ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 دي 1390     |     کد : 30776

گوهر معرفت

نشريه مطالعاتی جهادگران دانشگاهی ويژه نوجوانان از سوی سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور وابسته به اين نهاد انقلابی منتشر شد.

«گوهر معرفت» ويژه نوجوان منتشر شد 
«گوهر معرفت»؛ نشريه مطالعاتی جهادگران دانشگاهی ويژه نوجوانان از سوی سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور وابسته به اين نهاد انقلابی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) نشريه مطالعاتی جهادگران دانشگاهی و خانواده «گوهر معرفت» در سه مجلد ويژه نوجوانان، جوانان و خانواده از سوی سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور وابسته به جهاد دانشگاهی منتشر شد.

بخش نخست «گوهر معرفت» ويژه نوجوانان با نام «يك جرعه نور» اختصاص به تفسيری ساده از «سوره مباركه ناس» همراه با متن سوره و ترجمه آن به فارسی و با استفاده از تفاسير مشهور متناسب با سطح درك نوجوانان دارد.

در قسمت ديگری از اين بخش با نام «قصه‌‌ها و پندها» با استفاده از آيات «سوره مباركه هود» داستان قوم نوح(ع)، عذابی كه خداوند بر آنها نازل كرد و سوار شدن نوح(ع) و پيروانش بر كشتی روايت شده است.

بخش موسوم به «آستان ارادت» اين نشريه شامل دو قسمت است كه در قسمت نخست با نام «همراه با ائمه» داستان نامگذاری امام‌حسين(ع) از جانب رسول اكرم(ص) از زبان اسماء بنت عميس نقل شده است و در قسمت كوتاهی به نام «شيعه چه می‌گويد؟» موضوع خداشناسی از ديدگاه تشيع برای نوجوانان بازگو شده است.

بخش سوم اين نشريه «بهشت اميد» نام دارد كه اين بخش نيز شامل دو قسمت است و در بخش نخست نوجوانان با زندگينامه امام زمان(ع) آشنا می‌شوند و در قسمت ديگر داستان نواب اربعه و شيعيان خاصی كه توانسته‌اند مهدی موعود(عج) را در زمان غيبت ببينند روايت شده است.

بخش پايانی اين نشريه اختصاص به احكام دارد كه در آن اسرار اوقات نماز به نوجوانان در قالب داستانی از زمان پيامبر اكرم(ص) ارائه می‌شود.

منابع و مآخذی كه در تهيه و تدوين اين نشريه مورد استفاده قرار گرفته است شامل «آشنايی با اسلام برای نوجوانان» نوشته حجت‌الاسلام محسن قرائتی، «تفسير نمونه» آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی، «قصه‌های دلنشين» نوشته كاظم سعيدپور و پايگاه راديو ايران و همچنين پايگاه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران بوده است.

در انتهای اين نشريه نيز 8 سؤال از محتوای نشريه برای نوجوانان مطرح شده است كه آنها می‌توانند با عدد گزينه درست از طريق پيامك به شماره 100000114 تا پايان دی در آن شركت كنند.

يادآور می‌شود؛ هر يك از نشريه‌های مطالعاتی ويژه جهادگران دانشگاهی و خانواده «گوهر معرفت» به مديرمسئولی حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيدمهدی تقوی و در 2000 نسخه منتشر شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode