ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 اسفند 1392     |     کد : 68696

قرآن حضرت مسیح(ع) را مصلوب شده نمی داند

یک کارشناس دینی گفت: مسیحیان معتقدند که حضرت به صلیب کشیده شده ،بر روی صلیب کشته شده به قبر گذاشته شده است و پس از سه روز نیز از قبر بیرون آمده است ...

یک کارشناس دینی گفت: مسیحیان معتقدند که حضرت به صلیب کشیده شده ،بر روی صلیب کشته شده به قبر گذاشته شده است و پس از سه روز نیز از قبر بیرون آمده است خلاف اعتقاد مسیحیان قرآن معتقد است که حضرت مسیح(ع) به صلیب کشیده نشده بلکه به معراج رفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما که شب گذشته به روی آنتن رفت، به بحث مصلوب شدن حضرت مسیح(ع) پرداخت گفت: آن چیزی که در برنامه‌ای مانند شب آسمانی مطرح می شود در حقیقت در راستای رفع شبهات است زیرا رفع شبهات باعث رفع اختلافات نیز خواهد شد، ما آن چیزی را مطرح می کنیم که دشمنان حقیقت آن را وارونه بیان می کنند.
 
وی ادامه داد: چنین برنامه ها و گفتگوهایی در راستای گفتگوی بی ستیزی است که خود پیامبر(ص) نیز در زمان خود انجام می داده‌ اند زیرا مستشرقین مسیحی دائما در طول قرن‌ها مطالبی را علیه قرآن مطرح می کردند که اولین پاسخ به این مطالب را هم خود قرآن بیان کرده است.
 
طباطبایی تأکید کرد: در قرآن کریم در سوره نساء آیه 157 بر این موضوع تأکید شده است که حضرت مسیح به صلیب کشیده نشده و خداوند او را به معراج برده است و در این موضوع ما با مسیحیان اختلاف نظر داریم زیرا مسیحیان معتقدند حضرت عیسی ابتدا به صلیب کشیده شده و بعد بر روی صلیب کشته شده و پس از ان داخل قبر، قرارشان داده‌اند و بعد از 3 روز هم از قبر برخاسته و سپس نزد خدا رفته اند.
 
وی تصریح کرد: واقعیت این است که در آن چه که در کتاب مقدس و در انجیل ‌ها و در گزارشات مختلف آمده است نوعی اضطراب وجود دارد به طوری که کتاب مقدس نیز نمی تواند برای ما به صراحت این مطلب را عرضه کند که حضرت مسیح(ع)  مصلوب شده است.
 
این کارشناس دینی افزود: واقعه به قدری مبهم است که نمی توانیم با صراحت بگوییم آیا مصلوبی اتفاق نیفتاده است و یا اگر اتفاق افتاده است آن فرد حضرت مسیح نبوده و یا آن که حضرت مسیح به صلیب کشیده شده اما کشته نشده است در هر حال اعتماد ما به قرآن است و نه به تاریخ و در قرآن هم که ماصلبوا ذکر شده است.
 
کارشناس برنامه شب آسمانی گفت: بسیاری از موارد از جمله به وقع پیوستن زلزله و به تبع آن امکان مشتبه شدن این که چه کسی به صلیب کشیده شده، تعجب حاکم زمان پیلاطس از مرگ حضرت مسیح که در مدت زمان کوتاهی بعد از به صلیب کشیدن خبر کشته شدنش را به او دادند همه دلیل بر این است که حضرت مسیح بر فراز صلیب کشته نشده است.
 
وی اضافه کرد: مسلما اگر قرار باشد مردی پیرمرد و سن داربر روی صلیب کشته شود حداقل یک زمانی طول خواهد کشید چه برسد به این که حضرت مسیح در آن زمان جوانی 33 ساله بودند بنابراین پیلاطس هم که در زمان خود حضرت مسیح حاضر بود از شنیدن کشته شدن حضرت تعجب کرده و باور نمی کند وای به حال ما که 2000 سال پس از حضرت(ع) زندگی می کنیم.
 
طباطبایی اظهارداشت: حتی در انجیل آمده که حضرت مسیح زمانی که  نزد حواریون می روند آن ها می ترسند به طوری که حضرت مسیح به ایشان می فرماید چرا مضطرب شده اید و برای چه در دل‌های شما شبهات روی می دهد، دست ها و پای هایم را ملاحظه کنید که من خود هستم و دست بر من گذارده ببینید زیرا که روح گوشت و استخوان ندارد.
 
وی تأکید کرد: این مسائل نشان می دهد که حضرت می خواسته تا زنده بودن خود را اثبات کند به طوری که برای این اثبات نیز در برابر حواریون غذا می خورد بنابراین تمام این قراین متعدد نشان دهنده این است که حضرت مسیح کشته نشده است.
 
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: جریان تبشیری برای اعتقادات خود از هیچ کاری فروگذاری نکرده و بنابراین با این اعتقاد که هدف وسیله را توجیه می کند تصویرهای متفاوتی را از چهره حضرت مسیح(ع) در جوامع گوناگون ارائه می دهد به طوری که حتی حضرت مسیح را به شکلی آفریقایی و کره ای به تصویر کشیده اند در صورتی که مسیحیان سنتی اصلا این موضوع را قبول نداشته و نمی پذیرند.


نوشته شده در   يکشنبه 18 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode