ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 آذر 1388     |     کد : 5733

14ذیحجه سالروز اهداء فدک به حضرت زهرا (س) توسط پیامبر اکرم (ص)

14ذیحجه سالروز اهداء فدک به حضرت زهرا (س) توسط پیامبر اکرم (ص) ...

14ذیحجه سالروز اهداء فدک به حضرت زهرا (س) توسط پیامبر اکرم (ص)

سند فدک
بخشی از اقدامات به عمل آمده جهت تثبیت مالکیت فدک برای حضرت زهرا (علیها السلام) به قرار زیر است: 1- نزول آیه قرآن برای به تملیک درآوردن فدک برای فاطمه (علیها السلام) 2- تنظیم سند برای فدک 3- حضور شاهد برای اهداء سند به حضرت زهرا (علیها السلام) 4-اهداء فدک در حضور جمعی از مردم 5-به تصرف درآوردن فدک در زمان حیات پیامبر(صلی الله و علیه و آله و سلم)

بخشی از اقدامات به عمل آمده جهت تثبیت مالکیت فدک برای حضرت زهرا (علیها السلام) به قرار زیر است:
1- نزول آیه قرآن برای به تملیک درآوردن فدک برای فاطمه (علیها السلام)
2- تنظیم سند برای فدک
3- حضور شاهد برای اهداء سند به حضرت زهرا (علیها السلام)
4-اهداء فدک در حضور جمعی از مردم
5-به تصرف درآوردن فدک در زمان حیات پیامبر(صلی الله و علیه و آله و سلم)
طبق شواهد تاریخی پس از نزول آیات قرآن به دستور خدا با توجه به یک قانون الهی و پشتوانه قرآنی با توجه به همه جنبه‌های عرفی و قانونی دیگر از جمله تنظیم سند و مکتوب نمودن با حضور شاهد به حضرت زهرا (علیها السلام) واگذار شد اما با این حال منافقین با کمال جرأت فدک را غصب نمودند.
وقتی آیه وآت ذاالقربی حقه نازل شد، جبرئیل به سوی خدا عرض کرد:[ یا رسول الله (صلی الله و علیه و آله و سلم) فدک را به فاطمه (علیها السلام) ببخش.] پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) نزول آیه و امر الهی را به فاطمه زهرا (علیها السلام) ابلاغ نمود و ادامه داد: « دخترم فدک مال توست، در آن تصرف نما گرچه می‌دانم پس از من آن را غصب می‌کنند و از دست تو می‌گیرند.»
فیمنعوک ایاه من بعدی حضرت فاطمه (علیها السلام) فرمود:[ ای رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) تا زنده‌ای من هرگز در باغات فدک تصرفی نخواهم کرد تو بر من سزاوارتری و اموال من مال توست، اما برای اثبات حق من در فدک، مدرک و سند آن را محکم و استوار فرما.]
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) مردم را در منزل خویش جمع کرد، حکم الهی را بر همگان ارائه نمود.
امام باقر (علیه السلام) نقل فرمود:
«رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) پس از نزول آیه ذی القربی فاطمه زهرا (علیها السلام) را طلبید و سند فدک را به اسم آن حضرت نوشت. پس از غصب فدک حضرت فاطمه (علیها السلام) آن را به ابابکر نشان داد و فرمود: [ این نامه و سندی است که رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) برای من و فرزندم (برای مالکیت فدک) نوشته است.] (1)

سند فدک را آتش زدند
محو نمودن آثار و شواهد حقانیت ادعاهای فاطمه زهرا (علیها السلام) در مورد مالکیت فدک و آتش زدن آن همچون مانع شدن از نگارش حکم خدائی ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام)، یکی از بدترین و زشت‌ترین حیله‌ها و اعمال منافقین صدر اسلام بود. همان کسی که در آخرین لحظات رحلت نبی اعظم اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم)، هنگامی که حضرت، احساس خطر نسبت به غصب خلافت مولی امیرالمومنین (علیه السلام) نمودند مانع از کتابت حضرت شد و نگذاشت حضرت دستور خدا را بر کاغذ مکتوب و مستند سازند تا از خطر تأویل و توجیه دور باشد و حکم و صریح و سند رسمی بر آن باشد. همان کس، سند فدک را در کوچه‌های مدینه از فاطمه زهرا (علیها السلام) ربود و نابود نمود تا سند و مدرکی در دست فاطمه (علیها السلام) از نظر قانونی نباشد.
البته امحاء اسناد و ربودن و آتش زدن پرونده‌ها معمولاً در طول تاریخ یکی از روشهای منافقین بوده است. چه اگر موفق به این کار نشوند باب توجیه و تأویل و تحریف معنوی و یا بدعت گذاری را می‌گشایند و این همه در زمان فاطمه زهرا (علیها السلام) در مورد خاندان حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم) عملی شد و منافقین را به پیروزی ظاهری رسانید.
[ امتی که عهد و پیمان خدا و پیامبرش را در ولایت و رهبری شکستند و نادیده گرفتند حق ندارند بر پیکر من نماز بگزارند. آنها که نسبت به حق ما ظلم روا داشتند و ارث مرا غاصبانه تصرف کردند و سند مالکیت فدک را از دست من ربودند و به آتش کشیدند.
آنها که گواهان و شاهدان مرا تکذیب نمودند. سوگند بخدا که گواهان من حضرت جبرئیل و میکائیل و امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و ام‌ایمن بودند.] (2)

(1) نهج الحیاه / ح 145
(2) نهج الحیاه / ح 178

منبع: مکتب الثقلین 


نوشته شده در   چهارشنبه 11 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode