ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 خرداد 1389     |     کد : 7909

غذای رژیمی

روغن زيتون: يك قاشق غذاخوري...

مواد لازم براي 2 نفر
روغن زيتون: يك قاشق غذاخوري
پياز خرد شده: يك‌دوم عدد
فلفل دلمه‌اي قرمز خلال شده: يك‌چهارم عدد
سير خرد شده: 2 حبه
كدو سبز ‍ خرد شده: يك‌سوم پيمانه
ذرت (كنسرو شده)‌: يك پيمانه
شير: 2 قاشق غذاخوري
تخم‌مرغ: 2 عدد
پودر زيره سبز: به مقدار دلخواه
نمك و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهيه:
 فر را از قبل روي 375 درجه فارنهايت تنظيم كنيد. درون ظرف فر كمي روغن ريخته و آن را درون فر بگذاريد تا داغ شود.
در يك تابه روغن بريزيد و روي حرارت ملايم بگذاريد. وقتي روغن داغ شد، پيازها را اضافه كنيد سپس حدود 2 دقيقه به هم بزنيد تا سرخ و رنگ آن طلايي شود. سپس فلفل دلمه‌اي قرمز كه از قبل خلال كرده بوديد را داخل تابه ريخته كمي نمك بزنيد و تفت دهيد. 5 دقيقه اين كار را ادامه دهيد تا فلفل‌ها نرم شود. در اين زمان سير و كدوسبز را نيز اضافه كنيد. نمك و فلفل آن را اندازه كنيد. سپس نيمي از ذرت‌ها را داخل تابه ريخته، به همراه بقيه سبزيجات كمي تفت دهيد. ادويه‌هاي دلخواه را به آن اضافه كنيد و از روي حرارت برداريد.
بقيه ذرت‌ها را درون يك مخلوط‌كن بريزيد و تخم‌مرغ‌ها را درون آن بشكنيد. شير و كمي نمك نيز درون مواد ريخته و چند دقيقه با هم مخلوط كنيد تا مواد به صورت يكنواخت در بيايد. حالا اين مواد را داخل ظرف سبزيجات ريخته و به هم بزنيد. پودر زيره سبز را اضافه كرده و ادويه غذا را اندازه كنيد. حالا مواد را درون ظرف فر كه به روغن آغشته است بريزيد. 40 ـ 35 دقيقه منتظر بمانيد تا غذاي شما آماده شود. وقتي روي آن طلايي شد در ظرف دلخواه ريخته و سرو كنيد.
هر پيمانه از ذرت كه حدودا 166 گرم است حاوي 606 كالري است. در همين يك پيمانه ذرت 8 گرم چربي، 123 گرم كربوهيدرات و 16‌گرم پروتئين وجود دارد. از فوايد ذرت اين است كه چربي اشباع اندكي دارد و كلسترول و نمك آن كم است. فيبر زيادي كه در ذرت وجود دارد مانع افزايش سطح كلسترول شده و خطر سرطان روده را كاهش مي‌دهد. از آنجايي كه ذرت حاوي فولات است به ساخت سلول‌هاي جديد خصوصا قبل و در طي حاملگي كمك مي‌كند. تيامين موجود در ذرت در متابوليسم كربوهيدرات‌ها نقش دارد و مصرف منظم ذرت با حفظ سلامت قلب مرتبط است. ماده‌اي به نام بتا ـ كريپتوزانتين در ذرت وجود دارد كه به حفظ سلامت ريه‌ها كمك كرده و از سرطان ريه جلوگيري مي‌كند. مصرف ذرت به مقدار متعادل و منظم به همه توصيه مي‌شود.
در ضمن روغن زيتون كه يكي از مواد تشكيل‌دهنده غذاي امروز است بهترين روغن گياهي است كه مانع از افزايش كلسترول و تشكيل لخته خوني شده و براي بيماران قلبي انتخاب خوبي مي‌باشد. علاوه بر آن روغن زيتون اثر ملين داشته و به سلامت دستگاه گوارش كمك مي‌كند. اخيرا پژوهشگران دريافته‌اند كه اسيداولئيك روغن زيتون مي‌تواند در كاهش سرطان سينه در زنان نقش داشته باشد. خوردن 2 قاشق چايخوري روغن زيتون در روز بخصوص به بيماران قلبي توصيه مي‌شود. همچنين افرادي كه از كلسترول بالا رنج مي‌برند مي‌توانند اين روغن را جايگزين روغن‌هاي معمولي نمايند.


نوشته شده در   دوشنبه 17 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode