ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 آذر 1390     |     کد : 29483

امام جمعه هریس: غرب در خصوص حقوق بشر دچار تناقضات فراوان شده است

امام جمعه هریس گفت: حمایت از حقوق بشر شعاری به ظاهر بسیار زیبا و دل فریب است، اما وقتی كه به واقعیت می نگریم می بینیم كه بین گفتار و رفتار غربیها فاصله ای بسیار طولانی وجود دارد.

امام جمعه هریس گفت: حمایت از حقوق بشر شعاری به ظاهر بسیار زیبا و دل فریب است، اما وقتی كه به واقعیت می نگریم می بینیم كه بین گفتار و رفتار غربیها فاصله ای بسیار طولانی وجود دارد.


حجت الاسلام گ قهرمان احمدی' در خطبه های نماز جمعه این شهر، روز جهانی حقوق بشر و رسوایی مجامع استكباری را مورد اشاره قرار داد و افزود: مفاهیم ارزشمند، همیشه دست مایه بازی های سیاسی غربیان بوده و حقوق بشر نیز در این راستا همواره مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه اندیشه حمایت از حقوق بشر از دیرباز برای مبارزه با ظلم و بی عدالتی مطرح بوده است، اظهاركرد: این اندیشه از روزهای دور در حیطه حقوق طبیعی در تبیین و تعیین حقوق و وظایف انسانها قرار گرفته و با ظهور دین مبین اسلام، پیامبراكرم (ص) همواره حامی اصلی حقوق بشر و رها كننده انسانها از زنجیرهای اسارت جاهلیت و مظالم حاكمان جور بودند.

حجت الاسلام احمدی اضافه كرد: دوگانگی غربیان نسبت به ایران و مسلمانان فلسطین، افغانستان، لبنان، عراق و ... به خصوص انفجارهای اخیر در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در افغانستان و پاكستان و عراق، از نكاتی است كه شدیدا مردم را نسبت به غربی ها بدبین كرده است.

خطیب جمعه هریس در ادامه به تحلیل پرنده جاسوسی استكبار جهانی پرداخت و گفت: انتشار خبر دست یابی ایران اسلامی به یك نمونه از پیشرفته ترین هواپیما های بدون سرنشین آمریكایی از طریق كنترل و فرود اجباری آن در مرزهای شرقی كشور بمب خبری بود كه بسیاری از تحولات جهانی و منطقه ای بویژه تحولات معطوف به ایران را تحت الشعاع قرارداد.

وی افزود: دیده بان مدرن آمریكایی كه از سال 2005 با فناوری نوین در اختیار ارتش این كشور قرار گرفته و طی سالهای اخیر ماموریت های اصلی شناسایی و عملیاتی ارتش آمریكا و ناتو را در افغانستان، پاكستان و ... برعهده داشته است. وی گفت: این هواپیما از جمله اسرار صنایع هوایی آمریكااست و سیستم آن به گونه ای است كه آن را از دید راداری مخفی نگه می دارد.

حجت الاسلام احمدی همچنین با اشاره به تحولات اخیر منطقه اظهاركرد: بدنبال پیروزیهای پی در پی در انتخابات، عرصه بر رژیم صهیونیستی و نظام سلطه روز به روز تنگتر می شود و به اعتقاد تحلیل گران سیاسی، پیروزی جنبش اسلام گرای النهضه در تونس و به قدرت رسیدن اسلام گرایان در مغرب و استیلای احزاب اسلام گرا بر عرصه سیاسی مصر حكایت از این دارد كه باید در انتظار تغییر نقشه جهان به سود اسلام گرایان بود.

وی افزود: همه این رویدادها در شرایطی اتفاق می افتد كه مسلمانان یمن و بحرین بویژه مخالفان رژیم عبدالله صالح نیز انقلاب خود را تا مراحل امیدواركننده ای پیش برده اند و خیزش شیعیان عربستان هم در حال گسترده شدن است.

امام جمعه هریس تاكید كرد: انقلاب هایی كه اگر به سرانجام مطلوب برسند پیامد های آن نه ملی و منطقه ای بلكه جهانی خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی همچنین از روحانیون و هیئات حسینی و مداحان و كلیه افرادی كه به نحوی در راه اندازی و اداره دستجات حسینی نقش داشتند، بخاطر انسجام و وحدت چشمگیر و به خصوص بخاطر برگزاری باشكوه نماز ظهر عاشورا تقدیر كرد.



نوشته شده در   جمعه 18 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode