ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 آذر 1390     |     کد : 29817

امام جمعه تبریز: تخریب دیگران به خاطر پیروزی جایز نیست

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کاندیداها از تخریب کاندیداهای دیگر به خاطر پیروزی پرهیز کنند، گفت: کاندیدهاها برای رای آوردن به وعده‌های دروغین متوسل نشوند.

امام جمعه تبریز: تخریب دیگران به خاطر پیروزی جایز نیست/ کاندیداها وعده‌های دروغین ندهند 
امام جمعه تبریز با بیان اینکه کاندیداها از تخریب کاندیداهای دیگر به خاطر پیروزی پرهیز کنند، گفت: کاندیدهاها برای رای آوردن به وعده‌های دروغین متوسل نشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: سخن‌چینی، غیبت و تخریب دیگران در آستانه انتخابات به هیچ وجه جایز نیست.
وی افزود: کاندیداها همچنین برای پیروزی از دادن وعده‌های غیرممکن جداً خودداری کنند که به هیچ وجه این امر جایز نیست.
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه اسلام غیبت را این همه مزمت کرده است، گفت: غیبت موجب متزلزل شدن وحدت جامعه اسلامی می‌شود.
آیت‌الله شبستری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستار حفظ وحدت در جامعه اسلامی شد و تصریح کرد: وحدت جامعه اسلامی در همه حال رمز پیروزی مسلمانان است.
وی همچنین بر حفظ و رعایت اخلاق در جریان تبلیغات نامزدهای انتخابات تاکید کرد و افزود: امیدواریم نامزدهای انتخابات و هواداران در جریان انتخابات اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

* ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و تاکید کرد: این شهید بزرگوار علاوه بر مبارزات گسترده در زمان رژیم شاه و تحمل زندان و حبس در دروان انقلاب، منشا خدمات فراوانی بود.
وی گفت: شهید مفتح در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های زیادی کرد و علاوه بر ایشان بزرگانی چون شهید مطهری نیز در نزدیک ساختن این دو مرکز علمی تلاش‌های فراوانی کردند.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: در شرایطی که رژیم ستمشاهی خصومت و بدبینی بین حوزه و دانشگاه ایجاد کرده بود، شهید مفتح، بهشتی، مطهری و باهنر وارد محیط دانشگاهی شدند و اهداف و آرمان‌های این دو قشر را‌ به هم نزدیک‌ و توطئه‌های شوم رژیم پهلوی را خنثی کردند.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، تاکید کرد: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.
آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: ما در همین جا از روحانیون و دانشگاهیان می‌خواهیم که با همفکری و انس بیشتر با هم، وحدت را حفظ کنند.
خطیب جمعه تبریز همچنین ‌گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب از راه هجمه فرهنگی و جنگ نرم وارد شده‌اند و مقابله با جنگ نرم وظیفه فرهیختگان و نخبگان جامعه اعم از دانشگاه و حوزه است.
وی افزود: در شرایط فعلی که بیداری اسلامی کشورهای اسلامی را فرا گرفته الگو و اسوه قرار گرفتن حوزه و دانشگاه بیش از پیش هر زمان احساس می‌شود.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همراهی و هماهنگی میان حوزه و دانشگاه باعث از میان برداشتن مشکلات جامعه و ارائه راه‌حل‌های عملی خواهد شد.

*آمریکا از ایران عذرخواهی رسمی باید بکند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به موفقیت اخیر ایران در عرصه جنگ الکترونیک با آمریکا آن را یک پیشرفت و افتخار بزرگ دانست و ادامه داد: موفقیت ایران در به غنیمت گرفتن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا موجب بهت و حیرت جهانیان شده است.
وی با اشاره به درخواست اوباما در خصوص هواپیمای جاسوسی مبنی بر گردان این هواپیما به آمریکا آن را نشانه پرروی آنها دانست و گفت: این درخواست آبروی آنها را در دنیا برد.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: درخواست دولت آمریکا از جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن هواپیمای جاسوسی این کشور موسوم به آر کیو 170 از سر پررویی و بیانگر خوی استکباری این کشور است.
وی تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا باید به خاطر جاسوسی و تجاوز به حریم هوایی کشور از ایران عذرخواهی رسمی کند.

*فروپاشی ایالات متحده آمریکا در آینده نزدیک قطعی است
آیت‌الله شبستری با اشاره به شکست‌های پی در پی آمریکا در سال‌های اخیر گفت: به خواست پروردگار با منفور شدن دولت آمریکا بیش از پیش در میان ملت‌های دنیا، جنبش وال‌آستریت، سقوط دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا در منطقه، خروج ذلت بار آمریکا از عراق، شکست توطئه استکبار جهانی در انتخابات 88 و .. همه و همه قرائن و شواهد نشانگر این حقیقت است مطمئنا نابودی و فروپاشی ایالات آمریکا همانند شوروی و بدتر از آن در آینده نزدیک قطعی است.

*خروج ذلت‌بار آمریکا از عراق
وی همچنین با اشاره به خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق گفت: این خروج چیزی نبود که آمریکا به آن تمایل داشته باشد، بلکه واشنگتن مجبور شد که به این ذلت و خواری تن دهد.
آیت‌‌الله شبستری گفت: حضور نیروهای آمریکایی در عراق هیچ فایده‌ای نداشت بلکه موجب ناامنی و کشتار 12 هزار غیرنظامی و خسارت مالی سنگین به ملت عراق هیچ عایدی نداشت.
وی افزود: آمریکا با خروج نیروهای آمریکا قصد راه‌اندازی سفارتخانه این کشور در عراق با 10 تا 15 هزار کارمند را دارد که در حقیقت سازمان جاسوسی این کشور خواهد بود.
امام جمعه تبریز افزود: ملت عراق با هوشیاری اجازه این امر را نیز به آمریکا ندهد چون براساس قوانین بین‌المللی ایجاد سفارتخانه‌ها باید در هر دو کشور متوازن باشد.


نوشته شده در   جمعه 25 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode