ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 آبان 1391     |     کد : 45855

زندگی امام حسن(ع) برای نوجوانان روايت می‌شود

داستان زندگی «امام حسن(ع)» به قلم حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمدحسين فكور برای گروه سنی نوجوان تا پايان سال جاری منتشر می‌شود.

 داستان زندگی «امام حسن(ع)» به قلم حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمدحسين فكور برای گروه سنی نوجوان تا پايان سال جاری منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسين فكور، نويسنده كودك و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: زندگی «امام حسن(ع)» از جمله آثاری است كه در دست تأليف دارم و نگارش آن تا پايان پاييز سال جاری به اتمام خواهد رسيد.

وی به موضوع و ويژگی‌های اين اثر اشاره و عنوان كرد: در اين اثر زندگی امام حسن مجتبی(ع) از كودكی تا شهادت به زبان ساده اما ادبی برای گروه سنی نوجوان در قالب رمان بيان شده است. هدف از نگارش اين اثر آشنايی نوجوانان با زندگی و سيره امام(ع) و بخشی از تاريخ اسلام است.

اين نويسنده كودك و نوجوان در ادامه يادآور شد: اين رمان كه هنوز عنوان خاصی برای آن انتخاب نشده است، تا پايان سال جاری به چاپ خواهد رسيد. مطالب مندرج در اين رمان در قالب 15 فصل مجزا طرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

فكور به منابع مورد استفاده در نگارش اين رمان اشاره كرد و افزود: تمامی منابع نوشته شده در زمينه زندگی امام حسن(ع) را به منظور بيان زندگی اين امام همام(ع) بر پايه واقعيت‌های تاريخی مطالعه كرده‌ام. بحارالانوار، كتب حديثی، مكتوبات تاريخ اسلام و تعدادی از منابع نويسندگان معاصر مانند «زندگانی امام حسن(ع)» به قلم حجت‌الاسلام و‌المسلمين رسولی‌محلاتی از جمله اين آثار است.

وی بر به كار‌گيری جذابيت و استفاده از شيوه‌های نوين داستان‌نويسی در نگارش داستان‌های دينی و آئينی تأكيد كرد و گفت: نبود نگاه‌های جديد در اين نوع داستا‌ن‌نويسی سبب شده است تا آثار با كيفيت كمتری از نظر ساختاری منتشر شوند. علاوه بر اين، آشنا نبودن برخی از نويسندگان با منابع اصلی و مستند و يا كم‌اطلاعی آنها در اين حوزه سبب شده تا برخی از مسائل غيرضروری و ناصحيح وارد اين داستان‌ها شود.


نوشته شده در   دوشنبه 22 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode