ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 ارديبهشت 1388     |     کد : 2497

امام جمعه مهربان: كانديداهاي رياست جمهوري براي پيروز ‌به هر روشي متوسل نشوند

حجت الاسلام محمود عيني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان به انتخابات سرنوشت‌ساز و مهم دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و افزود : انتخابات نمايش اقتدار ملت و مظهر همدلي و همبستگي آحاد مختلف مردم ايران است و طبق نظر بنيانگذار فقيد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و اكثر فقهاي دين، شركت در انتخابات وظيفه شرعي و ملي است.

وي تاكيد كرد: كم توجهي به انتخابات به هر دليل كه باشد موجب تضعيف نظام و خوشحالي دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و طبق فرمايشات مقام عظماي ولايت در ديدار با هزاران نفر از كارگران، پرستاران و معلمان سراسر كشور، ان‌شا‌الله همه ملت ايران به كوري چشم دشمنان و با شور و علاقه و صميميت در انتخابات رياست جمهوري به پاي صندوق‌هاي راي مي‌آيند و انتخاباتي مي‌آفريند كه دشمن را خشمگين كند.

خطيب جمعه مهربان، ضمن تاكيد بر رعايت اخلاق انتخاباتي توسط كانديداها تصريح كرد: كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري براي رسيدن به هدف خويش مجاز به استفاده از هر گونه از ابزار و وسيله‌اي نيستند و براي پيروز شدن نبايد به هر روشي متوسل شوند، چرا كه هدف هيچ‌وقت وسيله را توجيه نمي‌كند.

عيني ضمن توصيه هواداران كانديداهاي رياست جمهوري براي پرهيز از هر گونه تخريب و عوام فريبي، به كانديداهاي دهمين دوره انتخابات ريا‌ست جمهوري توصيه كرد كه از دادن وعده‌هاي دروغين كه امكان تحقق آنها حتي بعد از پيروز شدنشان نيز وجود ندارد خودداري كنند.

امام جمعه مهربان در نظر گرفتن شرايط اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي كشور را در تحقق وعده‌هاي كانديداهاي رياست جمهوري مهم و اساسي دانست و تاكيد كرد: كانديداها براي خدا وارد عرصه شوند و در اين صورت اگر راي هم نياوردند پيروز هستند.

خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم نماز با تبريك سالروز ولادت حضرت زينب كبري (س) كه روز پرستار ناميده شده است، بر رسيدگي بيشتر به مسائل معيشتي پرستاران و تكريم اين قشر زحمتكش از سوي مسئولان و مردم تاكيد كرد.

عيني افزود: مسئولان بايد به مسائل معيشتي پرستاران توجه كنند تا پرستاران با فراغت بيشتري در راستاي ارتقاي كيفيت كار خويش تلاش كنند.

وي همچنين با تبريك 11 ارديبهشت روز جهاني كارگر، خودكفايي كشور در زمينه‌هاي مختلف را مرهون زحمات‌، تلاش‌ها و كوشش‌هاي شبانه‌روزي كارگران متعهد و متخصص ايران اسلامي ايران دانست و بر نهادينه شدن فرهنگ استفاده از محصولات توليد داخل در بين اقشار مختلف مردم تاكيد كرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با گراميداشت 12 ارديبهشت سالروز شهادت معلم اخلاق و انديشه استاد شهيد دكتر مرتضي مطهري كه به نام روز معلم نامگذاري شده است، معلمان را زمينه‌ساز توسعه، عمران و آباداني كشور دانست و توجه به مسائل معلمان را توجه به مسائل پيشرفت كشور ذكر كرد.

 


نوشته شده در   جمعه 11 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode