ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 آذر 1390     |     کد : 29198

امام جمعه تبریز: هفته گذشته هفته خفت انگلیس در دنیا بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هفته گذشته، هفته خفت و خواری انگلیس در ایران و جهان بود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هفته گذشته، هفته خفت و خواری انگلیس در ایران و جهان بود.


آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز، اولین اقدام ایران در خوار كردن سران این كشور را كاهش روابط ایران و انگلیس به سطح كاردار با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان كرد.

وی افزود: با تصویب این موضوع در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان مقرر شد هر چه سریعتر سفیر این كشور ایران را ترك كند و این موضوع موجب خوار شدن این كشور در مجامع بین المللی شد.

امام جمعه تبریز اظهار كرد: امروز شعار مرگ بر انگلیس در نماز جمعه تمام نقاط كشور طنین انداز است و همه نمازگزاران و مردم از این اقدام مجلس شورای اسلامی حمایت می كنند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: حركت خودجوش دانشجویان در هجوم و تسخیر موقت سفارت انگلیس و باغ قلهك دومین موضوعی است كه حقارت انگلیس را به جهانیان ثابت كرد.

وی اضافه كرد: یكی از خواست های اصلی دانشجویان شركت كننده در این اقدام، خروج هرچه سریعتر سفیر این كشور از ایران بود.

آیت الله مجتهدشبستری دلیل اقدامات اخیر مردم و مسوولان كشور را عصبانیت آنها به دلیل تصمیم گیری های انگلیس علیه ایران به ویژه تحریم بانك مركزی ایران دانست.

وی خاطرنشان كرد: همكاری این كشور با سایر كشورهای استعمارگر به ویژه آمریكا برای وارد كردن فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران از دیگر عوامل بروز این حركت هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در روزهای گذشته انگلیس با جمع كردن سران اتحادیه اروپا قصد داشت با تحریم خرید نفت از ایران، به كشورمان ضربه بزند ولی وجود مشكلات اقتصادی در این كشورها و تاثیر منفی این اقدام مانع از موافقت كشورهای اروپایی شد.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: اعتصاب و اعتراضات گسترده در انگلیس و موج مخالفت ها علیه نظام حاكم بر این كشور در تاریخ ان بی سابقه بوده و موجب مخدوش شدن وجه این روباه پیر شده است.

وی افزود: تاكنون انگلیس و آمریكا دچار چنین خفت و خواری در كشورهای خود و سایر كشورهای جهان نشده بودند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به نزدیكی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان منتخب باید چكیده بهترین های مردم باشند.

آیت الله مجتهدشبستری مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حساسیت به اجرای احكام دین مبین اسلام و حفظ اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی عنوان كرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به كرمانشاه، خواستار حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و آن را امری ضروری عنوان كرد.

وی ادامه داد: در شرایط كنونی جهان و شروع حركت های آزادی خواهی، ایران به عنوان الگویی برای عدالت خواهان تبدیل شده و این وظیفه مردم برای شركت همگانی در انتخابات را بیشتر می كند.

آیت الله مجتهدشبستری وظیفه دوم ملت در انتخاب را شناخت و انتخاب نماینده اصلح عنوان كرد و گفت: شورای نگهبان در مرحله اول صلاحیت و شایستگی داوطلبان این انتخابات را تعیین می كند، ولی مردم نیز باید دقت كنند تا كسانی كه برای نمایندگی انتخاب می شوند، بیشترین شایستگی را در بین سایر داوطلبان داشته باشند.

امام جمعه تبریز، ولایتمداری، كاردانی، لیاقت، تعهد، تخصص و استكبار ستیزی را ویژگی های بارز یك نماینده خوب عنوان كرد.

وی با اشاره مصادف شدن هفته بسیج با ایام محرم الحرام و عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) اظهار كرد: فداكاری، ایثار، بصیرت، موقعیت شناسی از ویژگی های قیام عاشوراست و بسیجیان نیز با پیروی از این آرمان ها ادامه دهنده راه آن امام شهید هستند.

آیت الله مجتهدشبستری انتخابات اخیر كشور مصر را نقطه عطفی در تاریخ این كشور دانست و گفت: پس از سقوط حسنی مبارك برای اولین بار مردم این كشور به پای صندوق های رای رفتند و اكنون شاهد پیروزی قاطع اسلامگرایان در این كشور هستیم.

وی اضافه كرد: احزاب اسلامی با كسب بیشترین رای پیشتاز انتخابات اخیر مصر هستند و امیدواریم با عنایت پروردگار متعال به زودی شاهد به نتیجه رسیدن تمامی حركت های بیداری اسلامی در جهان باشیم.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به قیام عاشورا، خواستار تبیین و نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی ار منكر به ویژه تذكر لسانی در جامعه شد.

وی خاطرنشان كرد: در یك كشور اسلامی باید این فریضه به طور همگانی اجرا شود زیرا در این صورت تاثیر آن در رشد و تعالی فرهنگ اسلامی در كشور بیشتر می شود.

وی همچنین با اشاره به حرام بودن عمل قمه زنی، اظهاركرد: به جای انجام این عمل حرام، مردم می توانند با حضور در مراكز اهدای خون، عمل خوب اهدای خون را انجام دهند.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار قطع عزاداری ها توسط هیات های مذهبی در ظهر عاشورا برای انجام فریضه نماز ظهر عاشورا شد.



نوشته شده در   جمعه 11 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode