ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 ارديبهشت 1388     |     کد : 2445

امام جمعه تبريز:احمدي‌نژاد در ژنو توطئه مدعيان ضد نژادپرستي را ناكام گذاشت

آيت‌‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به حضور شجاعانه احمدي‌نژاد در اجلاس ژنو و در همايش ضد نژادپرستي، موضع‌گيري و حركت رئيس جمهور را بسيار هوشمندانه خواند و افزود: حركت رئيس جمهور ايران در اين اجلاس موج بسيار توفنده‌اي در جهان و به خصوص جهان اسلام ايجاد كرد.

وي اضافه كرد: در اين اجلاس مدعيان ضد نژادپرستي درصدد بودند با برهم زدن اين همايش به اهداف و اغراض سياسي خود برسند كه به لطف الهي و حركت هوشمندانه رئيس جمهور چيزي جز شكست و رسوايي نصيب آنها نشد.

خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: اظهارات آقاي احمدي‌نژاد نظير حر‌كت‌ در كلمبيا موجي از نفرت از نژادپرستان و مدعيان دروغين دموكراسي و حمايت از حقوق بشر در دنيا ايجاد كرد.

وي ادامه داد: رئيس جمهور كشورمان در اين اجلاس ضمن سخن از جنايات اسرائيل در غزه به بهانه هولوكاست، داشتن حق وتو از سوي چند كشور در سازمان ملل را بي‌منطقي خواند و آن را با كرامت انساني در تضاد دانست.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: حركت ناشايست حاميان اسرائيل در ترك اجلاس ضد نژادپرستي در ژنو در حقيقت چهره دروغين 14 كشور خارج شده از جلسه را نشان داد و موج حمايت از آقاي احمدي‌نژاد و جلسات بعد از اجلاس نشان از حركت انسان‌دوستانه ايران بود كه حقانيت ما را به نمايش گذاشت.

آيت‌الله مجتهد شبستري در بخش ديگري از سخنان خود به اجلاس دو روز گذشته دادستان‌هاي دنيا در تهران اشاره كرد و گفت: مدارك و اسنادي كه در اين اجلاس براي محاكمه رژيم صهيونيستي در جناياتي كه در غزه انجام داده بود مورد بررسي قرار گرفت، و گردآوري و ارائه آنها بسيار ارزشمند و داراي نقاط مثبتي از حركت اين اجلاس داشت كه اميد است كارساز باشد.

امام جمعه تبريز تصريح كرد: برگزاري اين اجلاس از يك طرف باعث خواهد شد كه اين جريان‌هاي ضدبشري ديگر روي ندهد و از طرف ديگر سكوت دولت‌ها در برابر جنايات اسرائيل شكسته شود.

وي خاطر نشان كرد: به طور قطع در ايران و محاكم قضايي مستندات فراواني از جنايات اسرائيل گردآوري شده كه در آينده نزديك به فضل الهي شاهد محاكمه و مجازات اين رژيم غاصب در دادگاه‌هاي صالحه خواهيم بود.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين به حادثه انفجار بمب در عراق كه منجر به شهادت بيش از 53 شهيد و تعدادي مجروح شد را محكوم كرده و ضمن تسليت به خانواده داغديدگان اظهار داشت: اين حادثه اتفاقي دردناك و تاسف‌بار بود كه اميد است بانيان آن به زودي شناسايي و محاكمه شوند.

وي در ادامه به پنج ارديبهشت سالروز شكست آمريكا در طبس اشاره كرد و گفت: پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا به يكي از كارهايي كه دست زد فراهم كردن نيرو و تجهيزات براي حمله به ايران و‌ آزاد كردن گروگان‌هايي كه به دست ملت ايران و دانشجويان پيرو خط امام افتاده بودند، شد كه به خواست خدا شكست خورد و رسوايي ديگر در پرونده جناياتش ثبت شد.

امام جمعه تبريز اين حادثه را رسوايي بزرگ براي استكبار جهاني و مدعيان دموكراسي دانست و افزود: البته اين اتفاقات و در ادامه آن، ديگر شيطنت‌هايي كه غرب و استكبار جهاني بعد از پيروزي انقلاب مدام عليه ايران به خرج دادند، باعث شد ملت ايران آبديده‌تر شده و با صفوف فشرده و عزمي آهنين توطئه‌ها را يكي پس از ديگري خنثي كنند.

آيت‌الله شبستري در ادامه به برگزاري دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در آذربايجان شرقي اشاره و تاكيد كرد: در هفته آينده اين اجلاس با حضور مهمانان داخلي و خارجي برگزار مي‌شود تا توانمندي‌هاي اقتصادي، عمراني و ... در عرصه‌هاي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گيرد و آذربايجان شرقي از اين طريق مورد شناسايي و معرفي براي جذب سرمايه قرار گيرد.

خطيب جمعه تبريز گفت: مسئولان و دست‌اندركاران امر بايد مراقب باشند حكمت و عزت اسلامي همچنين شئونات ديني كاملاً رعايت شده و آثار مثبت اين اجلاس به خوبي به منصه ظهور رسيده و مورد بهره‌برداري در راستاي توسعه استان قرار گيرد.

آيت‌الله مجتهدشبستري همچنين با تبريك ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار از همه آز‌اديخواهان خواست تا اين بانوي اسلام را در فضيلت، صبر و استقامت الگوي خود قرار دهند.


نوشته شده در   شنبه 5 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode