ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389     |     کد : 7266

آواز سپیده دم

آواز سپیده دم،داستان داوان، دختر روستایی تایلندی است که با شرکت در یک آزمون ویژه،فرصتی برای ادامه ی تحصیل دردبیرستان شهر به دست آورده است...

معرفی کتاب: آواز سپیده دم 
آواز سپیده دم،داستان داوان، دختر روستایی تایلندی است که با شرکت در یک آزمون ویژه،فرصتی برای ادامه ی تحصیل دردبیرستان شهر به دست آورده است.اما برادرش که در این آزمون شرکت کرده و رتبه ی دوم را پس از او کسب کرده و همچنین پدرش با او مخالفت می کنند.داوان با عزمی راسخ در برابر این موانع می ایستد و ثابت می کند که او هم موجودی ارزشمند است و حق دارد از این بورس استفاده کند.این داستان گوشه ای از مشکلات و بی عدالتی های موجود در نواحی جنوب شرقی آسیا را به خواننده نشان می دهد.
نویسنده ی این کتاب مین فونگ هو،سنگاپوری الاصل است اما در تایلند بزرگ شده است.کتابهای دیگرش عبارتند از:برنج بی باران ، تیله ی سفالی و درختان افرا در مه.این کتاب برنده ی جایزه ی شورای کتاب های میان نژادی کودکان و نوجوانان نیویورک شده است.مترجم ترجمه ی این اثر را به نوجوانان عزیز و توانای ایران تقدیم کرده و نوشته است:بیایید دگرگونی را از ژرفای باورهایمان آغاز کنیم تا شکوفا شود و جهان پیرامونمان را فراگیرد.
کتاب اینگونه آغاز می شود:
سال ها پیش در دشت های گسترده در برابر پنجره خانه مان دختر لاغر و نحیفی بود با یک بلوز صورتی کم رنگ که سپیده دم هر روز گاومیش ها را به چرا می برد این کتاب از آن اوست.
در صفحه ی 31 کتاب می خوانیم:صدای همهمه ی پرشور دانش آموزان در کلاس پیچید:بورس تحصیلی!بالاخره از بورس تحصیلی صحبت به میان آمده بود!داوان دزدکی به برادرش نگاهی انداخت اما او از شدت هیجان تمام بدنش منقبض بود و لحظه ای از معلم چشم برنمی داشت.معلم با حالتی جدی به صحبتش ادامه داد :- گرفتن بورس تحصیلی فقط برنده شدن در یک مسابقه نیست.دانش آموزی که برنده میشه مسئولیت سنگینی بر دوش خواهدداشت.این دانش آموز در هنگام ادامه ی تحصیلش باید چه چیزهایی را در نظر داشته باشه؟
کوای با تردید دستش را بالا برد و گفت:باید چیزهایی رو یاد بگیره که برای مردمش مفیده و بعد از پایان تحصیلش برگرده و به مردم دهکده ش کمک کنه.
معلم پرسید:-اما اون دانش آموز چه طور می تونه بفهمه چه چیزی مفیده و چه چیزی مفید نیست؟اول از همه باید فکرکردنو یاد بگیره تا بتونه مشکلات جامعه شو تشخیص بده تا بتونه قوانینی رو که این بی عدالتی هارو به وجود آوردن درک و تجزیه و تحلیل کنه و...
منبع:آواز سپیده دم نویسنده:مین فونگ هو،مترجم:ویدا اسلامیه،چاپ اول 1381 ،ناشر:کتابسرای تندیس 


نوشته شده در   چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode