ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 خرداد 1389     |     کد : 8108

اسم‌ها شخصيت انسان را مي سازند

پژوهشگران انگليسي و آمريکايي در تحقيقات خود نشان دادند که انتخاب اسم براي فرزندان بزرگترين چالش والدين است چرا که اسم ها شخصيت انسان ها را مي سازند...

پژوهشگران انگليسي و آمريکايي در تحقيقات خود نشان دادند که انتخاب اسم براي فرزندان بزرگترين چالش والدين است چرا که اسم ها شخصيت انسان ها را مي سازند.
به گزارش لايو ساينس ، محققان انگليسي با بررسي سه هزار خانواده دريافتند که يک پنجم والدين از اسمي که براي فرزندان خود انتخاب کرده اند پشيمان هستند.
همچنين در تحقيقات ديگري که محققان دانشگاه نورث وسترن در ايلينويز انجام دادند مشخص شد که انتخاب اسم بسيار مهمتر از آن چيزي است که تاکنون تصور مي شد و شايد به همين دليل است که کتاب هاي اسم نزد مردم از محبوبيت بالايي برخوردارند.
به گفته اين محققان ، علم نشان مي دهد که داشتن يک اسم زيبا و خوش آهنگ نه تنها احساس اطمينان فرد را افزايش مي دهد بلکه موجب مي شود ديگران به طور مثبت تري به وي نگاه کنند.
ديويد فيليو سرپرست اين تيم تحقيقاتي اظهار داشت: اينکه افراد چه کار مي کنند و به چه فکر مي کنند اهميت چنداني ندارد. در واقع مغز انسان به محض شنيدن اسمي که تلفظ مي شود پالسهايي را ارسال و دريافت کرده و با توجه به اسم فرد درباره وي قضاوت مي کند.
اين دانشمند توضيح داد:«روشي که ما را با آن صدا مي زنند يک نماد و يک آينه است. در واقع اسم همانند يک کارت ويزيت معرف و بيانگر شخصيت دروني ما است. آوا و معنايي که يک اسم دارد مستقيما بر روي رفتار و قضاوت ديگران نسبت به ما اثر مي گذارد. آهنگ و معناي اسم يک فرد حتي بر روي توليد هورمونهاي اکسيتوسين، دوپامين و اندورفين نيز اثر مي گذارد. مي توانيم بگويم نامي که ما را بدان مي خوانند بر روي توسعه ما تاثير مي گذارد».
وي افزود:«گذاشتن يک اسم تا حدودي دخترانه بر روي يک پسر مي تواند مشکلاتي جدي بر روي حس نا امني وي ايجاد کند. همچنين اسامي خيلي اصيل و يا کمياب مي تواند اشخاصي بسيار متفاوت را بار آورند».
اين محققان پس از تجزيه هزار و 700 ترکيب حرف و آوا دريافتند که گذاشتن اسامي دلپذير و دخترانه بر روي دختران موجب مي شود که آنها شخصيت زنانه تر و ظريف تري داشته باشند. اين درحالي است که اسامي پسرانه و غيرمعمولي که بر روي دختران گذاشته مي شود شخصيت اين دختران را خشن تر و جدي تر مي کند.
به گفته اين دانشمند ، دختران دبيرستاني که اسامي پسرانه اي چون اشلي يا شانون داشتند بيشتر به دروس رياضيات و فيزيک علاقه مندي نشان مي دادند درحالي که دختراني که داراي اسامي دخترانه اي چون اليزابت يا کايلا بودند بيشتر به دروس علوم انساني علاقه داشتند.
همچنين در تحقيقات ديگري که دانشمندان دانشگاه ايالت واين در ديترويت انجام دادند مشخص شد افرادي که اسم آنها با حرف A آغاز مي شود زندگي طولاني تري نسبت به افرادي که اسامي با حروف آغازين B، C يا D دارند.
در اين تحقيق که اسامي 10 هزار فرد از بين ورزشکاران، پزشکان و وکلايي که بين سالهاي 1875 تا 1930 زندگي مي کردند مورد بررسي قرار گرفت نشان داد افرادي که اسامي آنها اندرو، آنتوني و آلبرت بود به طور متوسط 9.5 سال ديرتر از همکاراني که اسامي آنها دايان، دنيل و ديويد بود زندگي کرده بودند.
متوسط طول عمر افراد با حرف D برابر با 69.2 سال و متوسط عمر افراد با حرف A برابر با 73.4 سال بود.
اين طبقه بندي همچنين از ديدگاه انتخاب شغل نيز جالب بود. به طوري که بيشتر افرادي که نام آنها «لارنس» با عبارت آغازين «لا» به معني قانون بود وکيل و کساني که اسمشان «دنيس» با عبارت آغازين «دن» مثل «دندان» بود دندانپزشک شده بودند.

مهر


نوشته شده در   دوشنبه 31 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode