ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 آبان 1390     |     کد : 27488

امام جمعه عجبشير: امام جواد(ع) براي هدايت جوانان برگزيده شد

امام جمعه عجبشير گفت: امام جواد(ع) در سن پايين به امامت برگزيده شد تا روشنگر راه جوانان در تمام اعصار و دوران‌ها باشد.

 امام جمعه عجبشير گفت: امام جواد(ع) در سن پايين به امامت برگزيده شد تا روشنگر راه جوانان در تمام اعصار و دوران‌ها باشد.


حجت الاسلام شيخ محمود شربياني، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهربا تسليت سالروز شهادت جواد الائمه (ع) افزود: اين امام بزرگوار در سال‌هاي آخر عمر پدرشان حضرت امام رضا (ع) متولد و برغم كنايه‌هاي زياد دشمنان، تولد پرخير و بركتشان موجب ادامه سلسله امامت شد تا به دست با كفايت امام عصر (عج) برسد.

وي با بيان اينكه امامت همواره روشن‌گر زندگي بشري است و در همه اعصار انسان‌ها را به سمت نور و توحيد هدايت مي كند، گفت: امام در هر عصري عامل عزت و افتخار هر جامعه‌اي بوده و به همين دليل مستكبران در همه اعصار بيشترين طراحي و برنامه‌ريزي را عليه امام عصر خود ترتيب مي دهند.

وي همچنين با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) با حضرت علي (ع) افزود: مردم و جوانان بايد ازدواج اين دو معصوم را الگوي خود قرار دهند.

وي، همچنين با اشاره به ايام حج ، گفت: از ايام مهمي كه مي‌توان از آن براي اسلام و پيشرفت آن بهره برد، كنگره بزرگ انساني و اسلامي در جهان يعني حج است.

حجت الاسلام شربياني خاطرنشان كرد: حضور در مراسم معنوي حج علاوه بر پاك سازي انسان از گناهان، مي‌تواند زمينه آزادي امت اسلامي را مهيا كند.

وي همچنين با اشاره به خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي از عراق افزود: اعلام خروج نيروهاي اين كشور از عراق نشانگر گسترش فرهنگ امام خميني (ره) در منطقه است.

وي، با تبريك پيروزي حزب اسلام گراي النهضه به مردم مسلمان تونس، اظهار كرد: مردم اين كشور و ديگر كشورهاي اسلامي منطقه از جمله مصر و ليبي با حركت اسلامي و روشنگرايانه خويش، بار ديگر هيمنه استكبار را شكستند.

وي افزود: بيداري اسلامي منطقه نشأت‌ گرفته از عرفان توحيدي مسلمانان بوده و در تمام لحظات اين بيداري، نقش آموزه‌ها و اركان اسلامي به روشني نمايان است.

وي گفت: بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه خاورميانه بار ديگر به جهانيان نشان داد كه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي هرگز نخواهند توانست در برابر عزم و اراده مسلمانان و ملت‌هاي آزاده دنيا ايستادگي كنند.

وي همچنين با اشاره به سالروز شهادت محمدحسين فهميده كه روز نوجوان و روز بسيج دانش‌آموزي نامگذاري شده، گفت: هفته بسيج دانش‌آموزي فرصتي براي رسيدن جوانان و نوجوانان به اهداف اصلي خود كه پيروي از ولايت و رهبري و مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامي است.

امام جمعه عجب شير، اضافه كرد: از رهاوردهاي دوران دفاع مقدس تربيت نوجوانان برومندي همانند شهيد فهميده بود.

شهرستان عجبشير با حدود 80 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.



نوشته شده در   جمعه 6 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode