی بازدید و اقامت است، هتل صخره‌‌ای کندوان تنها هتل بوتیک در ایران است.

حق‌پرست از افزایش آمار مسافران به 73 هزار نفر خبر داد و گفت: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی سفر تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری بیش از 73 هزار نفر در هتل و سایر اماکن اقامتی استان اسکان یافته‌اند و این تعداد نسبت به زمان مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: کلیسای سنت استپانوس جلفا با 9 هزار و 817 نفر، رصدخانه مراغه با 8 هزار و 947 نفر و موزه آذربایجان با 7 هزار و 729 نفر بازدید به ترتیب از پر بازدیدترین ابنیه تاریخی استان بوده‌اند و روستای تاریخی کندوان پربازدیدترین روستای هدف در استان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که روستای تاریخی کندوان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است و به دلیل شرایط خاص معماری صخره‌ای در فهرست آثار ملی ثبت شده است


نوشته شده در   پنجشنبه 6 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode