ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 دي 1391     |     کد : 47775

عيسی(ع)؛ بزرگترين مؤيد و مبشر خاتم انبيا(ص) و ياور خاتم اوصيا(عج)

عيسی(ع) بزرگترين مؤيد و مبشر ظهور پيامبر اكرم(ص) و همراه ولی عصر(عج) در آخرالزمان‌اند؛ موضوع رجعت و نزول ايشان در آخرالزمان و همزمان با ظهور امام زمان(عج) جنبه‌ای مهم در ترسيم چهره و جايگاه ايشان است.



عيسی(ع) بزرگترين مؤيد و مبشر ظهور پيامبر اكرم(ص) و همراه ولی عصر(عج) در آخرالزمان‌اند؛ موضوع رجعت و نزول ايشان در آخرالزمان و همزمان با ظهور امام زمان(عج) جنبه‌ای مهم در ترسيم چهره و جايگاه ايشان است.

آيت‌الله سيدمحمد قائم‌مقامی، قرآن‌پژوه، نويسنده و مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با اشاره به تحول عظيم الهی صورت پذيرفته و رويكرد مجدد انسان به خداوند و دين، در زمان ما و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: آنچه اكنون ضروری است، اين است كه با بازنگريستن به انبياء(ع)، آنان آن‌گونه كه بوده‌اند، ديده شوند و نه آن‌گونه كه توسط نيروها و قدرت‌ها و جريانات تاريخی معرفی شده و می‌شوند.

آيت‌الله قائم‌مقامی با بيان اينكه انبياء(ع) در مجموع به دو صورت ادامه وجود داشته‌اند، عنوان كرد: ادامه واقعی وجود انبياء(ع) در جانشينان آنان بوده است و از همين منظر است كه هر پيامبری، مؤيد و مصدق پيامبر قبل و بعد از خود بوده است، اما نحوه دوم نام برده شدن از انبياء(ع) نه در سيمای حقيقی آنان، بلكه براساس چيزی بوده است كه قدرت‌ها و طاغوت‌ها و شاهان و امپراطوران از انبياء(ع) می‌ساخته‌اند.

وی افزود: در همين راستا ما معتقديم كه حضرت عيسی(ع)، به عنوان بزرگترين پيامبر قبل از پيامبر اكرم(ص)، در سيمای واقعی و حقيقی خود، بزرگترين تأييد و بشارت را برای ظهور پيامبر اكرم(ص) دارند، به گونه‌ای كه اساساً مأموريت اصلی خود را زمينه‌سازی تشريف‌فرمايی پيامبر خاتم(ص) می‌دانند و حتی نام كتاب ايشان يعنی «انجيل» به معنای مژده و بشارت است و گفته شده كه مراد از مژده، مژده ظهور پيغمبر خاتم(ص) است كه اصلی‌ترين مفاد تعاليم حضرت مسيح(ع) بوده است.



در زمان حاضر و بعد از وقوع انقلاب اسلامی، رويكرد انسان به دين بايد از اين طريق تحقق تام خود را پيدا كند، كه انسان‌‌ها نه به‌واسطه اديانی كه تا به حال با آن‌ها آشنا بوده‌اند، بلكه از طريق شناخت چهره حقيقی انبياء الهی به دين خالص دست يابند


آيت‌الله قائم‌مقامی با اشاره به سيمای ساخته و پرداخته برای حضرت عيسی(ع)، توسط جريانات متمايل به دنيا و قدرت دنيوی، بيان كرد: در اين تصوير، اساساً و پيشاپيش مسئله به گونه‌ای طرح می‌شود كه سخنی از پيامبری بعد از ايشان نيز گفت نشود؛ كأنّه كه ايشان خود آخرين پيامبر است و نه فقط پيامبر، بلكه به نوعی خداست كه العياذ بالله ظاهر شده است. اين غلوی كه متأسفانه در مورد حضرت مسيح(ع) توسط جريان مسيحيت، در برابر تكسير بسيار شديد جريان يهود انجام شد. هر چند ما معتقديم كه هر دو جريان تكسير و غلو ريشه در يهود دارد و جريان غلوی كه به صورت مسيحيت ظاهر شده از يهود نشئت می‌گيرد.

دنيای مسيحيت، حضرت عيسی(ع) را آن گونه كه هست بشناسد/ دست‌يابی به دين خالص با شناخت چهره حقيقی انبياء

اين مدرس حوزه و دانشگاه با تأكيد بر ضرورت شناخت انبياء(ع)، آن‌گونه كه بوده‌اند، گفت: در زمان حاضر و بعد از وقوع انقلاب اسلامی، رويكرد انسان به دين بايد از اين طريق تحقق تام خود را پيدا كند كه انسان‌‌ها نه به ‌واسطه اديانی كه تا به حال با آن‌ها آشنا بوده‌اند، بلكه از طريق شناخت چهره حقيقی انبياء الهی به دين خالص دست يابند.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه يادمان ميلاد حضرت مسيح(ع)، عنوان كرد: واقعاً جا دارد كه جهان، به خصوص دنيای مسيحيت كه به حضرت مسيح(ع) ارادت دارد، تلاش كند كه ايشان را آن‌گونه كه هست بشناسد، نه آن‌گونه كه ايشان تاكنون توسط قدرت‌ها، به عنوان پسر خدا يا كسی كه به صليب كشيده شده، معرفی شده است.

آيت‌الله قائم‌مقامی با بيان اينكه مسيح واقعی كسی است كه ما او را پيامبری اولوالعزم می‌دانيم، افزود: از نظر ما حضرت عيسی(ع) روح‌الله، كلمة‌الله و رسول‌الله و از همه مهمتر، زمينه‌ساز و مبشر حضرت پيامبر ختمی مرتبت(ص) است، بدين معنا كه ايشان تشريف آورده‌اند تا عالم را برای آمدن حضرت محمد مصطفی(ص) آماده كنند.

اين محقق و پژوهشگر دينی با اشاره به اين مضمون در انجيل بارنابا، گفت: در متن انجيل اصيلی كه الان با عنوان انجيل بارنابا باقی مانده و به ميزان زيادی به قرآن كريم و اسلام نزديك است، اين مطلب به اين مضمون آمده است كه از حضرت عيسی(ع) سؤال می‌شود كه شما كه هستيد و آيا شما همان خاتميد؟ و ايشان پاسخ می‌دهد كه من خاتم‌الانبياء نيستم، بلكه آمده‌ام كه فرياد كنم و جهان را آماده تشريف‌فرمايی خاتم كنم.

همراهی حضرت عيسی(ع) با ولی عصر(عج) در آخرالزمان؛ جنبه‌ای مهم در ترسيم چهره و جايگاه ايشان

آيت‌الله قائم‌مقامی با اشاره به جنبه بسيار مهم ديگری از وجود حضرت عيسی(ع)، گفت: موضوع رجعت و نزول ايشان در آخرالزمان و همزمان با ظهور امام زمان(عج)، كه از مسلمات عقايد ماست، ديگر جنبه مهم در ترسيم چهره و جايگاه حضرت عيسی(ع) است كه براساس آن، در هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج)، حضرت عيسی مسيح(ع) نيز از آسمان پايين می‌آيند و به امام زمان(عج) ملحق می‌شوند و به عنوان نماينده ايشان در جهان غرب، نقش بسيار عظيمی را ايفا می‌كنند.

وی در پايان ضمن تبريك اين تولد بر همه اهل توحيد، اظهار اميدواری كرد كه جهان بشری و علی‌الخصوص جهان مسيحيت، توفيق يافته و سيمای اصلی عيسی مسيح(ع) را به عنوان يك پيامبر و يك مبشر، و نه پسر مصلوب خدا، بشناسد.


نوشته شده در   دوشنبه 4 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode