ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 ارديبهشت 1388     |     کد : 2498

امام جمعه تبريز:شهيد مطهري ‌اسلام ناب محمدي را به جهانيان عرضه كرد

 

ایت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: عزم راسخ مردم و مشاركت پرشور آنان در انتخابات، يأس و نااميدي دشمنان را فراهم مي‌كند و توطئه عليه نظام را خنثي و دشمنان را مأيوس مي‌كند.

وي با بيان اينكه پايه اقتدار حكومت ايران اسلامي ‌روي امواج امتي سرافراز قرار گرفته است كه هيچ قدرتي جرات و شهامت ندارد در مقابل آن قرار گيرد، اظهار داشت: اين بار نيز مردم غيور ايران اسلامي با همت، غيرت و مشاركت گسترده كه در انتخابات 22 خرداد از خود نشان خواهند داد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينكه عده‌اي تلاش مي‌كنند سلامت انتخابات را زيرسئوال ببرند، اظهار داشت: اين امر كمال بي‌شرمي است زيرا در 30 سال گذشته سالم‌ترين و مردمي‌ترين انتخابات دنيا در ايران برگزار شده است.

وي خاطر نشان كرد: با وجود تلاش دشمن براي خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات در جمهوري اسلامي ايران، ملت بزرگ ايران، با حضور پرشور و صميمانه خود در انتخابات رياست جمهوري، انتخاباتي مي‌آفريند كه دشمن را خشمگين كند.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه انتخابات عرصه بروز اتحاد ملي است، افزود: انتخابات عرصه و بروز عقلانيت و عرصه مشاركت در سرنوشت سياسي و اجتماعي است.

شبستري خاطر نشان كرد: حضور آگاهانه و فعال در انتخابات تضمين كننده اقتدار، عظمت ملي و تجلي ايمان و اتحاد است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در عين حال از كانديداها خواست با رعايت اخلاق اسلامي و تقوا از دادن آمارهاي غلط و ايجاد توقع‌هاي بيجا پرهيز كنند.

آيت‌الله شبستري خاطر نشان كرد: ايجاد فضاي ياس و نااميدي به هر شكل و نحو در جامعه ناپسند بوده و از كانديداها خواست فضاي بانشاط و سالم براي انتخابات را ايجاد كنند.

وي ادامه داد: دشمن در اين انتظار است مردم در انتخابات به صورت گسترده شركت نكنند اما مردم ايران اين بار نيز همانند 30 سال گذشته با حضور گسترده و آگاهانه خود در انتخابات ضمن وفاداري خود به نظام و انقلاب اميد دشمنان را به ياس مبدل خواهند كرد.

نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تاكيد رهبري نظام بر انتخابات رياست جمهوري و پرهيز از تخريب شخصيتي توسط كانديداها را مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: كانديداها بايد از تخريب يكديگر پرهيز كرده و سخناني نگويند كه باعث نااميدي و دلسردي مردم باشد.

خطيب جمعه تبريز در ادامه با اشاره به انفجارهاي اخير عراق و به شهادت رسيدن تعدادي از هموطنانمان گفت: در طول يك‌ساله اخير انفجارها رو به كاهش بود اما يك مرتبه رو به افزايش گذشته است و اين امر حكايت از نگراني افراطيون و بيگانگان از گسترش روابط و همكاري ملت و دولت عراق و ايران دارد.

وي با بيان اينكه مسئوليت امنيت عراق به عهده اشغالگران است، گفت: اين انفجارها با چراغ سبز آمريكايي اتفاق مي‌افتد.

‌ایت الله شبستري افزود: گر چه حكومت عراق تحت تاثير اشغالگران نمي‌تواند مجري امنيت كامل عراق باشد اما به علت محدود بودن امكان مقدس و مسيرهاي آن ملت ايران از دولت عراق انتظار دارد تدابير امنيتي را براي حفظ جان زائران ايراني به شدت گسترش دهد.

خطيب جمعه تبريز در ادامه به مناسبت‌هاي هفته اشاره كرد و با گراميداشت سالگرد شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري گفت: استاد مطهري در تمام عرصه‌هاي علم و نظر ممتاز بود و آثار اين استاد فرزانه چه در بخش حوزه و چه در بخش دانشگاه كهنه نشده است، مطهري معلمي عالم و آگاه بود كه با تحجر به مبارزه برخاست و در برابر القائات نادرست غربي، اسلام ناب محمدي را به جهانيان تبيين كرد.

وي با گرامي‌داشت روز معلم اين قشر از جامعه را سرمايه اصلي كشور براي ساختن جامعه امروز و فرداي ايران دانست و اظهار داشت: معلمان و استادان مسئوليت خطيري در تربيت آينده‌سازان كشورمان دارند و اميدواريم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با گزينش معلمان و استادان متعهد، دلسوز و شايسته واقعاً اسلامي باشند.

‌شبستري همچنين از مسئولان خواست در رفع مشكلات معملان بيشتر تلاش كنند تا با فكر آسوده و به نحو احسن اين قشر نقش خود را در حوزه تعليم و تربيت ايفا كنند.

وي روز كارگر را نيز گرامي‌داشت و گفت: جوهره وجودي و بازوي كارگران در خدمت توسعه كشور است.

امام جمعه تبريز با بيان اينكه روز كارگر روز همه ملت ايران است، گفت: حيات يك ملت مرهون كار و كارگر است.


نوشته شده در   جمعه 11 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode